Φρένο έβαλε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας στην επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, στη δημιουργία νέου επιβατικού σταθμού και σε όσα προέβλεπε το Master Plan του «Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) Α.Ε.», στη σύμβαση με την COSCO.
Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο της χώρας μπλόκαρε ως μη νόμιμες τις πράξεις, που απέρρεαν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα στην Cosco και από τις υπουργικές αποφάσεις για την επέκταση του.
Πρόκειται, για τις υποχρεωτικές επενδύσεις, που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς (2016) στην Cosco Group (Hong Kong) Limited και προέβλεπαν, μεταξύ των άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά και το νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό.
Το δικαστήριο έκρινε ότι, δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μελη του δικαστηρίου).
Παράλληλα, με την ίδια δικαστική απόφαση ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.