Μπορεί τα Containerships όπως και τα φορτηγά ειδικά τα πρώτα να απολαμβάνουν εποχές «παχιών αγελάδων» όμως γνωρίζουν πολύ καλά οτι όλα εχουν άνοδο αλλά και πτώση. Και παίρνουν τα μέτρα τους. Μαρτίνος Πιστιόλης, Διαμαντίδης ,Βαφειάς ο Χανδρής ο Νικόλας Ιγγλέσης αλλά και νεοεισερχόμενοι στον κλάδο όπως ο Στέφανος Πεσμαζόγλου και ο Μιχάλης Στασινόπουλος που ηγούνται της Aims Shipping,είναι μερικοί απο τα γνωστά ονόματα της Ελληνικής Ναυτιλίας.
Οι Greeks των θαλασσών.
Όπως αναφέρει το mononews.gr σε αγορές product tankers αξίας 1,037 δισ. δολαρίων έχουν προχωρήσει από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές, ποντάροντας στην ανάκαμψη του κλάδου των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν τα tanker MR2, καθώς επένδυσαν 579 εκατ. δολάρια για την απόκτηση 30 πλοίων της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ακολούθησαν τα LR2 tanker (12 πλοία συνολικής αξίας 255 εκατ. δολαρίων), τα LR1 (7 πλοία αξίας 113 εκατ. δολαρίων), ενώ έγιναν αγορές 6 tanker MR1 αξίας 90 εκατ. δολαρίων.
Οι μεγαλύτερες αγορές
Στην εξαγορά πέντε υπό κατασκευή τάνκερ τύπου MR έχει προχωρήσει η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, από τις αρχές του έτους. Η συνολική αξία της επένδυσης ανήλθε σύμφωνα με την VesselsValue, στα 175 εκατ. δολάρια.
Στις αρχές του 2021, εξαγόρασε τρία MR tanker χωρητικότητας 50,000 dwt, που βρίσκονταν υπό κατασκευή, έναντι 34 εκατ. δολαρίων το καθένα. H παράδοση έχει ολοκληρωθεί και περιλαμβάνονται πλέον στον στόλο της με τα ονόματα Eurochampion, Eurotrader και Eurosailor, όπως αναφέρεται στη ιστοσελίδα της ναυτιλιακής. Τα συγκεκριμένα πλοία, που είναι υψηλών προδιαγραφών και εξοπλισμένα με scrubbers πλοία, είχε παραγγείλει αρχικά η ναυτιλιακή Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.
Την Άνοιξη, η Eastmed απέκτησε δύο ακόμη υπό κατασκευή πλοία, ίδια χωρητικότητας, τα Hull 2860 και Hull 2861, που είχε παραγγείλει αρχικά η γαλλική Socatra, στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, Hyundai Mipo Dockyard (HMD). Η τιμή της εξαγοράς ανήλθε σε 34,8 εκατ. δολάρια το καθένα και η παράδοση του αναμένεται το 2022.
H ναυτιλιακή Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή επένδυσε 66 εκατ. δολάρια για την απόκτηση δύο τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.
Άλλες κινήσεις
Η Alberta Shipmanagement, η ναυτιλιακή που ίδρυσε ο Νικόλας Ιγγλέσης με τις κόρες του, εξαγόρασε τρία product tankers αξίας 59 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue.
H ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Spring Marine Management, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking εξαγόρασε από την Xihe Group της Σιγκαπούρης τα χωρητικότητας 50,000 dwt τάνκερ Chang Jiang (κατασκευής 2008) και Dong Jiang (κατασκευής 2009) έναντι 11 εκατ. δολαρίων έκαστο. Επίσης, κατά την VesselsValue, η εταιρεία εξαγόρασε πρόσφατα το χωρητικότητας 51,400 dwt, Ivy Express (κατασκευής 2009) στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων.
H ναυτιλιακή Velos Tankers του εφοπλιστή Πασχάλη Διαμαντίδη πρόσθεσε φέτος στον στόλο της τρία μεταχειρισμένα τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου. Σύμφωνα με την Intermodal και την Allied Shipbroking, η εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 74,902 dwt δεξαμενόπλοιο Justice Victoria που κατασκευάστηκε το 2010, σε ιαπωνικό ναυπηγείο. Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 17,3 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με το το mononews.gr τον περασμένο Φεβρουάριο απέκτησε το χωρητικότητας 48,008 dwt δεξαμενόπλοιο Bright Fortune, που κατασκευάστηκε το 2010 στο ιαπωνικό ναυπηγείο Iwagi Zosen. Το πλοίο εντάχθηκε στον στόλο της Velos με την ονομασία Velos Forza. Ακολούθησε, ένα μήνα μετά, τον Μάρτιο, η εξαγορά του LR2, Falcon Express, κατασκευής 2008, το οποίο σύμφωνα με την marine traffic έχει μετονομαστεί σε Velos Emerald.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν τα tanker MR2, καθώς επένδυσαν 579 εκατ. δολάρια για την απόκτηση 30 πλοίων της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ακολούθησαν τα LR2 tanker (12 πλοία συνολικής αξίας 255 εκατ. δολαρίων), τα LR1 (7 πλοία αξίας 113 εκατ. δολαρίων), ενώ έγιναν αγορές 6 tanker MR1 αξίας 90 εκατ. δολαρίων.
Οι μεγαλύτερες αγορές
Στην εξαγορά πέντε υπό κατασκευή τάνκερ τύπου MR έχει προχωρήσει η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, από τις αρχές του έτους. Η συνολική αξία της επένδυσης ανήλθε σύμφωνα με την VesselsValue, στα 175 εκατ. δολάρια.
Στις αρχές του 2021, εξαγόρασε τρία MR tanker χωρητικότητας 50,000 dwt, που βρίσκονταν υπό κατασκευή, έναντι 34 εκατ. δολαρίων το καθένα. H παράδοση έχει ολοκληρωθεί και περιλαμβάνονται πλέον στον στόλο της με τα ονόματα Eurochampion, Eurotrader και Eurosailor, όπως αναφέρεται στη ιστοσελίδα της ναυτιλιακής. Τα συγκεκριμένα πλοία, που είναι υψηλών προδιαγραφών και εξοπλισμένα με scrubbers πλοία, είχε παραγγείλει αρχικά η ναυτιλιακή Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.
Την Άνοιξη, η Eastmed απέκτησε δύο ακόμη υπό κατασκευή πλοία, ίδια χωρητικότητας, τα Hull 2860 και Hull 2861, που είχε παραγγείλει αρχικά η γαλλική Socatra, στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, Hyundai Mipo Dockyard (HMD). Η τιμή της εξαγοράς ανήλθε σε 34,8 εκατ. δολάρια το καθένα και η παράδοση του αναμένεται το 2022.
H ναυτιλιακή Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή επένδυσε 66 εκατ. δολάρια για την απόκτηση δύο τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.
Άλλες κινήσεις
Η Alberta Shipmanagement, η ναυτιλιακή που ίδρυσε ο Νικόλας Ιγγλέσης με τις κόρες του, εξαγόρασε τρία product tankers αξίας 59 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue.
H ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Spring Marine Management, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking εξαγόρασε από την Xihe Group της Σιγκαπούρης τα χωρητικότητας 50,000 dwt τάνκερ Chang Jiang (κατασκευής 2008) και Dong Jiang (κατασκευής 2009) έναντι 11 εκατ. δολαρίων έκαστο. Επίσης, κατά την VesselsValue, η εταιρεία εξαγόρασε πρόσφατα το χωρητικότητας 51,400 dwt, Ivy Express (κατασκευής 2009) στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων.
H ναυτιλιακή Velos Tankers του εφοπλιστή Πασχάλη Διαμαντίδη πρόσθεσε φέτος στον στόλο της τρία μεταχειρισμένα τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου. Σύμφωνα με την Intermodal και την Allied Shipbroking, η εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 74,902 dwt δεξαμενόπλοιο Justice Victoria που κατασκευάστηκε το 2010, σε ιαπωνικό ναυπηγείο. Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 17,3 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με το το mononews.gr τον περασμένο Φεβρουάριο απέκτησε το χωρητικότητας 48,008 dwt δεξαμενόπλοιο Bright Fortune, που κατασκευάστηκε το 2010 στο ιαπωνικό ναυπηγείο Iwagi Zosen. Το πλοίο εντάχθηκε στον στόλο της Velos με την ονομασία Velos Forza. Ακολούθησε, ένα μήνα μετά, τον Μάρτιο, η εξαγορά του LR2, Falcon Express, κατασκευής 2008, το οποίο σύμφωνα με την marine traffic έχει μετονομαστεί σε Velos Emerald.
Στον τομέα των product tanker στράφηκε πρόσφατα και η Brave Maritime του εφοπλιστή Νίκου Βαφειά. Σύμφωνα με την Intermodal, ο όμιλος Βαφειά προχώρησε στην εξαγορά του χωρητικότητας 50,388 dwt τάνκερ MR2, Ocean Mars, κατασκευής 2007, έναντι 9 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο πουλήθηκε σε δημοπρασία στο πλαίσιο της ρευστοποίησης του στόλου της Xihe Group.
Είσοδος στα τάνκερ
Την πρώτη κίνηση για την είσοδο της στην αγορά των τάνκερ, πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Aims Shipping, της οποίας ηγούνται ο Στέφανος Πεσμαζόγλου και ο Μιχάλης Στασινόπουλος.
Ναυλομεσιτικές εταιρείες συνδέουν τη ναυτιλιακή, που έχει την έδρα της στην Αθήνα, με την εξαγορά του χωρητικότητας 48,000 dwt MR τάνκερ, FS Sincerity (κατασκευής 2009). Το πλοίο πουλήθηκε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού από την ιαπωνική Nisshin, στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων και έχει μετονομαστεί σε Janine K.