Στις 8 Ιουνίου – ημέρα κατά την οποία, βέβαια, οι συμβολαιογράφοι θα απέχουν – εκπλειστηριάζεται το διατηρητέο σπίτι στην Κηφισιά, με επισπεύδουσα την Εθνική Τράπεζα και τιμή πρώτης προσφοράς τα 2,68 εκατομμύρια ευρώ, ποσό ίσο με την εμπορική αξία του ακινήτου.


Η κατάσχεση έγινε για οφειλή 50.000 στην Probank, ενώ το ακίνητο φέρει σημαντικά βάρη: προσημειώσεις 2,04 εκατ. υπέρ της Probank, 520 χιλ. υπέρ της Probank και 500 χιλ. υπέρ της Eurobank και κατασχέσεις 93,7 χιλ. υπέρ του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, 1,27 εκατ. ευρώ υπέρ της ΔΟΥ Χαλκίδας, 167,5 χιλ. υπέρ ενός ιδιώτη και σχεδόν 1 εκατομμυρίου υπέρ της ΦΑΕ Αθηνών.

Η κατοικία στην Κηφισιά
Διατηρητέο στην καρδιά της Κηφισιάς

Το ακίνητο απέχει περίπου 220 μέτρα από την οδό Τατοϊου, 350 μέτρα από τη λεωφόρο Κηφισίας, 600 μέτρα από τον σταθμό του ΗΣΑΠ και το Άλσος Κηφισιάς και 800 μέτρα από το εμπορικό κέντρο της Κηφισιάς. Έχει χτιστεί σε οικόπεδο 1,7 στρεμμάτων και έχει κηρυχθεί διατηρητέο βάσει απόφασης του 1992.

Στο οικόπεδο υπάρχει διώροφη διατηρητέα κατοικία με υπόγειο και δώμα, η οποία αποτελείται από υπόγειο επιφανείας 177 τ.μ., ισόγειο 152 τ.μ., α’ όροφο 152 τ.μ. και δώμα (δηλαδή β’ όροφο σε εσοχή) 96 τ.μ..
Ο χώρος του ημιυπόγειου αποτελείται από καθιστικό, δωμάτιο υπηρεσίας με WC, κουζίνα, λουτρό, αποθήκη, βεστιάριο και λεβητοστάσιο. Η πρόσβαση σε αυτό επιτυγχάνεται με κλίμακα από τον κήπο στον οποίο έχει απευθείας πρόσβαση. Το ισόγειο αποτελείται από είσοδο, καθιστικό, τραπεζαρία και βιβλιοθήκη.

Ο πρώτος όροφος αποτελείται από προθάλαμο, δύο υπνοδωμάτια, εκ των οποίων το ένα με μπάνιο ensuite, και ακόμα ένα μπάνιο και το δώμα από προθάλαμο και υπνοδωμάτιο με ensuite μπάνιο.

Η κατοικία έχει ανακαινισθεί εκ βάθρων το 1998, οπότε και προστέθηκαν 55 τετραγωνικά στον δεύτερο όροφο. Διαθέτει εσωτερικό ανελκυστήρα και κατακόρυφο κλιμακοστάσιο επικοινωνίας. Η θέρμανση είναι ανεξάρτητη σε κάθε στάθμη, τα πατώματα ξύλινα σε όλους του χώρους πλην των χώρων υγιεινής και της αποθήκης του υπογείου, όπου υπάρχει μαρμάρινη επένδυση, και τα εξωτερικά κουφώματα ξύλινα με διπλά υαλοστάσια.

Η κατοικία στην Κηφισιά

Τοποθετείται στο Στροφύλι, περιοχή που διακρίνεται για τα διατηρητέα της και αποτελεί την καρδιά της αρχοντικής Κηφισιάς των τελών του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ού, τότε που έχτιζαν σπίτια για θερινή τους κατοικία επώνυμοι και εύποροι Αθηναίοι.

Η παλιά απειλή για το Μουσείο Εμφιετζόγλου

Την τελευταία οκταετία, δεδομένης της εν εξελίξει οικονομικής κρίσης, η ζήτηση για αγορά κατοικιών είναι περιορισμένη και οι τιμές των ακινήτων έχουν υποστεί σημαντική πτώση, ιδίως στις ακριβότερες περιοχές που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από την υπερφορολόγηση της ακίνητης περιουσίας, όπως διαπιστώνει ο εκτιμητής της κατοικίας Εμφιετζόγλου.

Αντιμέτωπο με το σφυρί είχε έρθει το 2018 και η κατοικία – μουσείο του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου στο Μαρούσι, με τιμή εκκίνησης τα 6,82 εκατ. ευρώ, ωστόσο, η διαδικασία ανεστάλη. 
Η εντυπωσιακή έπαυλη οικοδομήθηκε το 1995, σε έκταση 60 στρεμμάτων, όπου ήταν το πρώην κτήμα Βορρέ. Εντός της φιλοξενούταν συλλογή 750 έργων τέχνης του επιχειρηματία, με πολυτιμότερο το «Κρυφό σχολειό» του Γύζη.


Η κατοικία στην Κηφισιά
Ανασύσταση δυνάμεων με ΑΜΚ 40 εκατομμυρίων

Ο πλειστηριασμός, αν τελικά πραγματοποιηθεί, ρίχνει τη σκιά του στην προσπάθεια της οικογένειας Εμφιετζόγλου να προετοιμάσει την επόμενη μέρα της Μηχανικής, ώστε να διεκδικήσει μερίδιο από τη «δεύτερη γενιά των ολυμπιακών έργων», όπως καλείται το πρόγραμμα 13 δισ. του υπουργείου Υποδομών. Σημειωτέον ότι η οφειλέτρια, Μελίνα Εμφιετζόγλου, έχει αναλάβει χρέη διευθύνουσας συμβούλου στην εταιρεία.

Η Μηχανική – που, πάντως, δεν έχει πάρει πίσω το εργοληπτικό της πτυχίο – έχει εγκρίνει την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου έως 40 εκατομμύρια. Στόχος είναι τα νέα της κεφάλαια να διατεθούν για την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας και της ανάπτυξής της στον τομέα ανάληψης νέων έργων (δημοσίων και ΣΔΙΤ), έργων ανάπτυξης ακινήτων, έργων ΑΠΕ, με στόχο την επαναδιαπραγμάτευση των μετοχών της στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Υπενθυμίζεται ότι η Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου ήταν από τις πρώτες κατασκευαστικές εταιρείες που εισήγαγε τις μετοχές της στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Στο πλάνο της εταιρείας, που έχει στο χαρτοφυλάκιό της συνέργειες όπως αυτή με τους Ιταλούς της GD Infrastrutture και έργα, όπως το Mediterranean Cosmos, σιδηροδρομικά στη γραμμή Αθηνών – Κορίνθου και τον λιμένα Αλεξανδρούπολης, είναι και η είσοδος επενδυτών, ενώ επιχειρεί μέσω της δικαστικής οδού την ικανοποίηση σημαντικών χρηματικών απαιτήσεων και αξιώσεων από συμβάσεις έργων που κατασκευάζει ή έχει αποπερατώσει.

Το 2019 οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της έφταναν τα 177 εκατομμύρια, ενώ από τα μεγαλύτερα αγκάθια της πρόσφατης ιστορίας της ήταν η άρνηση της Πειραιώς να καταθέσει εγγυητική επιστολή συμμετοχής για τον οδικό άξονα Ακτίου – Αμβρακίας, με αποτέλεσμα να χάσει τον διαγωνισμό που κατέληξε στη ΜΕΤΚΑ του Μυτιληναίου
 
Top