Πριν να ιδρύσει την Honest Company και να γίνει μία πολυεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, η Jessica Alba ήταν περισσότερο γνωστή άλλοτε ως χορογράφος του χιπ χοπ («Honey») και άλλοτε ως στρίπερ («Sin City»). Με τη δημόσια εγγραφή της εταιρείας της, η 40χρονη ηθοποιός είναι πλέον πολυεκατομμυριούχος (το 5% της Honest Co που κατέχει αξίζει σχεδόν 100 εκατ. δολάρια) και η νεότερη Λατίνα που κατάφερε να βάλει μια επιχείρηση στη Wall
 Street.

φωτ.: Reuters

Αυτό το success story ξεκίνησε όταν η Alba ήταν έγκυος στο πρώτο της παιδί, την Honor. Έπειτα από το baby shower που είχαν διοργανώσει οι φίλες της, η ηθοποιός επιχείρησε να πλύνει τα βρεφικά φορμάκια που της είχαν χαρίσει με ένα απορρυπαντικό για το οποίο η μητέρα της έλεγε τα καλύτερα. Όμως η ηθοποιός, που σαν παιδί ταλαιπωρούνταν από αλλεργίες και άσθμα, γέμισε με εξανθήματα. «Σκέφτηκα, τι θα γίνει εάν το παιδί μου έχει κάποια αλλεργική αντίδραση για την οποία δεν γνωρίζω; Τι θα γίνει εάν κλείσει ο λαιμός της; Είχα αυτό το φόβο και το άγχος, γιατί εγώ ήμουν πάντα τόσο άρρωστη σαν παιδί», θα έλεγε αργότερα στο Vanity Fair.


Τότε ήταν που είχε την ιδέα να δημιουργήσει ασφαλή και αποτελεσματικά καταναλωτικά προϊόντα, με όμορφο σχεδιασμό και προσιτές τιμές. Αμέσως άρχισε την έρευνά της και ανακάλυψε ότι η αμερικανική επιτροπή τροφίμων και φαρμάκων FDA έχει απαγορεύσει μόνο μερικές δεκάδες επιβλαβή χημικά, την ώρα που στην Ευρώπη, περισσότερες από 1.300 τέτοιες ουσίες θεωρούνται επικίνδυνες για οικιακή χρήση.

Όμως το όραμά της δεν ήταν πολύ εύκολο να υλοποιηθεί. Το 2011, όταν η Alba γέννησε και τη δεύτερη κόρη της, την Haven, η εταιρεία της ακόμα δεν είχε απογειωθεί. Αυτό άλλαξε όταν γνώρισε τον παιδικό φίλο του συζύγου της, Brian Lee, έναν επιχειρηματία που είχε εμπειρία σε startups και αποφάσισε να συνεργαστεί μαζί της.

Το 2012 η Honest έκλεισε την πρώτη χρονιά λειτουργίας της με 10 εκατ. δολάρια σε πωλήσεις. Τότε είχε μόλις 17 προϊόντα, κυρίως βρεφικές πάνες και μωρομάντηλα, τα οποία αποστέλλονταν στα σπίτια των πελατών είτε με μηνιαία συνδρομή ή κατόπιν παραγγελίας.

Σήμερα, η εταιρεία παράγει πάνες, μωρομάντηλα, σαμπουάν και κρέμες και όλα τα της προϊόντα διαφημίζονται ως «καθαρά και φυσικά». Απευθύνεται κυρίως σε γονείς που έχουν περιβαλλοντική συνείδηση και υψηλότερο διαθέσιμο εισόδημα από το μέσο όρο. Τη θέση του CEO έχει καταλάβει ο Ελληνοαμερικανός Nick Vlahos, ένας μάνατζερ που απέκτησε μεγάλη εμπειρία στον κλάδο των καταναλωτικών ειδών από τα 22 χρόνια που πέρασε στην Clorox.

Με τον CEO της Honest Co., Nick Vlahos. (φωτ.: Reuters)

Βέβαια, η ιστορία της Honest είχε και σκαμπανεβάσματα, καθώς η εταιρεία αναγκάστηκε στο παρελθόν να προχωρήσει σε ανακαλέσεις προϊόντων, ενώ αμφισβητήθηκε στους ισχυρισμούς της ότι χρησιμοποιεί μόνο φυσικά συστατικά.

Πέρυσι, η Honest πραγματοποίησε πωλήσεις 301 εκατ. δολαρίων, αυξημένες κατά 28% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ εμφάνισε λειτουργικές ζημιές 13,5 εκατ. δολαρίων.

Με την είσοδό της στο χρηματιστήριο, η εταιρεία αποτιμάται σχεδόν στα 2,1 δισ. δολάρια, καθώς η μετοχή της εκτινάχθηκε κατά 44% στη χθεσινή, πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσής της.

«Νιώθω σαν να βρίσκομαι σε όνειρο, για να είμαι ειλικρινής. Ουάου. Συμβαίνει πραγματικά αυτό;»,
είπε η Alba μιλώντας στην τηλεόραση του Bloomberg.

Πραγματικά, ο τρόπος με τον οποίο συνδύασε την καριέρα της στο Hollywood με τη δημιουργία της δικής της εταιρείας είναι αρκετά σπάνιος. Οι περισσότερες διασημότητες συνήθως προτιμούν να «δανείσουν» το όνομά τους σε προϊόντα, αλλά λίγοι είναι εκείνοι που ασχολούνται ενεργά με το επιχειρηματικό κομμάτι.

«Γεννήθηκα σε μία σκληρά εργαζόμενη οικογένεια Μεξικανο-Αμερικανών. Οι γονείς μου δούλευαν πολλές δουλειές ταυτόχρονα, κάνοντας τα πάντα για να τα βγάλουν πέρα»
, έγραψε η Alba στην επιστολή που συνόδευε το ενημερωτικό δελτίο για τη δημόσια εγγραφή της Honest Co.

Κ. Σαμ.    
 
Top