Πώς δύο Millennials έφτιαξαν τον νέο ασιατικό κολοσσό - Νea Κeratsiniou - Νέα Κερατσινίου

Ο Kevin Aluwi και ο William Tanuwijaya μόλις έγραψαν ιστορία στην πατρίδα τους, την Ινδονησία. Ως ιδρυτικά μέλη του ομίλου GoTo, που προέκυψε από την συγχώνευση των δύο startups τους, οι δυο 30αρηδες δημιούργησαν τον νέο κολοσσό της νοτιοανατολικής Ασίας. Σήμερα, η επιχείρηση τους αντιστοιχεί στο 2% του συνολικού GDP της Ινδονησίας, μα φυσικά ελπίζουν αυτός ο αριθμός να αυξηθεί στο μέλλον. Όμως παρά όλα αυτά τα εντυπωσιακά κατορθώματα, είναι πολύ πιθανόν να μην έχετε ιδέα τι είναι η GoTo και πως γνώρισε τέτοια ανάπτυξη.

Το λεγόμενο superapp πρόεκυψε από την συγχώνευση της Gojek και της Tokopeida, ήδη δύο από τα μεγαλύτερα startup της χώρας, τον Μάιο. Η Tokopedia ιδρύθηκε στην Jakarta, το 2009 ως ένα e-commerce marketplace, με την Gojek, μία εταιρεία μετακινήσεων, ανταγωνίστρια της Uber, να ακολουθεί έναν χρόνο αργότερα.

Αρχικά τα δύο επιχειρηματικά μοντέλα ήταν αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους, αν και αυτό θα άλλαζε στο μέλλον. Όμως και οι δύο εταιρείες είχαν ιδρυθεί από νεαρά άτομα, τα οποία είδαν την προοπτική στον αυξανόμενο και όλο και πιο διασυνδεδεμένο πληθυσμό της πατρίδας τους.

Με το πέρασμα του χρόνου, τα δύο startups θα επεκτείνονταν σε νέους τομείς. Η Tokopedia πρόσθεσε στο δίκτυο της νέους εμπόρους, όπως για παράδειγμα υπαίθριους πωλητές, ενώ η Gojek άρχισε να κάνει διανομές φαγητού, αλλά και να προσφέρει μέχρι και on-demand υπηρεσίες μασάζ. Αργότερα, ακολούθησε η έφοδος στον κόσμο των ψηφιακών πληρωμών, η οποία πλέον φαίνεται να έχει γίνει μονόδρομος για πολλές φιλόδοξες τεχνολογικές εταιρείες.

Η πρώτη επίσημη συνεργασία των δύο ήρθε το 2015, όταν οι οδηγοί της Gojek άρχισαν να δουλεύουν και ως διανομείς για την Tokopedia. Έξι χρόνια αργότερα και μόλις μερικές εβδομάδες αφότου η Grab, το άλλο superapp της νοτιανατολικής Ασίας, μπήκε στο χρηματιστήριο, οι δύο εταιρείες συγχωνεύτηκαν για να σχηματίσουν τον όμιλο GoTo.

Όπως εξηγεί στο CNBC ο Takuwijaya, συνιδρυτής και CEO της Gojek, «Φανταστείτε την Amazon, την DoorDash, την Uber, την Stripe, όλες μαζί μέσα σε μία εταιρεία».
Έτσι, ο όμιλος GoTo πλέον μετρά πάνω από 100 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες, περισσότερους από 11 εκατομμύρια εμπόρους, δύο εκατομμύρια οδηγούς και ένα οικοσύστημα που αποτελεί το 2% του GDP του ενός τρισεκατομμυρίου της Ινδονησίας. Όμως σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτοί οι αριθμοί δεν θα μείνουν στάσιμοι για πολύ ακόμη.

Μόνο η ψηφιακή οικονομία της χώρας υπολογίζεται πως το 2025 θα αξίζει 124 δισεκατομμύρια δολάρια και παρόμοια αύξηση, στα 309 δισεκατομμύρια δολάρια, αναμένεται για ολόκληρη της διαδικτυακή αγορά της νοτιανατολικής Ασίας.

Πως, λοιπόν, σκοπεύει να κινηθεί στο μέλλον ο όμιλος GoTo; Αρχικά, ο πιο άμεσος στόχος είναι η εξυπηρέτηση των 120 εκατομμυρίων κατοίκων της χώρας, οι οποίοι δεν ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά είναι διασκορπισμένοι στα 17.000 νησιά του ινδονησιακού αρχιπέλαγος. Με την GoTo να προσφέρει, πλέον και τραπεζικές υπηρεσίες, μεγάλη ευκαιρία αποτελούν οι 92 εκατομμύρια Ινδονήσιοι που ποτέ τους δεν είχαν τραπεζικό λογαριασμό.

Όσο για την Αρχική Δημόσια προσφορά του ομίλου, ο Tanuwijaya εκμυστηρεύτηκε στο CNBC πως ελπίζει αυτή να έρθει στο τέλος της φετινής χρονιάς, μετά από έναν ακόμη γύρο επενδύσεων. Ήδη, η εταιρεία μετρά στην λίστα των χρηματοδοτών της μεγάλα ονόματα, όπως η Softbank, η Alibaba και η Facebook, μεταξύ άλλων.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα, ούτε η Gojek, ούτε η Tokopedia έχουν καταφέρει να βγάλουν κέρδος.

 
Top