Από τον ΣΤΕΦΑΝΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ

Μαθαίνοντας ότι ο Γιώργος Παπανδρέου κάνει διακοπές στην Πάρο, χαμογέλασα. Τσαλαβουτά στα νερά ενός αγαπημένου μου νησιού, που στο παρελθόν με φιλοξένησε πολλές φορές.Χρυσή Ακτή, Νάουσσα, Μοναστήρι, αγαπημένα μέρη, αγαπημένες αναμνήσεις.
Στην Πάρο βρέθηκα πρώτη φορά για μια φωτογράφιση μέσα του '90. Ξαναπήγα, αρχές του 2000, καλεσμένος στο γάμο του φίλου μου Άρη Σαμολαδά. Ο γάμος ήταν πολιτικός και τον τέλεσε ο Γιάννης Ραγκούσης, δήμαρχος Πάρου τότε. Θυμάμαι ένα μεσημέρι, ο Ραγκούσης μας πέτυχε στο φαγητό στο ξενοδοχείο που μέναμε στη Χρυσή Ακτή. Ήρθε, έκατσε μαζί μας, ήταν ευχάριστος και πετυχημένος δήμαρχος. Η αλήθεια είναι, ότι ο Ραγκούσης ήταν καλός δήμαρχος και αγαπητός στο νησί.
Στην Πάρο ξαναπήγα ένα καλοκαίρι που ήθελα μια ξαπλώστρα να σαπίσω και να μη δω, να μη μιλήσω σε κανέναν, να ξεφύγω από τον κόσμο της δημοσιογραφίας, του θεάματος, της showbiz. Εκείνο το καλοκαίρι, στη Χρυσή Ακτή, είχα κάνει το πιο βαθύ μαύρισμα και είχα αναπτύξει τέλειες σχέσεις με τον "ομπρελά" στην παραλία, που μου κράταγε ρεσερβέ τη θέση δίπλα στο κύμα...
Ένα άλλο καλοκαίρι, το 2007 νομίζω, πήγα στην Πάρο μόνος μου για να γράψω ένα βιβλίο και να ξεπεράσω έναν έρωτα. Τελικά, βιβλίο δεν έγραψα και βρέθηκα (ξανά) ερωτευμένος...
Από την Πάρο έχω να θυμάμαι μόνο ωραία πράγματα.
Φέτος δεν πήγα στην Πάρο, αν και θα ήθελα. Χρήματα δεν υπάρχουν, διάθεση δεν υπάρχει, ούτε και χρόνος... Ακούγοντας ότι ο Γιώργος τσαλαβουτά στις παραλίες της Πάρου, χαμογέλασα και σκέφθηκα: στη ζωή του Γιώργου δεν άλλαξε τίποτα, στη δική μου έχουν αλλάξει όλα! Δεν είναι εγωιστικό, δεν είναι συμπλεγματικό, είναι αληθινό. Και αυτό το καλοκαίρι του Γιώργου είναι ίδιο με τα προηγούμενά του, σε αντίθεση με το δικό μου, το δικό σου καλοκαίρι και όλα γύρω μας που αλλάζουν προς το χειρότερο.
Και αναρωτιέμαι: γιατί "πρέπει" η δική μου, η δική σου η ζωή, να γκρεμίζεται, να χαλιέται, εμένα και εσένα που δεν φταίξαμε σε τίποτα, ενώ οι ζωές εκείνων -που έφταιξαν για όλα- ίδιες να παραμένουν;
Δεν είναι εγωιστικό, δεν είναι συμπλεγματικό, είναι πολιτικό: αυτό το καλοκαίρι του Γιώργου θα είναι και το τελευταίο του ως πρωθυπουργού... Γιατί; Εύκολη η απάντηση: γιατί απ' όσα έκανε και όσα θα κάνει, δεν κατάλαβε τίποτα, δεν ένιωσε τίποτα και ούτε πρόκειται να καταλάβει ή να νιώσει! Ο άνθρωπος είναι "τουρίστας", ο άνθρωπος είναι "αλλού". Είναι πρόκληση να βυθίζεις έναν ολόκληρο λαό στη δυστυχία και μετά, ελαφρά την καρδία, να κάνεις σέρφινγκ σε κάποια παραλία.
Αυτά και άλλα πολλά στις μέρες που έρχονται...
 
Top