Οι δύσκολες παγκοσμίως οικονομικές συνθήκες, των τελευταίων ετών συ συνδυασμό με την πανδημία μέσα στις οποίες κλήθηκε και καλείται να δραστηριοποιηθεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έχουν δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον κλάδο.

Για να επιβιώσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζονται ικανότητες ιστιοπλόου. Να μπορεί ο εφοπλιστής να “διαβάζει τον καιρό”, να αντιλαμβάνεται από πού θα έρθει η μπουκαδούρα, πότε θα γυρίσει ο άνεμος και να πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις.

Μέσα στην κρίση υπάρχουν και ευκαιρίες. Στην αρχή της πανδημίας όλοι οι εφοπλιστές είχαν χάσει τον ύπνο τους αφού πίστευαν ότι η υγειονομική κρίση θα τους πλήξει σοβαρά. Όμως τα δεξαμενόπλοια τότε έκαναν κέρδη. Σήμερα είναι στα πολύ κάτω της η ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων αλλά κάνουν Ράλι τεράστιων κερδών τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα φορτηγά.

Υπάρχουν πλοιοκτήτες που διασώζονται από την κρίση και κερδίζουν γιατί ακολουθούν έναν χρυσό κανόνα. Διαφοροποιούν τον στόλο τους και δεν περιορίζονται μόνο σε μία κατηγορία πλοίων. Τους αποκαλούν «συντηρητικούς» και βρίσκονται πάνω στο κύμα αυτή την εποχή.

Μεγάλα εφοπλιστικά ονόματα έχουν μικτό στόλο από δεξαμενόπλοια, φορτηγά, πλοία μεταφοράς αερίου και εμπορευματοκιβωτίων και αντιμετωπίζουν από καλύτερη θέση την κρίση στην ναυτιλιακή αγορά.

Για του λόγου το αληθές, αρκεί να ρίξει κάποιος μία ματιά στο top 10 των Ελλήνων με τους μεγαλύτερους στόλους βάση αριθμού πλοίων. Όσοι έχουν μεγαλύτερο πλουραλισμό σε τύπο πλοίων είναι οι κερδισμένοι.

Σε καλύτερη θέση είναι και οι πλοιοκτήτες που είτε έχουν μόνο ιδιωτικές εταιρείες (μη εισηγμένες) ή και ιδιωτικές, αφού έχουν μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Marine Information System και με βάση τον αριθμό πλοίων:

– Αγγελική Φράγκου με τη Navios διαθέτει στόλο από 178 πλοία συνολικής χωρητικότητας 17,020 εκατομμυρίων τόνων dw. Από αυτά 88 είναι φορτηγά, 44 δεξαμενόπλοια, 46 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.


– Μαρία Αγγελικούση επικεφαλής τριών εταιρειών, Maran Dry, Maran Tankers Management Inc. και Maran Gas Maritime Inc. και διαχειρίζεται στόλο από 141 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 26,7 εκατομμυρίων τόνων dw. Από αυτά 49 είναι φορτηγά, 57 μεταφοράς υγρού φορτίου και 35 LNG.

– Πέτρος Παππάς με την Star Bulk/Product με 137 πλοία συνολικής χωρητικότητας 15,025 εκτ.τόνων. Από αυτά 117 είναι φορτηγά, 18 δεξαμενόπλοια και δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

– Γιώργος Οικονόμου με τις εταιρείες ΤMS και Cardiff με 122 πλοία χωρητικότητας 15,8 εκατομμυρίων τόνων εκ των οποίων 53 φορτηγά, 50 δεξαμενόπλοια, ένα container ship, 12 LNG και έξι άλλων τύπων.

– Γιώργος Προκοπίου με τις Dynacom – Dynagas – Sea Traders έχει στόλο που φθάνει τα 121 πλοία συνολικής 15,801 εκατ. τόνων. Από αυτά 38 είναι φορτηγά, 66 μεταφοράς υγρού φορτίου, δύο container ships και 15 LNG.

– Όμιλος Τσάκου. Ελέγχει στόλο από 96 πλοία χωρητικότητας 9,7 εκατομμυρίων τόνων, εκ των οποίων μόλις 11 είναι φορτηγά, 76 μεταφοράς υγρού φορτίου, επτά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο LNG.

– Γιώργος Γιουρούκος με την Technomar Shipping. Έχει στόλο από 94 πλοία χωρητικότητας 6,013 εκατ. τόνων εκ των οποίων 34 είναι φορτηγά και 60 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

– Νικόλας Μαρτίνος με τη Thenamaris. Έχει 92 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,2 εκατ. τόνων εκ των οποίων, 19 φορτηγά, 63 υγρού φορτίου , δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τέσσερα LPG και τέσσερα LNG.

–Όμιλος Λασκαρίδη με στόλο από 89 πλοία χωρητικότητας 5,6 εκ. Τόνους εκ των οποίων 53 φορτηγά, 13 μεταφοράς υγρού φορτίου, 22 ψυγεία και ένα άλλου τύπου.

– Θανάσης Μαρτίνος με την Eastern Mediterranean Maritime έχει στόλο από 76 πλοία συνολικής χωρητικότητας 6,3 εκατομμυρίων τόνων εκ των οποίων 41 είναι φορτηγά, 25 δεξαμενόπλοια και 10 containers ships.  
 
Top