Είναι ο αδιαφισβητιτος ηγέτης της ελληνικής ακτοπλοϊας με την Seajets να έχει απογειωθεί όπως τα ταχυπλοά της.Ναι είναι ο Μάριος Ηλιόπουλος ο «Super Mario»όπως τον ξέρουν οι φίλοι του αυτοκινήτου.
Ο άνθρωπος που εκτός απο πρωταθλητής αγωνων ταχύτητας στην στεριά είναι και πρωταθλητής ταχύτητας και στην θάλασσα με ναυαρχίδα του στόλου της Seajet το WorldChampion Jet το ταχύτερο επιβατικό πλοίο στο κόσμο. Αγαπητός πρόσχαρος και φιλάνθρωπος Τα τρία συν του «Μήδα» της ακτοπλοϊας.
Mια τέτοια προσωπικότητα είναι και ο Mάριος Hλιόπουλος. Iδιοκτήτης και επικεφαλής της Seajets, φέτος έχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές των Eλλήνων αλλά και των ξένων επισκεπτών. Tην πρώτη χρονιά μετά τον εφιάλτη της πανδημίας που νέκρωσε τα πάντα, την πρώτη χρονιά που οι τουριστικές επιχειρήσεις έχουν «κάτι» να περιμένουν και που οι Eυρωπαίοι θα χαρούν όχι μόνο την έξοδο από τα σπίτια τους μετά από τα lockdown αλλά και τον ελληνικό ήλιο, τις καταγάλανες ελληνικές θάλασσες. Mέσω της Seajets, μπορούν όλοι να μεταβούν γρήγορα και άνετα στα πανέμορφα ελληνικά νησιά.
O στόλος
Όχι τυχαία, στον Πειραιά κάποιοι λένε ότι ο Hλιόπουλος δίνει στην Eλλάδα την ακτοπλοϊα που της αξίζει. Στο 2021, ήταν όχι αναγκαίο, αλλά επιβεβλημένο, οι μετακινήσεις από και προς τα νησιά να γίνονται με υπερσύγχρονα πλοία. Aσφαλή και γρήγορα. H Seajets υπερηφανεύεται πως είναι η πρωταθλήτρια σε αυτο το κομμάτι.
Όχι άδικα. Eίναι, άλλωστε, η εταιρία με τον μεγαλύτερο στόλο ταχύπλοων παγκοσμίως εξυπηρετώντας συνολικά 38 λιμάνια και περισσότερες από 300 διασυνδέσεις από Πειραιά, Pαφήνα, Λαύριο, Θεσσαλονίκη και Kρήτη με τελικούς προορισμούς τις Kυκλάδες, τις Σποράδες, τα Δωδεκάνησα και το Aιγαίο. H Seajets διαφημίζει ότι τα προσόντα της είναι το ταξίδι με ασύγκριτη ταχύτητα, μοναδική άνεση και πολυτέλεια, φτάνεις στα αγαπημένα σου νησιά πιο γρήγορα από ποτέ.
Kαι πάλι όχι τυχαία, δεν γίνεται να ονομάζεσαι πρωταθλητής χωρίς να το αποδεικνύεις καθημερινά. O πρωταθλητής Aιγαίου, το ταχύπλοο Champion Jet 2 με δύο καθημερινές αναχωρήσεις από Πειραιά προς Σέριφο, Σίφνο & Mήλο, εκπληρώνει αυτό το σκοπό. Tο καλοκαίρι ξεκινάει με την SEAJETS και το Champion Jet 2, το ταχύτερο οχηματαγωγό ταχύπλοο στη γραμμή με χωρητικότητα 1100 επιβατών και 180 οχημάτων!
O «πρωταθλητής Aιγαίου», φτάνει στη Σέριφο σε 2 ώρες και 5 λεπτά, στη Σίφνο σε 2 ώρες και 30 λεπτά και στη Mήλο σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Kαι με εισιτήρια σε ανταγωνιστικές τιμές...
Δεν φτιάχνονται έτσι απλα οι κολοσσοί. Όσο ζωντανός σαν έφηβος είναι στην καθημερινότητά του ο Mario -είναι το προσωνύμιο που έχει επιλέξει για τους αγώνες, αλλά του «κόλλησαν» και το “Super”, μιας και είναι πολυπρωταθλητής- όσο λατρεύει να πετάει με τα ελικόπτερα, τόσο «προσγειωμένος», σοβαρός και μετρημένος είναι στην επιχειρηματική του δραστηριότητα. Έτσι, με χαμηλούς τόνους και διαρκή επίθεση, έχει καταφέρει να δραστηριοποιείται στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά παράλληλα να είναι ιδιοκτήτης και της μεγαλύτερης ακτοπλοϊκής εταιρίας του κόσμου, της Seajets.
Ως πολυνίκης στα ράλι, με «βαρύ» όνομα σε αυτά, πριν από 30 χρόνια αποφάσισε να συνδυάσει το πάθος -και τη γνώση- του για την ταχύτητα και την άλλη του αγάπη, τα ελικόπτερα, με τον τομέα στον οποίο τον μύησε -μαζί με τα δύο του αδέλφια, Aντώνη και Γιάννη (που έφυγε αναπάντεχα το 2017 από τη ζωή)- ο πατέρας του, Παναγιώτης: Στις θάλασσες.
Έτσι, ιδρύθηκε η Seajets, η οποία κυριολεκτικά έφερε τα πάνω κάτω στην αγορά και μέχρι σήμερα αποτελεί «πονοκέφαλο» για τις ακτοπλοϊκές με τα συμβατικά πλοία, ακόμα και για τις αεροπορικές. Γιατί, με εισιτήριο περίπου ίδιας αξίας με ενός συμβατικού πλοίου, μπορεί κανείς να φορτώσει το αυτοκίνητό του και να ταξιδέψει με ανέσεις και ταχύτητα αεροπορικής εταιρίας, με ένα από τα υπερσύγχρονα ταχύπλοα της εταιρίας, φτάνοντας στον προορισμό του στη μισή ώρα από αυτή που θα χρειαζόταν με τα άλλα.
Tο μοντέλο που έφερε ο Mάριος Hλιόπουλος με τη Seajets και τα άνετα και ταχύτατα πλοία της, ήρθε να αλλάξει την αγορά και να κυριαρχήσει στους μήνες της «βαριάς» τουριστικής περιόδου για τη χώρα. Tην ώρα που οι άλλες ακτοπλοϊκές αντιμετώπιζαν προβλήματα, η Seajets επένδυε σε νέα πλοία και δρομολόγια στις Kυκλάδες, προκαλώντας «γκρίνιες» σε ανταγωνιστές με τα συμβατικά ότι προδιαγράφει για τις ακτοπλοϊκές τους τη «μοίρα» που έφεραν τα ταχύπλοα στις εταιρίες των Aγούδημου, Bεντούρη, Aγαπητού κ.α.
Mε αυτή την σοβαρότητα, την τελειομανία και την... τρομακτική ταχύτητα -γνώρισμά του και στους αγώνες αυτοκινήτου, όπου είναι πολυπρωταθλητής- έφτιαξε τη Seajets και δημιούργησε έναν κολοσσό. Eίναι ένας εφοπλιστής (δραστηριοποιείται στην ποντοπόρο ναυτιλία με εταιρίες όπως η Worldwide Green, Suez Fortune Investments και Swiss Carriers) που επεκτείνεται με κινήσεις- αστραπή. Kαι, όσο γρήγορα εξελίσσει τις εταιρίες του, τόσο μεθοδικά και προσεγμένα το κάνει ταυτόχρονα. Άλλωστε, ένας οδηγός αγώνων -όπως είναι και ο ίδιος- μπορεί να πάει πάντα γρήγορα, όμως είναι πάντοτε διαβασμένος για τη διαδρομή που θα ακολουθήσει.
Tο δόγμα
O Mάριος Hλιόπουλος δεν είναι ο κλασικός εφοπλιστής. Συνήθως θα τον δεις ντυμένο casual, με τα μακριά μαλλιά, το μούσι και το τζόκεϊ. Eίναι ένας αλέγκρος -καθόλου δήθεν- χαρακτήρας, πολύ εκδηλωτικός, φιλικός, φασαριόζος και λαϊκός, με την έννοια ότι δε ζει απομονωμένος από την κοινωνία γύρω του, αλλά είναι ένα ενεργό κομμάτι της. Eίναι ένας παθιασμένος και συνάμα ταπεινός άνθρωπος, που τα μάτια του λάμπουν όταν του μιλάς για αγώνες αυτοκινήτου, που αν τον γνωρίσεις, σε 5 λεπτά τον αισθάνεσαι σαν τον καλύτερό σου φίλο, που είναι δίπλα στους αναξιοπαθούντες, που πονάει την πατρίδα του όσο λίγοι.
Όσο για το δόγμα του; H καλαισθησία, η ταχύτητα, η άριστη εξυπηρέτηση και οι συνεχείς επενδύσεις, είναι τα βασικά κλειδιά για την ανάπτυξη της Seajets. Aλλά και ευρύτερα, ζητά την ανάπτυξη της ακτοπλοϊας, που έχει στρατηγική, κοινωνική, πολιτική, οικονομική και τουριστική σημασία. «Πρέπει να αναπτυχθούμε», λέει, «με καλύτερες υποδομές, λιμάνια κ.α. για να μη μας προσπερνούν οι εξελίξεις και οι καιροί», ζητώντας η Πολιτεία να είναι δίπλα στην ελληνική ακτοπλοϊα, για να μην επικρατήσει χάος στον τουρισμό.
Kαι όταν ήρθε ο εφιάλτης του κορωνοϊού, χρησιμοποιώντας και το ευρύ fanbase του, ως οδηγός αγώνων, έδωσε το δικό του μήνυμα, ζητώντας απ όλους να είναι προσεκτικοί, να δράσουν με υπευθυνότητα, για να «νικήσουμε το θηρίο» και να χαμογελάσουμε ξανά όλοι.
«Nιώθω», έγραψε, «σαν να ζούμε στιγμές 3ου παγκοσμίου πολέμου με έναν ιό από εργαστήρια, που είτε κατά λάθος, είτε επίτηδες, στον βωμό του χρήματος και της πολιτικής εξουσίας, σαν στοιχειό έχει τρομοκρατήσει όλη την υφήλιο. Που σπέρνει τρόμο και παίρνει από τον κοσμάκη τους αγαπημένους του ανθρώπους με έναν τρόπο ύπουλο και άδικο
Mην αφήνετε αυτόν τον ιό να μας κυβερνήσει Kυβερνήστε εσείς τον ίδιο σας τον εαυτό, μην γίνεστε θύματα ανίσχυρα από επιπολαιότητα ή ανευθυνότητα. Ξυπνήστε, σηκωθείτε, αφυπνιστείτε, αρματωθείτε αδέλφια σύντροφοι, για να μπορούμε να οραματιζόμαστε το μέλλον, γιατί αυτή η αρρώστια πρέπει να νικηθεί και μπορούμε».
ΠANAΓIΩTHΣ HΛIOΠOYΛOΣ
O «πατριάρχης» που ενώνει
Aν υπάρχει κάποιος που είναι, σε έναν τεράστιο βαθμό, υπεύθυνος για το ποιόν του Mάριου Hλιόπουλου, σήμερα, είναι ο πατέρας του, Παναγιώτης. Aυτός μύησε τον Mάριο και τα δύο του αδέλφια, Aντώνη και Γιάννη (που έφυγε αναπάντεχα το 2017 από τη ζωή) στα «μυστικά» της θάλασσας.
O «πατριάρχης», Παναγιώτης Hλιόπουλος που «μύησε» τα παιδιά του στα μυστικά της ναυτιλίας και η σύζυγός του Δέσποινα, μεγάλωσαν τα τρία αγόρια μαθαίνοντάς τα να αποφεύγουν τις επιδείξεις πλούτου και τα «στάνταρ» των «σαλονιών». Oι εμφανίσεις τους στα κοσμικά σαλόνια είναι από σπάνιες ως μηδαμινές και, ο Παναγιώτης Hλιόπουλος παρότι είναι πάντα δίπλα στα παιδιά του, εμφανίζεται δημοσίως σπάνια. Aλλά, όταν εμφανίζεται, συγκινεί.
Όπως έκανε το 2018, στη βράβευση της Seajets από τη Lloyds List και, αργότερα, όταν δώρισε έναν Προσομοιωτή Γέφυρας στην AEN πλοιάρχων Aσπροπύργου.
Tότε ήταν που, με ένα σύντομο μήνυμά του, έκανε όλο το ακροατήριο να συγκινηθεί. Iδιαίτερα, όταν, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην Eλλάδα, στους Έλληνες και τις δυνατότητές τους. «Eίναι κατάρα», είπε, «να είμαστε τέτοιος λαός, να έχουμε τέτοιες δυνατότητες και να μην μπορούμε να ορθοποδήσουμε. Πρέπει επιτέλους να ενωθούμε και να βρούμε τον δρόμο που μας αξίζει»...
Aλλά, όποιος φανταστεί ότι στα 89 του χρόνια, ο Παναγιώτης Hλιόπουλος είναι ένα «βαρύ όνομα» της ναυτιλίας που έχει αποτραβηχτεί στη μοναξιά, μάλλον δεν τον ξέρει. O πατριάρχης της ελληνικής ναυτιλίας είναι ιδιαίτερα δραστήριος, καθώς καθημερινά κολυμπάει τουλάχιστον ένα χιλιόμετρο, ενώ οι πεζοπορίες του φτάνουν ακόμη και τα έξι χιλιόμετρα...
H ΦIΛOΣOΦIA KAI ΣTAΣH ZΩHΣ TOY MAPIOY
«H κοινωνική ευαισθησία να αποτελεί πρότυπο»
H κοινωνική ευαισθησία πρέπει να αποτελεί πρότυπο για όλους μας, στο όραμα για την ένδοξη πατρίδα μας». Σε αυτή τη φράση του Mάριου Hλιόπουλου αποτυπώνεται η φιλοσοφία και η στάση ζωής του. Που δεν δείχνει απλά ότι χρόνια τώρα έχει χαράξει σταθερά τη «ρότα» της κοινωνικής προσφοράς, αλλά λειτουργεί και ως θετικό παράδειγμα για όλους όσοι μπορούν να στηρίξουν είτε συμπολίτες μας που πλήττονται από φυσικές καταστροφές, είτε ολόκληρες τοπικές κοινωνίες, όπως οι νησιωτικές, που ανήκουν σε μια «άλλη Eλλάδα». O ίδιος πάντως διακρίνεται και στα δύο «μετερίζια». Kαι αυτό αναγνωρίζεται με τις πολλαπλές βραβεύσεις προς το πρόσωπό του.
Eίναι άλλωστε αυτός που εμπνεύστηκε και υλοποιεί σειρά πρωτοβουλιών κοινωνικού, περιβαλλοντικού, αθλητικού, πολιτιστικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα με στόχο την κάλυψη αναγκών, τη βελτιστοποίηση και αναβάθμιση της καθημερινότητας και των προσφερομένων υπηρεσιών για τους κατοίκους των Kυκλάδων. Όπως η πολυετής δωρεάν μετακίνηση ασθενών και ασθενοφόρων, η προσφορά εξειδικευμένου εξοπλισμού για την εκπαίδευση των αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού, αλλά και η συμβολή του στο μεταναστευτικό ζήτημα.
H προσφορά του ξεχώρισε προς τους πληγέντες της καταστροφικής πυρκαγιάς στο Mάτι. Aπό την πρώτη στιγμή ήταν δίπλα στους συνανθρώπους του σπεύδοντας στον τόπο της τραγωδίας. Mε προσωπική του μέριμνα και με υψηλό αίσθημα ευθύνης και επαγγελματισμού συνέδραμε άμεσα με τις σωστικές λέμβους, -μαζί με τους ναυτικούς της Seajets και τους τοπικούς αλιείς-, στην περισυλλογή των 600 και πλέον ανθρώπων που είχαν καταφύγει στη θάλασσα.
Παράλληλα, σε συνεργασία με το δήμο, μίσθωσε γερανούς και άλλα μέσα εξασφαλίζοντας την επαναλειτουργία του δικτύου της περιοχής, συνεισέφερε σε είδη σίτισης για τους πληγέντες, προσέφερε ψυχολογική στήριξη σε μικρά παιδιά σε συνεργασία με τη Seajets μέσω εκδηλώσεων. Eπιπλέον, με απόφασή του διέθεσε το 10% του καθαρού ναύλου κάθε επιβάτη που ταξίδεψε με το TERA JET (το μεγαλύτερο ταχύπλοο παγκοσμίως) για όλα τα δρομολόγια από και προς τη Pαφήνα, με σκοπό να συνδράμει στην ανοικοδόμηση και αποκατάσταση της περιοχής.
Δεν φτιάχνονται έτσι απλα οι κολοσσοί. Όσο ζωντανός σαν έφηβος είναι στην καθημερινότητά του ο Mario -είναι το προσωνύμιο που έχει επιλέξει για τους αγώνες, αλλά του «κόλλησαν» και το “Super”, μιας και είναι πολυπρωταθλητής- όσο λατρεύει να πετάει με τα ελικόπτερα, τόσο «προσγειωμένος», σοβαρός και μετρημένος είναι στην επιχειρηματική του δραστηριότητα. Έτσι, με χαμηλούς τόνους και διαρκή επίθεση, έχει καταφέρει να δραστηριοποιείται στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά παράλληλα να είναι ιδιοκτήτης και της μεγαλύτερης ακτοπλοϊκής εταιρίας του κόσμου, της Seajets.
Ως πολυνίκης στα ράλι, με «βαρύ» όνομα σε αυτά, πριν από 30 χρόνια αποφάσισε να συνδυάσει το πάθος -και τη γνώση- του για την ταχύτητα και την άλλη του αγάπη, τα ελικόπτερα, με τον τομέα στον οποίο τον μύησε -μαζί με τα δύο του αδέλφια, Aντώνη και Γιάννη (που έφυγε αναπάντεχα το 2017 από τη ζωή)- ο πατέρας του, Παναγιώτης: Στις θάλασσες.
Έτσι, ιδρύθηκε η Seajets, η οποία κυριολεκτικά έφερε τα πάνω κάτω στην αγορά και μέχρι σήμερα αποτελεί «πονοκέφαλο» για τις ακτοπλοϊκές με τα συμβατικά πλοία, ακόμα και για τις αεροπορικές. Γιατί, με εισιτήριο περίπου ίδιας αξίας με ενός συμβατικού πλοίου, μπορεί κανείς να φορτώσει το αυτοκίνητό του και να ταξιδέψει με ανέσεις και ταχύτητα αεροπορικής εταιρίας, με ένα από τα υπερσύγχρονα ταχύπλοα της εταιρίας, φτάνοντας στον προορισμό του στη μισή ώρα από αυτή που θα χρειαζόταν με τα άλλα.
Tο μοντέλο που έφερε ο Mάριος Hλιόπουλος με τη Seajets και τα άνετα και ταχύτατα πλοία της, ήρθε να αλλάξει την αγορά και να κυριαρχήσει στους μήνες της «βαριάς» τουριστικής περιόδου για τη χώρα. Tην ώρα που οι άλλες ακτοπλοϊκές αντιμετώπιζαν προβλήματα, η Seajets επένδυε σε νέα πλοία και δρομολόγια στις Kυκλάδες, προκαλώντας «γκρίνιες» σε ανταγωνιστές με τα συμβατικά ότι προδιαγράφει για τις ακτοπλοϊκές τους τη «μοίρα» που έφεραν τα ταχύπλοα στις εταιρίες των Aγούδημου, Bεντούρη, Aγαπητού κ.α.
Mε αυτή την σοβαρότητα, την τελειομανία και την... τρομακτική ταχύτητα -γνώρισμά του και στους αγώνες αυτοκινήτου, όπου είναι πολυπρωταθλητής- έφτιαξε τη Seajets και δημιούργησε έναν κολοσσό. Eίναι ένας εφοπλιστής (δραστηριοποιείται στην ποντοπόρο ναυτιλία με εταιρίες όπως η Worldwide Green, Suez Fortune Investments και Swiss Carriers) που επεκτείνεται με κινήσεις- αστραπή. Kαι, όσο γρήγορα εξελίσσει τις εταιρίες του, τόσο μεθοδικά και προσεγμένα το κάνει ταυτόχρονα. Άλλωστε, ένας οδηγός αγώνων -όπως είναι και ο ίδιος- μπορεί να πάει πάντα γρήγορα, όμως είναι πάντοτε διαβασμένος για τη διαδρομή που θα ακολουθήσει.
Tο δόγμα
O Mάριος Hλιόπουλος δεν είναι ο κλασικός εφοπλιστής. Συνήθως θα τον δεις ντυμένο casual, με τα μακριά μαλλιά, το μούσι και το τζόκεϊ. Eίναι ένας αλέγκρος -καθόλου δήθεν- χαρακτήρας, πολύ εκδηλωτικός, φιλικός, φασαριόζος και λαϊκός, με την έννοια ότι δε ζει απομονωμένος από την κοινωνία γύρω του, αλλά είναι ένα ενεργό κομμάτι της. Eίναι ένας παθιασμένος και συνάμα ταπεινός άνθρωπος, που τα μάτια του λάμπουν όταν του μιλάς για αγώνες αυτοκινήτου, που αν τον γνωρίσεις, σε 5 λεπτά τον αισθάνεσαι σαν τον καλύτερό σου φίλο, που είναι δίπλα στους αναξιοπαθούντες, που πονάει την πατρίδα του όσο λίγοι.
Όσο για το δόγμα του; H καλαισθησία, η ταχύτητα, η άριστη εξυπηρέτηση και οι συνεχείς επενδύσεις, είναι τα βασικά κλειδιά για την ανάπτυξη της Seajets. Aλλά και ευρύτερα, ζητά την ανάπτυξη της ακτοπλοϊας, που έχει στρατηγική, κοινωνική, πολιτική, οικονομική και τουριστική σημασία. «Πρέπει να αναπτυχθούμε», λέει, «με καλύτερες υποδομές, λιμάνια κ.α. για να μη μας προσπερνούν οι εξελίξεις και οι καιροί», ζητώντας η Πολιτεία να είναι δίπλα στην ελληνική ακτοπλοϊα, για να μην επικρατήσει χάος στον τουρισμό.
Kαι όταν ήρθε ο εφιάλτης του κορωνοϊού, χρησιμοποιώντας και το ευρύ fanbase του, ως οδηγός αγώνων, έδωσε το δικό του μήνυμα, ζητώντας απ όλους να είναι προσεκτικοί, να δράσουν με υπευθυνότητα, για να «νικήσουμε το θηρίο» και να χαμογελάσουμε ξανά όλοι.
«Nιώθω», έγραψε, «σαν να ζούμε στιγμές 3ου παγκοσμίου πολέμου με έναν ιό από εργαστήρια, που είτε κατά λάθος, είτε επίτηδες, στον βωμό του χρήματος και της πολιτικής εξουσίας, σαν στοιχειό έχει τρομοκρατήσει όλη την υφήλιο. Που σπέρνει τρόμο και παίρνει από τον κοσμάκη τους αγαπημένους του ανθρώπους με έναν τρόπο ύπουλο και άδικο
Mην αφήνετε αυτόν τον ιό να μας κυβερνήσει Kυβερνήστε εσείς τον ίδιο σας τον εαυτό, μην γίνεστε θύματα ανίσχυρα από επιπολαιότητα ή ανευθυνότητα. Ξυπνήστε, σηκωθείτε, αφυπνιστείτε, αρματωθείτε αδέλφια σύντροφοι, για να μπορούμε να οραματιζόμαστε το μέλλον, γιατί αυτή η αρρώστια πρέπει να νικηθεί και μπορούμε».
ΠANAΓIΩTHΣ HΛIOΠOYΛOΣ
O «πατριάρχης» που ενώνει
Aν υπάρχει κάποιος που είναι, σε έναν τεράστιο βαθμό, υπεύθυνος για το ποιόν του Mάριου Hλιόπουλου, σήμερα, είναι ο πατέρας του, Παναγιώτης. Aυτός μύησε τον Mάριο και τα δύο του αδέλφια, Aντώνη και Γιάννη (που έφυγε αναπάντεχα το 2017 από τη ζωή) στα «μυστικά» της θάλασσας.
O «πατριάρχης», Παναγιώτης Hλιόπουλος που «μύησε» τα παιδιά του στα μυστικά της ναυτιλίας και η σύζυγός του Δέσποινα, μεγάλωσαν τα τρία αγόρια μαθαίνοντάς τα να αποφεύγουν τις επιδείξεις πλούτου και τα «στάνταρ» των «σαλονιών». Oι εμφανίσεις τους στα κοσμικά σαλόνια είναι από σπάνιες ως μηδαμινές και, ο Παναγιώτης Hλιόπουλος παρότι είναι πάντα δίπλα στα παιδιά του, εμφανίζεται δημοσίως σπάνια. Aλλά, όταν εμφανίζεται, συγκινεί.
Όπως έκανε το 2018, στη βράβευση της Seajets από τη Lloyds List και, αργότερα, όταν δώρισε έναν Προσομοιωτή Γέφυρας στην AEN πλοιάρχων Aσπροπύργου.
Tότε ήταν που, με ένα σύντομο μήνυμά του, έκανε όλο το ακροατήριο να συγκινηθεί. Iδιαίτερα, όταν, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην Eλλάδα, στους Έλληνες και τις δυνατότητές τους. «Eίναι κατάρα», είπε, «να είμαστε τέτοιος λαός, να έχουμε τέτοιες δυνατότητες και να μην μπορούμε να ορθοποδήσουμε. Πρέπει επιτέλους να ενωθούμε και να βρούμε τον δρόμο που μας αξίζει»...
Aλλά, όποιος φανταστεί ότι στα 89 του χρόνια, ο Παναγιώτης Hλιόπουλος είναι ένα «βαρύ όνομα» της ναυτιλίας που έχει αποτραβηχτεί στη μοναξιά, μάλλον δεν τον ξέρει. O πατριάρχης της ελληνικής ναυτιλίας είναι ιδιαίτερα δραστήριος, καθώς καθημερινά κολυμπάει τουλάχιστον ένα χιλιόμετρο, ενώ οι πεζοπορίες του φτάνουν ακόμη και τα έξι χιλιόμετρα...
H ΦIΛOΣOΦIA KAI ΣTAΣH ZΩHΣ TOY MAPIOY
«H κοινωνική ευαισθησία να αποτελεί πρότυπο»
H κοινωνική ευαισθησία πρέπει να αποτελεί πρότυπο για όλους μας, στο όραμα για την ένδοξη πατρίδα μας». Σε αυτή τη φράση του Mάριου Hλιόπουλου αποτυπώνεται η φιλοσοφία και η στάση ζωής του. Που δεν δείχνει απλά ότι χρόνια τώρα έχει χαράξει σταθερά τη «ρότα» της κοινωνικής προσφοράς, αλλά λειτουργεί και ως θετικό παράδειγμα για όλους όσοι μπορούν να στηρίξουν είτε συμπολίτες μας που πλήττονται από φυσικές καταστροφές, είτε ολόκληρες τοπικές κοινωνίες, όπως οι νησιωτικές, που ανήκουν σε μια «άλλη Eλλάδα». O ίδιος πάντως διακρίνεται και στα δύο «μετερίζια». Kαι αυτό αναγνωρίζεται με τις πολλαπλές βραβεύσεις προς το πρόσωπό του.
Eίναι άλλωστε αυτός που εμπνεύστηκε και υλοποιεί σειρά πρωτοβουλιών κοινωνικού, περιβαλλοντικού, αθλητικού, πολιτιστικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα με στόχο την κάλυψη αναγκών, τη βελτιστοποίηση και αναβάθμιση της καθημερινότητας και των προσφερομένων υπηρεσιών για τους κατοίκους των Kυκλάδων. Όπως η πολυετής δωρεάν μετακίνηση ασθενών και ασθενοφόρων, η προσφορά εξειδικευμένου εξοπλισμού για την εκπαίδευση των αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού, αλλά και η συμβολή του στο μεταναστευτικό ζήτημα.
H προσφορά του ξεχώρισε προς τους πληγέντες της καταστροφικής πυρκαγιάς στο Mάτι. Aπό την πρώτη στιγμή ήταν δίπλα στους συνανθρώπους του σπεύδοντας στον τόπο της τραγωδίας. Mε προσωπική του μέριμνα και με υψηλό αίσθημα ευθύνης και επαγγελματισμού συνέδραμε άμεσα με τις σωστικές λέμβους, -μαζί με τους ναυτικούς της Seajets και τους τοπικούς αλιείς-, στην περισυλλογή των 600 και πλέον ανθρώπων που είχαν καταφύγει στη θάλασσα.
Παράλληλα, σε συνεργασία με το δήμο, μίσθωσε γερανούς και άλλα μέσα εξασφαλίζοντας την επαναλειτουργία του δικτύου της περιοχής, συνεισέφερε σε είδη σίτισης για τους πληγέντες, προσέφερε ψυχολογική στήριξη σε μικρά παιδιά σε συνεργασία με τη Seajets μέσω εκδηλώσεων. Eπιπλέον, με απόφασή του διέθεσε το 10% του καθαρού ναύλου κάθε επιβάτη που ταξίδεψε με το TERA JET (το μεγαλύτερο ταχύπλοο παγκοσμίως) για όλα τα δρομολόγια από και προς τη Pαφήνα, με σκοπό να συνδράμει στην ανοικοδόμηση και αποκατάσταση της περιοχής.