Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Reuters, η εταιρεία έχει ήδη καταθέσει τα απαιτούμενα έγγραφα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ, από τα οποία προκύπτει ότι η Αρχική Δημόσια Προσφορά (IPO) στοχεύει στη συγκέντρωση τουλάχιστον 10 δισ. δολαρίων.
Άλλωστε, ο κλάδος των τροφίμων αποτελεί έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους στις ΗΠΑ, χάρη και στην στροφή προς τις πιο υγιεινές και φιλικές προς το περιβάλλον τροφές.
Η Chobani, η οποία στα τουρκικά σημαίνει «βοσκός», παράγει ελληνικό γιαούρτι, γαλακτομικά προϊόντα, προβιοτικά σε υγρή μορφή, καθώς και έτοιμους καφέδες, έχοντας ήδη «κατακτήσει» τον Αμερικανό καταναλωτή.
Ιδρύθηκε το 2005 από τον Hamdi Ulukaya, έναν Τούρκο μετανάστη κουρδικής καταγωγικής, ο οποίος είχε μεταναστεύσει στις ΗΠΑ. Έχοντας το επιχειρηματικό δαιμόνιο μέσα του, αποφάσισε να λάβει ένα μικρό δάνειο και να αγοράσει ένα παλιό εργοστάσιο παραγωγής γιαουρτιού.
Το 2007, το πρώτο κυπελάκι ελληνικού γιαουρτιού «Chobani» ήταν ήδη στα ράφια της αμερικανικής αγοράς. Τη συνταγή, την οποία εξέλιξε ο ίδιος αργότερα, την είχε εμπνευστεί από τη ΦΑΓΕ, η οποία πουλούσε το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι στα αμερικανικά ντελικατέσεν.
Όλα όσα ακολούθησαν είναι πια ιστορία, με την εταιρεία να θεωρείται από τις πλέον επιτυχημένες στον κλάδο των τροφίμων. Δεν είναι τυχαίο ότι το 2016 δέχθηκε πρόταση εξαγοράς από την PepsiCo, την οποία ο Ulukaya απέρριψε χωρίς δεύτερη σκέψη, επικαλούμενος την επιθυμία να παραμείνει ανεξάρτητος.
Το 2019, οι Αμερικανοί ξόδεψαν 7,2 δισ. δολάρια για να αγοράσουν ελληνικού τύπου γιαούρτια, ενώ όσο για τον ίδιο τον Ulukaya, είναι πλέον δισεκατομμυριούχος, αφού το αμερικανικό περιοριδικό Forbes υπολογίζει την περιουσία του στα 2 δισ. δολάρια.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters