Η κορυφαία διευθύντρια πωλήσεων του Facebook, Κάρολιν Έβερσον, στην οποία αποδίδεται μεγάλο ποσοστό της κερδοφορίας του Facebook, αφήνει το πόστο της μετά από 10 χρόνια και η συζήτηση της βιομηχανίας αναπόφευκτα στρέφεται στο επόμενο βήμα της.
Η βασίλισσα της διαφήμισης

Η Έβερσον υπήρξε τα τελευταία δέκα χρόνια επικεφαλής διαφημίσεων στο Facebook, και διαμόρφωσε το σημερινό του επιχειρηματικό του μοντέλο, ενσωματώνοντας την διαφήμιση στην καρδιά του κοινωνικού δικτύου και απογειώνοντας τα έσοδά του.

H ίδια μπορεί πλέον να περηφανευτεί ότι έβαλε το λιθαράκι της στην ανάδειξη του Facebook σε γίγαντα διαφήμισης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης αναμένεται να διαχειρίζεται σχεδόν το ένα τέταρτο των δαπανών ψηφιακής διαφήμισης παγκοσμίως το 2021, σύμφωνα με το eMarketer.

Από όταν ανέλαβε η Έβερσον τον Μάρτιο του 2011, το Facebook είδε τη διαφήμιση με άλλο μάτι. Σταμάτησε να αγνοεί τις τηλεφωνικές κλήσεις από διαφημιστικά πρακτορεία και άρχισε να τα αντιμετωπίζει με σεβασμό. Δεν είναι τυχαία η δήλωση του Μαρκ Ζουκενμπεργκ προς τους επενδυτές: «Ενσωματώνουμε βαθιά τη δημιουργία εσόδων στις ομάδες προϊόντων μας, προκειμένου να οικοδομήσουμε μια πιο ισχυρή εταιρεία». Αυτό ήρθε σε πλήρη αντίθεση με την στάση του δισεκατομμυριούχου πριν αναλάβει τα ηνία στις πωλήσεις η Έβερσον, όταν υποστήριζε ότι το κέρδος ήταν μόνο ένας δευτερεύων στόχος στην εταιρεία.

Ο τεχνολογικός γίγαντας κερδίζει σήμερα 1 δισεκατομμύριο δολάρια από διαφημίσεις και η εταιρεία επιδιώκει πλέον να αναπτύξει νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με τους πελάτες της.

«Σάκος του μποξ»

Η Έβερσον αποτέλεσε συνδετικό κρίκο της εταιρείας με μεγάλους εμπόρους κατά τη διάρκεια των σφοδρών, κατά καιρούς, αντιδράσεων που στοχοποίησαν το Facebook, συμπεριλαμβανομένου του περσινού μποϊκοτάζ κατά της πλατφόρμας από μεγάλους διαφημιζόμενους. Μεγάλες μάρκες έκαναν μποϊκοτάζ στην πλατφόρμα, και απαρνήθηκαν τις υπηρεσίες της στα μέσα της διαμαρτυρίας του Black Lives Matter το 2020, κατηγορώντας την ότι ενισχύει τη ρητορική μίσους στο βωμό του κέρδους. Για να κατευνάσει τα πνεύματα και να μην διαταράξει την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας στη διαφημιστική αρένα, η ταλαντούχα Έβερσον κανόνισε μάλιστα μια βιντεοκλήση με εκπροσώπους των ακτιβιστών προκειμένου να συζητήσει και να ακούσει τις επικρίσεις τους.

Στο στόχαστρο βρέθηκε για ακόμη μια φορά η πλατφόρμα στην αρχή του έτους λόγω του ότι ‘φιλοξένησε’ την οργάνωση της επίθεσης στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ. Σε όλες τις κρίσεις η Έβερσον αποτέλεσε ασπίδα της εταιρείας και έγινε ‘σάκος του μποξ’, δεχόμενη πολλαπλά χτυπήματα από ακτιβιστές που έριχναν βέλη στο Facebook για ποικίλους λόγους, όπως η ζωντανή μετάδοση στο Facebook των πυροβολισμών σε τζαμί στο Christchurch της Νέας Ζηλανδίας.

«Κανείς δεν δέχθηκε τόσες σφαίρες όσο η Κάρολιν και τις απέφυγε τόσο κομψά», ανέφερε άτομο μέσα από την εταιρεία.

Ένα μεγάλο «success story»

Η Έβερσον αποφοίτησε από το Πανεπιστημίου Villanova και η φιλοδοξία της ήταν να γίνει παρουσιάστρια τηλεοπτικών ειδήσεων. Η πρώτη της δουλειά της μετά το πανεπιστήμιο ήταν στην Andersen Consulting, στην οποία προσλήφθηκε παρ’ όλο που δεν είχε γνώσεις επιχειρηματικής στρατηγικής.

Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της ήταν η εξαετής σταδιοδρομία της στο MTV Networks, όπου δημιούργησε από το μηδέν τον κλάδο πωλήσεων και διαφήμισης της εταιρείας. Τότε ήταν που άκουσε πρώτη φορά για το Facebook, το οποίο τότε σημείωνε μεγάλη επιτυχία ως ένα ενδοπανεπιστημιακό δίκτυο. Δεν μπορούσε όμως να φανταστεί ότι αυτή θα ήταν η ευκαιρία που θα απογείωνε την καριέρα της.

Κάτι που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι ότι το 2005, όταν η Έβερσον εργαζόταν στο τμήμα διαφημίσεων του MTV, πρότεινε στην εταιρεία να αγοράσει το Facebook. Το κοινωνικό δίκτυο, τότε, μετρούσε μόλις 5 εκατομμύρια χρήστες. Η συμφωνία, ωστόσο, δεν απέδωσε καρπούς.

Το 2010 προσχώρησε στη Microsoft ως επικεφαλής πωλήσεων διαφημίσεων, αλλά μέσα σε λίγους μήνες ο Ζάκενμπεργκ ανακάλυψε το ταλέντο της και την προσέγγισε.

«Δημιουργήστε εσωτερικά το δικό σας ‘brand’»

Θεωρεί ότι η προσωπικότητά της είναι το δικό της εμπορικό σήμα και παρέχει αυτή τη συμβουλή σταδιοδρομίας: «Δημιουργήστε εσωτερικά το δικό σας “brand ” και βρείτε μέντορες που θα γίνουν το διοικητικό συμβούλιο του brand σας». Αν και πολλοί θα ζήλευαν τα χρήματα και τη θέση της στο Facebook, οι φιλοδοξίες της δεν την αφήνουν να συμβιβαστεί.

Αποφάσισε να αποχωρήσει από τον στόλο πωλήσεων του Facebook, τον οποίο καθοδήγησε με τεράστια επιτυχία τα τελευταία δέκα χρόνια, γιατί πιστεύει ότι η εξέλιξη στον τεχνολογικό κολοσσό έχει ταβάνι. Εξάλλου όπως αναφέρουν πηγές του χώρου, η φιλοδοξία της Έβερσον είναι να γίνει CEO, κάτι που είναι αδύνατο να επιτευχθεί στο Facebook, όπου η θέση του Μαρκ Ζάκενμπεργκ είναι απλησίαστη, ακόμη και για την ίδια.
«Η Κάρολιν θέλει να γίνει CEO. Με τέτοιο προφίλ και επίπεδο ταλέντου, οι προτάσεις θα πέσουν βροχή», αναφέρει άνθρωπος του κλάδου.

«Είμαι πολύ περήφανη για όσα πετύχαμε, για την ομάδα μου και για την υποστήριξη που δείξαμε ο ένας στον άλλο, ειδικά σε δύσκολους καιρούς», έγραψε η Έβερσον σε ανάρτηση στη σελίδα της στο Facebook. «Το αποτύπωμά μου στο Facebook θέλω να είναι το πώς στάθηκα στην ομάδα μου, στους πελάτες μας και στον κλάδο μας. Ανυπομονώ να ξεκινήσω ένα νέο κεφάλαιο», είπε.

Μένει να δούμε ποιο θα είναι αυτό το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο στην καριέρα της, το οποίο, αν κρίνουμε από το ιστορικό της, δε θα περάσει απαρατήρητο.  
 
Top