Παραμένει το αδιέξοδο στο ζήτημα των συμβάσεων στην ακτοπλοΐα και κλιμακώνεται η αντιπαράθεση μεταξύ εφοπλιστών και ΠΝΟ ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η απεργία των ναυτεργατών. Για προβλήματα στα νησιά από «την εμμονή των εργατοπατέρων της ΠΝΟ» κάνει λόγο η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), «λάδι στη φωτιά ρίχνει η λάσπη προς κάθε κατεύθυνση» απαντούν οι συνδικαλιστές...
Την ίδια στιγμή, η Attica Group διαχωρίζει τη θέση της από την πλευρά των εργοδοτών, αναφέροντας πως δεν την εκπροσωπεί η «αδιέξοδη διαπραγματευτική πολιτική» της ΕΕΝ.Ο όμιλος εξέφρασε την κατηγορηματική του αντίθεση στο κλίμα εργασιακής έντασης που έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες ημέρες στην ελληνική ακτοπλοΐα, υπογραμμίζοντας ότι «η υπογραφή Συλλογική Σύμβασης Εργασίας στην ακτοπλοΐα είναι εύλογη απαίτηση των Ελλήνων ναυτικών και είναι απαραίτητη η όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωσή της».«Η τρέχουσα διαπραγματευτική γραμμή της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας στην οποία δεν μετέχουμε και δεν μας εκπροσωπεί, μας βρίσκει αντίθετους καθώς θεωρούμε ότι οδηγεί σε αδιέξοδα» υπογραμμίζει ο όμιλος.Στο μεταξύ, επιστολή στις Νομαρχίες και στους Δήμους των νησιών απέστειλε σήμερα η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας με αφορμή την συνέχιση της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Η ΕΕΝ Κάνει λόγο για «εμμονή των εργατοπατέρων της ΠΝΟ να πραγματοποιήσουν απεργιακές κινητοποιήσεις για τρία συνεχόμενα εικοσιτετράωρα με αποτέλεσμα η νησιωτική Ελλάδα να αποκοπεί από την ηπειρωτική και τα νησιά να παραμείνουν χωρίς συγκοινωνία μεταξύ τους».Η επιστολή αναφέρει πως «εάν πτωχεύσουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνιακές επιχειρήσεις το κράτος θα τις επιδοτήσει με χρήματα που θα πληρώσουν τελικά οι Έλληνες φορολογούμενοι από το σημερινό τους υστέρημα», και καταλήγει: «Τυχόν περαιτέρω οικονομική επιδείνωση των νησιωτικών νοικοκυριών και επιχειρήσεων έχει ως γενεσιουργό αιτία μόνο το αίτημα αυξήσεως μισθολογίου των ναυτικών».Έντονη η αντίδραση των συνδικαλιστών, που στηλιτεύουν την στάση της ΕΕΝ ως αδιέξοδη και τα σχόλια περί επιπτώσεων στα νησιά «προβοκατόρικα»: «Ο πρόεδρος της ΕΕΝ Α.Βεντούρης στην απέλπιδα προσπάθειά του να πείσει την κοινή γνώμη και τους νησιώτες ότι για την ταλαιπωρία των επιβατών ευθύνεται οποιοσδήποτε άλλος εκτός από την ΕΕΝ, καταφέρεται κατά πάντων, Πολιτείας και Εφοπλιστικών Ενώσεων, ΠΝΟ, με καταιγισμό δηλώσεων αναφορών και συνεντεύξεων προς κάθε κατεύθυνση, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα κατά το δοκούν και ρίχνοντας λάσπη προς κάθε κατεύθυνση χρησιμοποιώντας μεθόδους και φράσεις που παραπέμπουν σε άλλες σκοτεινές εποχές», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού.«Ο κ.Βεντούρης ρίχνει λάδι στη φωτιά με τον άστοχο ισχυρισμό του ότι ο Έλληνας ναυτεργάτης είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος της Ευρώπης», τονίζει επίσης σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Θαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού.Σημειώνεται ότι η απεργιακή κινητοποίηση των ναυτικών που αναμένεται να λήξει στις 6 το πρωί της Παρασκευής περιλαμβάνει τις κατηγορίες πλοίων για τις οποίες εκκρεμεί η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (τα ακτοπλοϊκά επιβατηγά-οχηματαγωγά, τα μεσογειακά φορτηγά και τα ακτοπλοϊκά φορτηγά κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας).
Η ΠΝΟ αναμένεται να συνεδριάσει το μεσημέρι της Πέμπτης προκειμένου να αποφασίσει την περαιτέρω στάση της. Η ομοσπονδία αναφέρει σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι με εξαίρεση την Ένωση Πορθμείων, που υπέγραψε σχετικό Μνημόνιο Συμφωνίας για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2010 και τις εργοδοτικές Οργανώσεις, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που προηγήθηκαν, δεν υπάρχει προθυμία προσέλευσης των εργοδοτών των άλλων κατηγοριών πλοίων, στην υπογραφή και των υπόλοιπων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2010, που ήδη πλησιάζει στη λήξη του.
Η ΠΝΟ έχει υπογράψει συμφωνία για τη σύμβαση του 2010 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (πλοία Αδριατικής και κρουαζιερόπλοια) με αύξηση 2%, ενώ ήρθε σε συμφωνία και με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα ποντοπόρα πλοία και προβλέπει αύξηση 1,7%, από την 1η Ιανουαρίου 2010, με αναδρομική ισχύ.
Την ίδια στιγμή, η Attica Group διαχωρίζει τη θέση της από την πλευρά των εργοδοτών, αναφέροντας πως δεν την εκπροσωπεί η «αδιέξοδη διαπραγματευτική πολιτική» της ΕΕΝ.Ο όμιλος εξέφρασε την κατηγορηματική του αντίθεση στο κλίμα εργασιακής έντασης που έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες ημέρες στην ελληνική ακτοπλοΐα, υπογραμμίζοντας ότι «η υπογραφή Συλλογική Σύμβασης Εργασίας στην ακτοπλοΐα είναι εύλογη απαίτηση των Ελλήνων ναυτικών και είναι απαραίτητη η όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωσή της».«Η τρέχουσα διαπραγματευτική γραμμή της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας στην οποία δεν μετέχουμε και δεν μας εκπροσωπεί, μας βρίσκει αντίθετους καθώς θεωρούμε ότι οδηγεί σε αδιέξοδα» υπογραμμίζει ο όμιλος.Στο μεταξύ, επιστολή στις Νομαρχίες και στους Δήμους των νησιών απέστειλε σήμερα η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας με αφορμή την συνέχιση της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Η ΕΕΝ Κάνει λόγο για «εμμονή των εργατοπατέρων της ΠΝΟ να πραγματοποιήσουν απεργιακές κινητοποιήσεις για τρία συνεχόμενα εικοσιτετράωρα με αποτέλεσμα η νησιωτική Ελλάδα να αποκοπεί από την ηπειρωτική και τα νησιά να παραμείνουν χωρίς συγκοινωνία μεταξύ τους».Η επιστολή αναφέρει πως «εάν πτωχεύσουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνιακές επιχειρήσεις το κράτος θα τις επιδοτήσει με χρήματα που θα πληρώσουν τελικά οι Έλληνες φορολογούμενοι από το σημερινό τους υστέρημα», και καταλήγει: «Τυχόν περαιτέρω οικονομική επιδείνωση των νησιωτικών νοικοκυριών και επιχειρήσεων έχει ως γενεσιουργό αιτία μόνο το αίτημα αυξήσεως μισθολογίου των ναυτικών».Έντονη η αντίδραση των συνδικαλιστών, που στηλιτεύουν την στάση της ΕΕΝ ως αδιέξοδη και τα σχόλια περί επιπτώσεων στα νησιά «προβοκατόρικα»: «Ο πρόεδρος της ΕΕΝ Α.Βεντούρης στην απέλπιδα προσπάθειά του να πείσει την κοινή γνώμη και τους νησιώτες ότι για την ταλαιπωρία των επιβατών ευθύνεται οποιοσδήποτε άλλος εκτός από την ΕΕΝ, καταφέρεται κατά πάντων, Πολιτείας και Εφοπλιστικών Ενώσεων, ΠΝΟ, με καταιγισμό δηλώσεων αναφορών και συνεντεύξεων προς κάθε κατεύθυνση, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα κατά το δοκούν και ρίχνοντας λάσπη προς κάθε κατεύθυνση χρησιμοποιώντας μεθόδους και φράσεις που παραπέμπουν σε άλλες σκοτεινές εποχές», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού.«Ο κ.Βεντούρης ρίχνει λάδι στη φωτιά με τον άστοχο ισχυρισμό του ότι ο Έλληνας ναυτεργάτης είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος της Ευρώπης», τονίζει επίσης σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Θαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού.Σημειώνεται ότι η απεργιακή κινητοποίηση των ναυτικών που αναμένεται να λήξει στις 6 το πρωί της Παρασκευής περιλαμβάνει τις κατηγορίες πλοίων για τις οποίες εκκρεμεί η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (τα ακτοπλοϊκά επιβατηγά-οχηματαγωγά, τα μεσογειακά φορτηγά και τα ακτοπλοϊκά φορτηγά κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας).
Η ΠΝΟ αναμένεται να συνεδριάσει το μεσημέρι της Πέμπτης προκειμένου να αποφασίσει την περαιτέρω στάση της. Η ομοσπονδία αναφέρει σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι με εξαίρεση την Ένωση Πορθμείων, που υπέγραψε σχετικό Μνημόνιο Συμφωνίας για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2010 και τις εργοδοτικές Οργανώσεις, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που προηγήθηκαν, δεν υπάρχει προθυμία προσέλευσης των εργοδοτών των άλλων κατηγοριών πλοίων, στην υπογραφή και των υπόλοιπων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2010, που ήδη πλησιάζει στη λήξη του.
Η ΠΝΟ έχει υπογράψει συμφωνία για τη σύμβαση του 2010 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (πλοία Αδριατικής και κρουαζιερόπλοια) με αύξηση 2%, ενώ ήρθε σε συμφωνία και με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα ποντοπόρα πλοία και προβλέπει αύξηση 1,7%, από την 1η Ιανουαρίου 2010, με αναδρομική ισχύ.
FIMOTRO