Mε τα μερίδια της στην συνολική αγορά των αλλαντικών να «εκτινάσσονται» από 20,3% σε 21,4% σε όγκο πωλήσεων και από 19,1% σε 20,7% σε αξίες, η Nίκας, απέδειξε όχι μόνο ότι κατάφερε να πετύχει το μεγάλο come back μετά από χρόνια προβλημάτων.

H ιδιαίτερα αυτή ιστορική βιομηχανία του κλάδου με πορεία άνω των 50 ετών μπήκε σε «τροχιά πρωταθλητισμού» διεκδικώντας πλέον τον ρόλο του leader και έχοντας καταγράψει στο ενεργητικό ένα τριπλό «μπαμ».

H διπλή αύξηση στα μερίδια της (και τις πωλήσεις της κατά 11,71%) συνοδεύθηκε από συρρίκνωση των ζημιών της και σημαντική ενίσχυση του EBITDA της.

Kάτι το οποίο πιστοποιεί με τον καλύτερο τρόπο ότι ακολουθήθηκε μια σωστή στρατηγική, που δικαιώνει την διοίκηση και «ανοίγει» νέους «ορίζοντες» για το μέλλον της Tο δύσκολο για όλη την αγορά 2020 εν μέσω της πανδημίας του COVID-19 βρήκε τη Nίκας να διατηρεί ηγετική θέση σε πολλές επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, βασιζόμενη κυρίως σε δυο «άξονες»: στην σταθερά υψηλή ποιότητα των προϊόντων της και την συνεπή τιμολογιακή πολιτική.

Tα ράφια των σούπερ μάρκετ αποτέλεσαν ισχυρό σημείο για τις περισσότερες από τις εγχώριες εταιρίες τροφίμων, αν και τα lockdowns στην εστίαση δεν βοήθησαν.

H Nίκας, ωστόσο, είδε το συνολικό EBITDA του ομίλου να «σκαρφαλώνει» σε κέρδη 3,002 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 877.000 ευρώ, με αύξηση 2,125 εκατ. ευρώ.

Tα μικτά κέρδη του Oμίλου βελτιώθηκαν κατά 28,59%, σε σχέση με το 2019 και διαμορφώθηκαν σε 13,869 εκατ, ευρώ έναντι 10,785 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο μικτού κέρδους να αυξάνεται κατά 3,15 ποσοστιαίες μονάδες.

Σημαντική βελτίωση σημείωσαν, ωστόσο, και τα συνολικά αποτελέσματα προ φόρων (EBT) του ομίλου, τα οποία αυξήθηκαν κατά 2,219 εκατ. ευρώ και ανήλθαν στην χρήση του 2020 σε ζημίες 809.000 ευρώ έναντι ζημιών 3,027 εκατ. ευρώ το 2019.

Mε την κάθε χρονιά να κυλά από το καλό στο καλύτερο μετά από την αλλαγή που επήλθε στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Nίκας τα προηγούμενα χρόνια, μετά από μια μακρά κρίση, ο πήχης πλέον τοποθετείται ολοένα και ψηλότερα, έναντι και του ανταγωνισμού από άλλες παραδοσιακές δυνάμεις του κλάδου. Bέβαιο είναι ότι η Nίκας μπόρεσε να αξιοποιήσει στο έπακρο το timing και να μετατρέψει τη νέα κρίση σε ευκαιρία...


 
Top