Ποιος θα αποζημιώσει την οικογένεια του άτυχου εργαζόμενου; Τι ζητάνε οι απεργοί; Ποια ειναι τα αιτήματά τους;

Αυξημένος είναι ο αριθμός των containerships που αναμένουν να εξυπηρετηθούν έξω από το λιμάνι του Πειραιά, καθώς μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, παρέμεναν κλειστοί οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, λόγω της απεργίας των εργαζομένων, μετά τον θάνατο του συναδέλφου τους τις απογευματινές ώρες της 25ης Οκτωβρίου αναφέρει σε δημοσίευμα του το capital.gr

Τους εν λόγω προβλήτες διαχειρίζεται η ΣΕΠ ΑΕ, θυγατρική της Cosco. Στον αντίποδα, ο προβλήτας Ι, τον οποίο διαχειρίζεται η ΟΛΠ ΑΕ λειτουργεί κανονικά από τις 27/10.

Πηγές της ΣΕΠ επισημαίνουν ότι το κλείσιμο των προβλητών, οι οποίοι υποδέχονται και το μεγαλύτερο όγκο φορτίων, αποδιοργανώνει το λιμάνι, το οποίο βρισκόταν ήδη υπό πίεση λόγω των εκτός προγραμμάτων αφίξεων των containerships εν μέσω κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Παράλληλα, σημειώνουν ότι καθυστερεί σημαντικά ο ανεφοδιασμός της αγοράς, κάτι που διαπιστώνεται ήδη από επιχειρηματικούς φορείς και ενώσεις.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μέχρι το βράδυ της Πέμπτης βρίσκονταν εν αναμονή περίπου 28 πλοία. Πλέον ο ακριβής αριθμός δεν μπορεί να υπολογιστεί, καθώς ήδη δύο από αυτά έχουν αποχωρήσει και κινούνται σε άλλα λιμάνια. Την ίδια ώρα, καταγράφονται περιπτώσεις βαποριών που έχουν ενημερωθεί για την κατάσταση στον Πειραιά και αποφεύγουν να τον προσεγγίσουν, δημιουργώντας αναταράξεις στο ισοζύγιο εισαγωγών/εξαγωγών.
Τι ζητούν οι εργαζόμενοι

O άτυχος εργαζόμενος της DPort Services - έχει αναλάβει την υποστήριξη της λειτουργίας και της διαχείρισης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων για λογαριασμό της ΣΕΠ - εκτελούσε την απογευματινή βάρδια του σε γερανογέφυρα στον προβλήτα ΙΙ. Oι ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος παραμένουν αδιευκρίνιστες και την έρευνα έχουν αναλάβει ήδη τα αρμόδια όργανα.

Το σωματείο των εργαζομένων (ΕΝΕΔΕΠ) συναντήθηκε την Παρασκευή με την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, σημειώνοντας ότι θα επιστρέψουν στην εργασία τους εφόσον υλοποιηθούν τα αιτήματά τους

Όπως έχουν αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, ζητούν εξάρες πόστες (έξι άτομα ανά βάρδια σε κάθε πόστο), κατάργηση των κόντρα βαρδιών, μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης και επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας από τους εργαζόμενους.

Πάντως με απόφαση που έγινε γνωστή την Παρασκευή, το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έκρινε παράνομη την απεργία των εργαζομένων, απαγορεύοντας τη συνέχισή της.

Διαμαρτύρεται η αγορά

Το μερικό κλείσιμο του λιμανιού έχει προκαλέσει αναστάτωση στην αγορά, με αρκετές επιχειρηματικές ενώσεις να ζητούν άμεση επίλυση της κατάστασης.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά ανέδειξε τον κίνδυνο για "άμεσες ελλείψεις σε προϊόντα αλλά και σε πρώτες ύλες της βιομηχανίας", καθώς τα πλοία αναχωρούν για άλλα λιμάνια.

Σε σύσκεψη που διοργάνωσε την Παρασκευή το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά και παρευρέθηκαν ενώσεις και άλλοι φορείς, ζητήθηκε:

Η παρέμβαση του υπουργού για επείγουσα συνάντηση των Σωματείων Εργαζομένων με την Cosco- PCT S.A., στο πλαίσιο της έναρξης ενός ουσιαστικού διαλόγου, με στόχο την άμεση επαναλειτουργία του εμπορικού λιμένα του Πειραιά.
Η δημιουργία μιας μικτής Επιτροπής, που θα συνεδριάζει από κοινού, για θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων εργαζομένων και εργοδοτών και του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε.), ως επίσημου φορέα των κοινωνικών εταίρων.

Η ανακοίνωση από την πλευρά της Cosco- PCT S.A. για αποζημίωση και αποκατάσταση της οικογένειας του άτυχου λιμενεργάτη.  
 
Top