Οι εταιρείες τακτικών γραμμών οι λεγόμενες liners δεν βρίσκουν πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτός του στόλου τους για να καλύψουν τη ζήτηση. 
Πλοία προς ναύλωση δεν υπάρχουν όπως είχαν προβλέψει επαΐοντες της ναυτιλίας από το καλοκαίρι και η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί για μήνες.

Μπροστά στο αδιέξοδο οι εταιρείες liners προκειμένου να βρουν λύση αύξησαν την ταχύτητα των πλοίων τους ώστε να μειώσουν τον χρόνο του ταξιδιού και με τον τρόπο αυτό να πετύχουν περισσότερα δρομολόγια. Τα κέρδη είναι τόσο μεγάλα ώστε δεν απασχολεί τους εφοπλιστές η αύξηση του κόστους από τη μεγαλύτερη ποσότητα κατανάλωσης καυσίμων.

Πλοία που ταξίδευαν με υπηρεσιακή ταχύτητα 19-20 κόμβων έχουν φθάσει τους 24 κόμβους και αφορά μικρότερης χωρητικότητας container vessels Για τα μεγάλα πλοία η αύξηση ταχύτητας είναι 11% στους 16,5 κόμβους.

Το κόστος για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών έχει φθάσει τα 12.000 δολάρια το κομμάτι ποσοστό αύξησης σχεδόν 500% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν.
Ο ναύλος ενός κουτιού 20 κυβικών ποδών από Σανγκάη για Μεσόγειο-Ευρώπη είναι σήμερα 7.000, όταν τον Μάιο του 2020 ήταν περίπου στα επίπεδα 800/700 δολάρια.

Η έλλειψη χωρητικότητας για μεταφορά εμπορευμάτων έχει οδηγήσει στην άνοδο των τιμών η οποία μετακυλίεται στους καταναλωτές ενώ υπάρχουν και ελλείψεις προϊόντων ή πολύ μεγάλες καθυστερήσεις σε παραδόσεις παραγγελιών.  
 
Top