Πτώση κατά 18,15% εμφάνισαν οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo στο 12μηνο του 2020, με τα οικονομικά μεγέθη να επηρεάζονται, όπως είναι εύλογο, από τα περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Πιο συγκεκριμένα, για τη χρήση του 2020, ο Όμιλος «πέτυχε» πωλήσεις 694 εκατ. ευρώ έναντι 847,94 εκατ. ευρώ το 2019. Στην Ελλάδα, η πτώση του τζίρου διαμορφώθηκε σε περίπου 30%, καθώς τα καταστήματα έμειναν κλειστά τόσο το Πάσχα όσο και τα Χριστούγεννα.

Στην Κύπρο, παράλληλα, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 13%, στη Βουλγαρία κατά 10%, ενώ στη Ρουμανία ο τζίρος κατέγραψε άνοδο της τάξης του 13%, παρά τα περιοριστικά μέτρα.

Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν για τον Όμιλο σε 138,67 εκατ. ευρώ έναντι 177,62 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας κάμψη κατά 21,93%.


Τα μικτά κέρδη, επίσης, περιορίστηκαν κατά 19% και ανήλθαν σε 359,4 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο μικτών κέρδων να παραμένει σε επίπεδα άνω του 50% (51,78% από 52,34%).

Τα χρηματικά διαθέσιμα του Ομίλου, παρ’ όλα αυτά, αυξήθηκαν σε 665,15 εκατ. ευρώ από 636,9 εκατ. ευρώ το 2019.

Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος Jumbo διατηρούσε στις 31 Δεκεμβρίου του 2020 συνολικά 80 καταστήματα, εκ των οποίων 52 στην Ελλάδα, πέντε στην Κύπρο, εννέα στη Βουλγαρία και 14 στη Ρουμανία.

Εντός του 2021, αναμένεται να προστεθεί ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα, καθώς και ακόμη ένα στη Ρουμανία, όπου θα λειτουργήσει και υπηρεσία e-jumbo. Μέχρι πρότινος, ηλεκτρονικό κατάστημα υπήρχε μόνο σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ο Όμιλος, τέλος, διαθέτει παρουσία σε ακόμη έξι χώρες, μέσω 28 καταστημάτων σε Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.

moneyreview.gr
 
Top