Στην ανάγκη ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού από εταιρείες εξαπάτησης , μέσω κινητού τηλεφώνου, έπειτα από καταγγελίες εκατοντάδων καταναλωτών (θυμάτων) αυτών των πρακτικών , βρέθηκε , η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εκδίδοντας σχετική ανακοίνωση επ αυτού και στην οποία αναφέρει:
Σε "μάστιγα" για τους καταναλωτές, έχουν εξελιχθεί το τελευταίο διάστημα,τ α sms και τα τηλεφωνήματα , από τετραψήφιους / πενταψήφιους αριθμούς, που φθάνουν στα κινητά τους τηλέφωνα , από εταιρίες που δηλώνουν συνήθως ως έδρα , το εξωτερικό (τη Βουλγαρία και την Κύπρο),με αποτέλεσμα , να διαπιστώνουν έκπληκτοι ,φουσκωμένους τους λογαριασμούς των τηλεφώνων τους , πράγμα που τους οδηγεί να τηλεφωνούν ή να επισκέπτονται τα γραφεία της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, φοβερά ενοχλημένοι και αγανακτισμένοι, καταγγέλλοντας το γεγονός , ζητώντας να ενημερωθούν επί των δικαιωμάτων τους και τον νόμιμο τρόπο που που τους προσφέρεται για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό.
Επί του θέματος αυτού και για ευρύτερη ενημέρωση των καταναλωτών, που έχουνε δεχτεί μηνύματα ή τηλεφωνήματα "απρόσκλητα"ή πρόκειται να δεχτούν, η Ένωση των Καταναλωτών ενημερώνει τι πρέπει να πράξουν γνωρίζοντας ότι :
Οι επιτήδειοι δρουν με πολλές διαφορετικές μεθόδους, ανάλογα με το… είδος της κομπίνας και το ποσό που επιδιώκουν να αποσπάσουν από κάθε καταναλωτή. «Υπάρχουν τετραψήφιοι/ πενταψήφιοι αριθμού που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα. Σε άλλες περιπτώσεις, ο αποστολέας προσπαθεί να δελεάσει το θύμα με δήθεν προσφορές ή διαγωνισμούς για σπίτια και ταξίδια, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να διαβάσει το μήνυμα, αλλά να δώσει, σε επόμενο στάδιο, και τα προσωπικά στοιχεία του. Κατά μέσο όρο, η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φθάνει τα δύο ευρώ»
-Οι καταναλωτές ,θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ,δεν θα πρέπει να ανοίγουν αυτά τα sms,ούτε να απαντούν σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, καθώς αν το πράξουν θα “τιμωρείθούν ” με υπέρογκες χρεώσεις στο λογαριασμό τους,
-Οι καταναλωτές , θα πρέπει να ζητούν την επιβολή φραγής στους συγκεκριμένους αριθμούς και να διεκδικούν την επιστροφή των χρημάτων τους από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας
-Οι καταναλωτές ,θα πρέπει να καταγγέλλουν αυτές, τις μη νόμιμες ενέργειες άμεσα ή στο τηλ. 1520 (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) ή στην πλησιέστερη γι αυτούς Πιστοποιημένη ΄Ενωση Καταναλωτών Για την Περιφέρεια της Κρήτης, μπορούν να τηλεφωνούν στα τηλ. 2821092306,282109266 και 2842020140 (Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης)
Τέλος, επειδή το φαινόμενο της εξαπάτησης πολιτών (κυρίως ηλικιωμένων)βρίσκεται σε έξαρση, μέσω τετραψήφιων / πενταψήφιων αριθμών και οργανωμένων τηλεφωνικών κέντρων καθώς οι εταιρίες «φαντάσματα» έχουν βρει τρόπους να κρύβουν τα ίχνη τους,η Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών.
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Σε "μάστιγα" για τους καταναλωτές, έχουν εξελιχθεί το τελευταίο διάστημα,τ α sms και τα τηλεφωνήματα , από τετραψήφιους / πενταψήφιους αριθμούς, που φθάνουν στα κινητά τους τηλέφωνα , από εταιρίες που δηλώνουν συνήθως ως έδρα , το εξωτερικό (τη Βουλγαρία και την Κύπρο),με αποτέλεσμα , να διαπιστώνουν έκπληκτοι ,φουσκωμένους τους λογαριασμούς των τηλεφώνων τους , πράγμα που τους οδηγεί να τηλεφωνούν ή να επισκέπτονται τα γραφεία της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, φοβερά ενοχλημένοι και αγανακτισμένοι, καταγγέλλοντας το γεγονός , ζητώντας να ενημερωθούν επί των δικαιωμάτων τους και τον νόμιμο τρόπο που που τους προσφέρεται για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό.
Επί του θέματος αυτού και για ευρύτερη ενημέρωση των καταναλωτών, που έχουνε δεχτεί μηνύματα ή τηλεφωνήματα "απρόσκλητα"ή πρόκειται να δεχτούν, η Ένωση των Καταναλωτών ενημερώνει τι πρέπει να πράξουν γνωρίζοντας ότι :
Οι επιτήδειοι δρουν με πολλές διαφορετικές μεθόδους, ανάλογα με το… είδος της κομπίνας και το ποσό που επιδιώκουν να αποσπάσουν από κάθε καταναλωτή. «Υπάρχουν τετραψήφιοι/ πενταψήφιοι αριθμού που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα. Σε άλλες περιπτώσεις, ο αποστολέας προσπαθεί να δελεάσει το θύμα με δήθεν προσφορές ή διαγωνισμούς για σπίτια και ταξίδια, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να διαβάσει το μήνυμα, αλλά να δώσει, σε επόμενο στάδιο, και τα προσωπικά στοιχεία του. Κατά μέσο όρο, η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φθάνει τα δύο ευρώ»
-Οι καταναλωτές ,θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ,δεν θα πρέπει να ανοίγουν αυτά τα sms,ούτε να απαντούν σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, καθώς αν το πράξουν θα “τιμωρείθούν ” με υπέρογκες χρεώσεις στο λογαριασμό τους,
-Οι καταναλωτές , θα πρέπει να ζητούν την επιβολή φραγής στους συγκεκριμένους αριθμούς και να διεκδικούν την επιστροφή των χρημάτων τους από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας
-Οι καταναλωτές ,θα πρέπει να καταγγέλλουν αυτές, τις μη νόμιμες ενέργειες άμεσα ή στο τηλ. 1520 (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) ή στην πλησιέστερη γι αυτούς Πιστοποιημένη ΄Ενωση Καταναλωτών Για την Περιφέρεια της Κρήτης, μπορούν να τηλεφωνούν στα τηλ. 2821092306,282109266 και 2842020140 (Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης)
Τέλος, επειδή το φαινόμενο της εξαπάτησης πολιτών (κυρίως ηλικιωμένων)βρίσκεται σε έξαρση, μέσω τετραψήφιων / πενταψήφιων αριθμών και οργανωμένων τηλεφωνικών κέντρων καθώς οι εταιρίες «φαντάσματα» έχουν βρει τρόπους να κρύβουν τα ίχνη τους,η Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών.
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη