ΚΡΙΜΑ! Ο ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ χρεώνει τώρα τις online παραγγελίες. Πληθωρισμός απληστίας...
Mόλις πριν δυο μέρες γράφαμε για τον “πληθωρισμό της απληστίας” που δεν επιτρέπει τη μείωση της ακρίβειας στα τρόφιμα, παρότι έχει μειωθεί το κόστος στην ενέργεια και στα καύσιμα, και γενικότερα έχει πέσει ο πληθωρισμός.
Ο λόγος, είναι ότι δεν θέλουν να χάσουν τα κεκτημένα τους που είναι τα τεράστια κέρδη που άρχισαν να αποκτούν ήδη από τον καιρό της πανδημίας, ειδικά τα σούπερ μάρκετ, που μονοπωλούσαν την αγορά και ανέπτυξαν online πωλήσεις όταν ο κόσμος ήταν κλειδωμένος.
Τώρα και παρότι τα κέρδη συνεχίζονται, η συνήθεια που απέκτησαν οι καταναλωτές να ψωνίζουν από τα eshops θα αρχίσει να χρεώνεται και ο Σκλαβενίτης -που έχει πάψει προ πολλού να είναι ο “φθηνός” που ξέραμε, κάνει το πρώτο βήμα.
Έτσι τον χορό των νέων χρεώσεων στις online παραδόσεις των σούπερ μάρκετ άνοιξε από αρχές Ιουλίου η αλυσίδα Σκλαβενίτης.
Πλέον για αγορές έως 30 ευρώ η χρέωση είναι 5 ευρώ, για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ η χρέωση είναι στα 2,5 ευρώ, ενώ δωρεάν, δηλαδή χωρίς χρέωση αποστολής, είναι οι αγορές από 100 ευρώ και άνω από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Σκλαβενίτης.
Πριν από αυτή την αλλαγή στις χρεώσεις των ηλεκτρονικών παραδόσεων από τη Σκλαβενίτης η αποστολή των παραγγελιών από το eshop της αλυσίδας ήταν δωρεάν για αγορές από 30 ευρώ και άνω ενώ υπήρχε χρέωση από 2 ευρώ έως 6 ευρώ, η οποία υπολογίζονταν βάσει χιλιομετρικής απόστασης από το κέντρο διανομής έως τον τόπο παράδοσης για αγορές κάτω των 30 ευρώ. Πλέον η χιλιομετρική απόσταση καταργήθηκε και η υπηρεσία της αποστολής χρεώνεται με βάση το ύψος της παραγγελίας.
Η αξία του μέσου ηλεκτρονικού καλαθιού των σούπερ μάρκετ κυμαίνεται στα 77 ευρώ (πηγή: Convert Group), όταν η αξία του μέσου καλαθιού στο φυσικό δίκτυο είναι στα 20 ευρώ.
Πως δικαιολογεί η αλυσίδα την απόφαση να αλλάξει τις χρεώσεις στις παραδόσεις του eshop της;
«Για να μπορέσουμε να έχουμε ποιοτικές υπηρεσίες» λένε πηγές της αλυσίδας στο Euro2day.gr. «Είναι μια πολύ δαπανηρή υπηρεσία και ζητάμε από τους πελάτες μας μια μικρή συμμετοχή η οποία θα καλύπτει ένα πολύ μικρό μέρος του συνολικού κόστους της υπηρεσίας» σημειώνουν. Και συμπληρώνουν: «πρόκειται για μια υπηρεσία πολύ υψηλού κόστους που έχει ιδιαίτερο αρνητικό αποτέλεσμα και στην Ελλάδα και σε όλες τις χώρες και για τη Σκλαβενίτης. Άρα δημιουργούμε αυτή τη νέα πολιτική για να μπορέσουμε να κρατήσουμε αυτές τις ποιοτικές υπηρεσίες και στο κομμάτι του e-commerce που για εμάς είναι σημαντικό».
Το ηλεκτρονικό καλάθι των ελληνικών σούπερ μάρκετ αντιπροσωπεύει σήμερα το 3% του συνολικού τζίρου του κλάδου. Για την Σκλαβενίτης οι online πωλήσεις κυμαίνονται στα 100 εκατ. ευρώ (πάνω από 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές παραγγελίες ετησίως) μέσω του eMarket και της efood και βαίνουν αυξανόμενες.
Για την ανάγκη αύξησης των χρεώσεων των online παραδόσεων έχουν μιλήσει αρκετοί εκπρόσωποι εγχώριων αλυσίδων και φέρνουν ως παράδειγμα την πολιτική που ακολουθούν διεθνείς παίκτες. Ξεχνούν μόνο ότι εδώ είναι Ελλάδα, ότι μισθοί και συντάξεις δεν αντέχουν μπροστά σε καμία σύγκριση με τις ξένες, κι ότι η ανεξέλεγκτη εδώ ακρίβεια ροκανίζει το οικογενειακό εισόδημα στα μάρκετ και το τελειώνει πριν καν φτάσει ο μήνας στα μισά!
Ντροπή, και μόνο ντροπή για το μάρκετ που οι Έλληνες στήριξαν κι αγάπησαν ως “Ελληνικό”!