Η συμφωνία για την πώληση των Άλφα Διανομές Α.Ε και ΙΝΚΑΤ, που διαχειρίζεται το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και τα καταστήματα Kiosky’s Convenience Stores, στον γερμανικό όμιλο Delivery Hero (ελέγχει το efood και το Instashop), αποτελεί το επιστέγασμα της μακράς πορείας του Γιώργου Μούχαλη σε έναν κλάδο που λίγοι θα τολμούσαν να δραστηριοποιηθούν.
Η αγορά της «μικρής λιανικής» για χρόνια ήταν κατακερματισμένη και αποτελούσε ένα πεδίο πολύ ισχυρού ανταγωνισμού, χωρίς κανείς να τολμήσει να υλοποιήσει ένα πλάνο συγκέντρωσης μεριδίων. Το έπραξε ο Γιώργος Μούχαλης με τα Kiosky’s, ο οποίος μαζί με τον αδελφό του Ιωακείμ, είχε αναλάβει από τα τέλη της δεκαετίας του ‘90 τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης «Μούχαλης Α.Ε.», πετυχαίνοντας να τη φέρει στη Νο 1 θέση στο χονδρεμπόριο και τη διανομή καπνικών προϊόντων στην Ελλάδα.
Με οικογενειακή καταγωγή από την Ίμβρο
Διόλου άσχημα για μια επιχειρηματική προσπάθεια που ξεκίνησε το 1974 με ένα πρατήριο καπνικών στην Ηλιούπολη από τον πατέρα του κ. Μούχαλη, Παναγιώτη, ο οποίος αναζήτησε την τύχη του στην Αθήνα φεύγοντας από την Ιμβρο μετά το ξέσπασμα του ανθελληνικού πογκρόμ στην Πόλη.
Σε αυτό το πρατήριο ξεκίνησε να δουλεύει από τα 16 του χρόνια και ο Γ. Μούχαλης, ο οποίος κατάφερε να μετατρέψει το πρατήριο καπνικών στην Ηλιούπολη σε leader στη συγκεκριμένη αγορά. Σταδιακά οι δραστηριότητες διευρύνονται και το 2006 εξαγοράζεται η εταιρεία Αλφα Διανομές Α.Ε., η μεγαλύτερη εταιρεία διανομής, πώλησης και χονδρεμπορίου ζαχαρωδών – αναψυκτικών – ψιλικών προϊόντων στην Ελλάδα. Την ίδια χρονιά τα αδέλφια Μούχαλη πήραν και το 40% της εμπορίας και διανομής των προϊόντων της Chipita στην Αττική.
Ένα χρόνο μετά, το 2007, εξαγόρασαν την ΙΝΚΑΤ, εταιρεία που είχε περίπτερα και μίνι μάρκετ και μέσω της οποίας διαχειρίζονται σήμερα το δίκτυο λιανικής Kiosky’s. Το 2010 η Μούχαλης Α.Ε. εισήλθε στην ηλεκτρονική πώληση χρόνου ομιλίας κινητής, σταθερής τηλεφωνίας, Internet και paysafe μετά τη συνεργασία που σύναψε με την εταιρεία Payzone Hellas.
Διόλου άσχημα για μια επιχειρηματική προσπάθεια που ξεκίνησε το 1974 με ένα πρατήριο καπνικών στην Ηλιούπολη από τον πατέρα του κ. Μούχαλη, Παναγιώτη, ο οποίος αναζήτησε την τύχη του στην Αθήνα φεύγοντας από την Ιμβρο μετά το ξέσπασμα του ανθελληνικού πογκρόμ στην Πόλη.
Σε αυτό το πρατήριο ξεκίνησε να δουλεύει από τα 16 του χρόνια και ο Γ. Μούχαλης, ο οποίος κατάφερε να μετατρέψει το πρατήριο καπνικών στην Ηλιούπολη σε leader στη συγκεκριμένη αγορά. Σταδιακά οι δραστηριότητες διευρύνονται και το 2006 εξαγοράζεται η εταιρεία Αλφα Διανομές Α.Ε., η μεγαλύτερη εταιρεία διανομής, πώλησης και χονδρεμπορίου ζαχαρωδών – αναψυκτικών – ψιλικών προϊόντων στην Ελλάδα. Την ίδια χρονιά τα αδέλφια Μούχαλη πήραν και το 40% της εμπορίας και διανομής των προϊόντων της Chipita στην Αττική.
Ένα χρόνο μετά, το 2007, εξαγόρασαν την ΙΝΚΑΤ, εταιρεία που είχε περίπτερα και μίνι μάρκετ και μέσω της οποίας διαχειρίζονται σήμερα το δίκτυο λιανικής Kiosky’s. Το 2010 η Μούχαλης Α.Ε. εισήλθε στην ηλεκτρονική πώληση χρόνου ομιλίας κινητής, σταθερής τηλεφωνίας, Internet και paysafe μετά τη συνεργασία που σύναψε με την εταιρεία Payzone Hellas.
Δύο χρόνια μετά θα συνάψει συνεργασία με την Παπαστράτος για την εμπορία και διανομή των προϊόντων της στα σημεία λιανικής στο 60% του Νομού Αττικής.
Το 2014 θα ακολουθήσει η συνεργασία με την εταιρεία JDE για την εμπορία και διανομή των επαγγελματικών συσκευασιών του καφέ Jacobs Espresso, Lacta & Chillino Oreo, το 2016 η συνεργασία με την εταιρεία Ελληνικά Λαχεία του ΟΠΑΠ για τη διανομή του νέου στιγμιαίου λαχείου Σκρατς και το 2018 ένα μεγάλο deal με τη Unilever για την εμπορία και διανομή των προϊόντων παγωτού (ΕΒΓΑ, Algida, Ben & Jerry’s) στα σημεία λιανικής στην Αττική.
Κύριος άξονας για την ανάπτυξη του ομίλου Μούχαλη παραμένει το logistics center στο Κορωπί, όπου έχει έδρα η Aλφα Διανομές, η χονδρεμπορική εταιρεία που σήμερα προμηθεύει τόσο το δίκτυο πωλήσεων της Κiosky’s όσο και άλλα καταστήματα. Το 2019 η εταιρεία εξαγοράζει την παλαιότερη πλατφόρμα παραγγελίας φαγητού Delivery.gr και ακολουθεί η εξαγορά του e-table, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της ηλεκτρονικής υπηρεσίας κρατήσεων εστιατορίων.
Η πορεία της ΙΝΚΑΤ προσέλκυσε και το επενδυτικό ενδιαφέρον του γνωστού fund SouthΒridge που στα τέλη του 2014 απέκτησε θέση στην εταιρεία. Η πανδημία του κορονοϊού την τελευταία διετία έβαλε σε ένα βαθμό φρένο στην ανάπτυξη της εταιρείας. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2020, ο κύκλος εργασιών της ΙΝΚΑΤ ανήλθε στα 54,88 εκατ. Ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση 5,36% σε σχέση με το 2019, με την εταιρεία να παρουσιάζει ζημιές προ φόρων 718.589 ευρώ από κέρδη 259.315,68 ευρώ, ενώ οι καθαρές ζημίες μετά φόρων ήταν στα 637.544 ευρώ, έναντι κερδών 67.040 ευρώ την προηγούμενη χρήση.
Το 2014 θα ακολουθήσει η συνεργασία με την εταιρεία JDE για την εμπορία και διανομή των επαγγελματικών συσκευασιών του καφέ Jacobs Espresso, Lacta & Chillino Oreo, το 2016 η συνεργασία με την εταιρεία Ελληνικά Λαχεία του ΟΠΑΠ για τη διανομή του νέου στιγμιαίου λαχείου Σκρατς και το 2018 ένα μεγάλο deal με τη Unilever για την εμπορία και διανομή των προϊόντων παγωτού (ΕΒΓΑ, Algida, Ben & Jerry’s) στα σημεία λιανικής στην Αττική.
Κύριος άξονας για την ανάπτυξη του ομίλου Μούχαλη παραμένει το logistics center στο Κορωπί, όπου έχει έδρα η Aλφα Διανομές, η χονδρεμπορική εταιρεία που σήμερα προμηθεύει τόσο το δίκτυο πωλήσεων της Κiosky’s όσο και άλλα καταστήματα. Το 2019 η εταιρεία εξαγοράζει την παλαιότερη πλατφόρμα παραγγελίας φαγητού Delivery.gr και ακολουθεί η εξαγορά του e-table, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της ηλεκτρονικής υπηρεσίας κρατήσεων εστιατορίων.
Η πορεία της ΙΝΚΑΤ προσέλκυσε και το επενδυτικό ενδιαφέρον του γνωστού fund SouthΒridge που στα τέλη του 2014 απέκτησε θέση στην εταιρεία. Η πανδημία του κορονοϊού την τελευταία διετία έβαλε σε ένα βαθμό φρένο στην ανάπτυξη της εταιρείας. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2020, ο κύκλος εργασιών της ΙΝΚΑΤ ανήλθε στα 54,88 εκατ. Ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση 5,36% σε σχέση με το 2019, με την εταιρεία να παρουσιάζει ζημιές προ φόρων 718.589 ευρώ από κέρδη 259.315,68 ευρώ, ενώ οι καθαρές ζημίες μετά φόρων ήταν στα 637.544 ευρώ, έναντι κερδών 67.040 ευρώ την προηγούμενη χρήση.
Το πλάνο της Kiosky’s
Τα τελευταία χρόνια η Kiosky’s υιοθέτησε μια στρατηγική συνδυασμού του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό, πετυχαίνοντας να είναι η μοναδική εταιρεία που καλύπτει, σε επίπεδο διανομής προϊόντων μικρής λιανικής, περισσότερο από το 90% της γεωγραφίας της Αττικής. Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 57 καταστήματα στην Αττική, ενώ τους τελευταίους μήνες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα Κiosky`s Convenience Stores στη Θεσσαλονίκη, τον Πύργο Ηλείας, τη Λαμία και τη Σύρο.
Το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την επέκταση του δικτύου της και σε άλλες πόλεις, με στόχο τη λειτουργία 100 καταστημάτων, μέχρι το τέλος του έτους, με τη δημιουργία τόσο ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και με τη μέθοδο franchise.
Τα τελευταία χρόνια η Kiosky’s υιοθέτησε μια στρατηγική συνδυασμού του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό, πετυχαίνοντας να είναι η μοναδική εταιρεία που καλύπτει, σε επίπεδο διανομής προϊόντων μικρής λιανικής, περισσότερο από το 90% της γεωγραφίας της Αττικής. Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 57 καταστήματα στην Αττική, ενώ τους τελευταίους μήνες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα Κiosky`s Convenience Stores στη Θεσσαλονίκη, τον Πύργο Ηλείας, τη Λαμία και τη Σύρο.
Το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την επέκταση του δικτύου της και σε άλλες πόλεις, με στόχο τη λειτουργία 100 καταστημάτων, μέχρι το τέλος του έτους, με τη δημιουργία τόσο ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και με τη μέθοδο franchise.
Το deal με τους Γερμανούς
Τώρα ήρθε η ώρα για τον Γιώργο Μούχαλη να οδηγήσει την εταιρεία που δημιούργησε στο επόμενο στάδιο. Η συμφωνία με την Delivery Hero, μητρική της εταιρείας που αναπτύσσει στην Ελλάδα το efood, προβλέπει την εξαγορά των Άλφα Διανομές Ζαχαρώδη Ποτά Ψιλικά ΑΕ και Ινκάτ ΑΕ, εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις διανομές και το δίκτυο καταστημάτων kiosky’s αντίστοιχα.
Όπως σημειώνεται η συμφωνία αγοραπωλησίας προβλέπει την απόκτηση του αποκλειστικού ελέγχου των εταιρειών Άλφα διανομές, που έχει συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες από όλους τους κλάδους στον τομέα διανομής προϊόντων σε σημεία μικρής λιανικής (περίπτερα, μίνι μάρκετ), την εταιρεία ΙΝΚΑΤ, που έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων Kiosky’s, την εταιρεία delivery.gr ΙΚΕ και την e-table, που δραστηριοποιείται στις κρατήσεις σε εστιατόρια.
Κατά πληροφορίες, ο Γ. Μούχαλης, ο οποίος εξακολουθεί να είναι ο κύριος μέτοχος της Μούχαλης ΑΕ, θα διατηρήσει το management, ενώ μέσω της συμφωνίας η efood θα αποκτήσει πρόσβαση σε πανελλαδικό δίκτυο άνω των 500 σημείων, με περίπτερα, hubs και το δίκτυο λιανικής kiosky’s.
Κάτι που θα της επιτρέψει άμεσα να ξεδιπλώσει τα σχέδια της πάνω στην στρατηγική του quick commerce σε πολλές και διαφορετικές πόλεις της χώρας μέσα από ένα καλά οργανωμένο δίκτυο hubs, και σημείων πώλησης που την καθιστούν κυρίαρχο στα ψηφιακά κανάλια της λιανικής.
Τώρα ήρθε η ώρα για τον Γιώργο Μούχαλη να οδηγήσει την εταιρεία που δημιούργησε στο επόμενο στάδιο. Η συμφωνία με την Delivery Hero, μητρική της εταιρείας που αναπτύσσει στην Ελλάδα το efood, προβλέπει την εξαγορά των Άλφα Διανομές Ζαχαρώδη Ποτά Ψιλικά ΑΕ και Ινκάτ ΑΕ, εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις διανομές και το δίκτυο καταστημάτων kiosky’s αντίστοιχα.
Όπως σημειώνεται η συμφωνία αγοραπωλησίας προβλέπει την απόκτηση του αποκλειστικού ελέγχου των εταιρειών Άλφα διανομές, που έχει συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες από όλους τους κλάδους στον τομέα διανομής προϊόντων σε σημεία μικρής λιανικής (περίπτερα, μίνι μάρκετ), την εταιρεία ΙΝΚΑΤ, που έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων Kiosky’s, την εταιρεία delivery.gr ΙΚΕ και την e-table, που δραστηριοποιείται στις κρατήσεις σε εστιατόρια.
Κατά πληροφορίες, ο Γ. Μούχαλης, ο οποίος εξακολουθεί να είναι ο κύριος μέτοχος της Μούχαλης ΑΕ, θα διατηρήσει το management, ενώ μέσω της συμφωνίας η efood θα αποκτήσει πρόσβαση σε πανελλαδικό δίκτυο άνω των 500 σημείων, με περίπτερα, hubs και το δίκτυο λιανικής kiosky’s.
Κάτι που θα της επιτρέψει άμεσα να ξεδιπλώσει τα σχέδια της πάνω στην στρατηγική του quick commerce σε πολλές και διαφορετικές πόλεις της χώρας μέσα από ένα καλά οργανωμένο δίκτυο hubs, και σημείων πώλησης που την καθιστούν κυρίαρχο στα ψηφιακά κανάλια της λιανικής.