Τη ρότα που χάραξαν τους τελευταίους μήνες τα containerships, τα κέρδη των οποίων έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ όλων των εποχών, φαίνεται ότι ακολουθεί, από απόσταση πάντως, και η αγορά των bulk carriers, με τον βασικό της δείκτη, τον λεγόμενο Baltic Dry Index, να καταγράφει θετικά κλεισίματα για 14 συνεχόμενες μέρες, και να διαμορφώνεται χθες στις 3.157 μονάδες, σκαρφαλώνοντας ακόμα 104 μονάδες ψηλότερα, σε σχέση με τη Δευτέρα του Πάσχα.

Το συγκεκριμένο ρεκόρ είναι η καλύτερη επίδοση της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου τα τελευταία 11 χρόνια, και συγκεκριμένα από 11 Ιουνίου 2010.

Για τα μεγάλα πλοία τα capesize, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ακόμα και 180.000 τόνους φορτίου, τα ναυλοσύμφωνα περιόδου, πενταετούς διάρκειας έχουν διαμορφωθεί στα 42.959 δολάρια, τιμή που είναι η μεγαλύτερη από τον Οκτώβριο του 2010.

Πριν από 15 μέρες, και πριν ο δείκτης ανέβει στις σημερινές του τιμές, αφού τις τελευταίες ημέρες τα ημερήσια έσοδα έχουν αυξηθεί ακόμα περισσότερο, η Diana Shipping προχώρησε στη ναύλωση του bulker newcastlemax, Philadelphia, χωρητικότητας 206.040 dwt, κατασκευής 2012, σε τιμή διπλάσια από τον προηγούμενο ναύλο του πλοίου.

Πιο συγκεκριμένα τα ακαθάριστα ημερήσια ναύλα ορίστηκαν σε 28.500 δολάρια για χρονική περίοδο το λιγότερο μέχρι την 1η Μαρτίου 2022, με ανώτατο όριο την 1η Μαΐου 2022. Το πλοίο πριν ήταν ναυλωμένο έχοντας ακαθάριστα ημερήσια ναύλα ύψους 14.500 δολαρίων. Η νέα συμφωνία αναμένεται να αποφέρει στην Diana Shipping έσοδα από 8,81 εκατ. δολάρια και πάνω.


Η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Σεμίραμις Παληού ανέφερε ότι «Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Philadelphia πέτυχε τα υψηλότερα ναύλα από τότε που το παραλάβαμε το 2012, αντανακλώντας πόσο ισχυρή είναι η αγορά ξηρού φορτίου αυτή την περίοδο».

Αντίστοιχη είναι η άποψη ακόμα μιας ισχυρής γυναίκας της ελληνικής ναυτιλίας της κας. Αγγελικής Φράγκου
η οποία εξέφρασε την αισιοδοξία της για την πορεία της αγοράς του ξηρού φορτίου 

«Τα προγράμματα τόνωσης και άλλα δημοσιονομικά μέτρα θα ενισχύσουν την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη το 2021. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αναμένει ανάπτυξη 6% του παγκόσμιου ΑΕΠ φέτος, την υψηλότερη των τελευταίων 50 ετών. Παράλληλα, μαζικά προγράμματα εμβολιασμών για την αντιμετώπιση της πανδημίας βρίσκονται σε εξέλιξη», σημείωσε η κα. Φράγκου και προσέθεσε: «Συμπερασματικά, είμαστε αισιόδοξοι για τη ζήτηση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου το 2021 και είμαστε σε θέση να εκμεταλλευτούμε την ανοδική πορεία της αγοράς, καθώς το 51% των διαθέσιμων ημερών λειτουργίας του στόλου του ομίλου δεν έχει εξασφαλισμένα ναυλοσύμφωνα για μεγάλη περίοδο και είναι στη spot αγορά».

Κάτι που σημαίνει ότι όσο ανεβαίνει η ναυλαγορά τόσο μεγαλύτερα κέρδη θα καταγράφουν της bulk carrier του στόλου της Navios.
 
Top