Τονίζοντας πως ουσιαστικά τα ελληνικά ΜΜΕ δεν ενδιαφέρονται για την ποιοτική δημοσιογραφία, αλλά η μόνη τους αγωνία είναι πως θα λιβανίσουν την κυβέρνηση, για να πάρουν περισσότερη κρατική διαφήμιση!
Γράφει χαρακτηριστικά η ελβετική εφημερίδα: «Τα ελληνικά ΜΜΕ- τηλεοπτικοί σταθμοί, εφημερίδες ή ενημερωτικές ιστοσελίδες- ανήκουν σε μεγαλοβιομήχανους, οι οποίοι ελάχιστα ενδιαφέρονται για την ποιοτική δημοσιογραφία, ενώ συχνά εξαρτώνται από το διαφημιστικό χρήμα του κράτους ή των τραπεζών, το οποίο διασφαλίζουν με τις καλές σχέσεις που διατηρούν σε πολιτικό επίπεδο.
Έρευνες υποδεικνύουν ότι οι σχέσεις της πολιτικής ελίτ και των ΜΜΕ έγιναν ακόμη πιο στενές στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και των σκληρών μέτρων λιτότητας που ακολούθησαν, μάλιστα το 2013 έκλεισε για δύο χρόνια ακόμη και η κρατική ΕΡΤ. Όποιος διάκειται φιλικά προς την κυβέρνηση ή τουλάχιστον δεν την επικρίνει, μπορεί να προσδοκά περισσότερα χρήματα.
Είναι και αυτός ένας λόγος, για τον οποίο μία χαμηλού κόστους δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας γεμίζει τα δελτία ειδήσεων. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες η εμπιστοσύνη του κόσμου στα ΜΜΕ μειώνεται σταθερά εδώ και χρόνια, το 2019 μόλις το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι εμπιστεύεται τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Αντ’ αυτού όλο και περισσότεροι ενημερώνονται από ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία ωστόσο διαθέτουν ακόμη λιγότερους πόρους για τη διασταύρωση ειδήσεων».
Αυτά τα σχόλια μόνο κολακευτικά δεν είναι για τον ελληνικό Τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό, αλλά η εικόνα που παρουσιάζεται ποσώς αφορά τους… οικονομικούς παράγοντες που έγιναν εκδότες!
Είναι και αυτός ένας λόγος, για τον οποίο μία χαμηλού κόστους δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας γεμίζει τα δελτία ειδήσεων. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες η εμπιστοσύνη του κόσμου στα ΜΜΕ μειώνεται σταθερά εδώ και χρόνια, το 2019 μόλις το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι εμπιστεύεται τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Αντ’ αυτού όλο και περισσότεροι ενημερώνονται από ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία ωστόσο διαθέτουν ακόμη λιγότερους πόρους για τη διασταύρωση ειδήσεων».
Αυτά τα σχόλια μόνο κολακευτικά δεν είναι για τον ελληνικό Τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό, αλλά η εικόνα που παρουσιάζεται ποσώς αφορά τους… οικονομικούς παράγοντες που έγιναν εκδότες!