Το πιστοποιητικό εμβολιασμού για COVID-19 θα είναι εξίσου απαραίτητο με το διαβατήριο για τις διεθνείς πτήσεις, τουλάχιστον του εθνικού αερομεταφορέα της Αυστραλίας, Quantas.
Το πιστοποιητικό θα απαιτείται σε πρώτη φάση στις διεθνείς πτήσεις, τόσο σε αυτές που θα φθάνουν στην Αυστραλία όσο και σε αυτές που θα φεύγουν από τη χώρα. «Για τις πτήσεις εσωτερικού θα περιμένουμε να δούμε τι γίνεται στην αγορά. Αλλά σίγουρα για τους επισκέπτες που έρχονται από το εξωτερικό και για όσους ταξιδεύουν προς το εξωτερικό θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλαν Τζόις. Ο Τζόις εκτίμησε ότι την ίδια τακτική θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες.
«Από τις συζητήσεις μου με συναδέλφους ανά τον κόσμο, πιστεύω ότι θα είναι κοινή πρακτική», προσέθεσε. Οι νεοζηλανδικές αερογραμμές χαρακτήρισαν τα νέα για την άφιξη των εμβολίων «πολύ ενθαρρυντικά» και επεσήμαναν ότι η απόφαση για το αν θα απαιτείται ή όχι πιστοποιητικό εμβολιασμού θα ληφθεί σε επίπεδο κυβερνήσεων. «Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τις Αρχές στο θέμα αυτό», ανακοίνωσε η AirNewZealand. Μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας ακολουθεί πολιτική αυστηρών ελέγχων στα σύνορα και έχει επιτύχει εντυπωσιακά μικρό αριθμό κρουσμάτων και θανάτων.
Αντιθέτως, αεροπορικές όπως η γερμανική Lufthansa, η ιαπωνική Japan Airlines και η κορεατική KoreanAir δήλωσαν ότι οι δικοί τους επιβάτες δεν θα χρειάζεται να επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού. «Η Lufthansa εύχεται να χορηγηθεί γρήγορα άδεια παραγωγής στα εμβόλια και να κυκλοφορήσουν τάχιστα, ενώ ελπίζει να εμβολιαστεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός ανθρώπων το ταχύτερο δυνατόν», ανακοίνωσε η εταιρεία. «Αυτή τη στιγμή, η Lufthansa δεν σκοπεύει να ζητήσει υποχρεωτική απόδειξη εμβολιασμού από τους επιβάτες της».
Η διεθνής ένωση αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ) τάσσεται υπέρ της δημιουργίας ψηφιακού υγειονομικού διαβατηρίου, στο οποίο θα περιλαμβάνονται και πληροφορίες για τους εμβολιασμούς των ταξιδιωτών. Το ψηφιακό διαβατήριο βρίσκεται στη φάση του σχεδιασμού και ο στόχος της ΙΑΤΑ είναι να τεθεί σε εφαρμογή στο πρώτο τρίμηνο του 2021. «Σήμερα τα σύνορα είναι διπλοκλειδωμένα. Το πρώτο κλειδί για την επανέναρξη των διεθνών ταξιδιών είναι οι διαγνωστικοί έλεγχοι και το δεύτερο η παγκόσμια υποδομή πληροφοριών που απαιτείται για να γίνει σωστή διαχείριση, διαμοιρασμός και επαλήθευση των στοιχείων των ελέγχων, που θα ταυτίζονται με τους ταξιδιώτες, όπως προβλέπουν οι απαιτήσεις ελέγχου των συνόρων», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ.
«Από τις συζητήσεις μου με συναδέλφους ανά τον κόσμο, πιστεύω ότι θα είναι κοινή πρακτική», προσέθεσε. Οι νεοζηλανδικές αερογραμμές χαρακτήρισαν τα νέα για την άφιξη των εμβολίων «πολύ ενθαρρυντικά» και επεσήμαναν ότι η απόφαση για το αν θα απαιτείται ή όχι πιστοποιητικό εμβολιασμού θα ληφθεί σε επίπεδο κυβερνήσεων. «Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τις Αρχές στο θέμα αυτό», ανακοίνωσε η AirNewZealand. Μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας ακολουθεί πολιτική αυστηρών ελέγχων στα σύνορα και έχει επιτύχει εντυπωσιακά μικρό αριθμό κρουσμάτων και θανάτων.
Αντιθέτως, αεροπορικές όπως η γερμανική Lufthansa, η ιαπωνική Japan Airlines και η κορεατική KoreanAir δήλωσαν ότι οι δικοί τους επιβάτες δεν θα χρειάζεται να επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού. «Η Lufthansa εύχεται να χορηγηθεί γρήγορα άδεια παραγωγής στα εμβόλια και να κυκλοφορήσουν τάχιστα, ενώ ελπίζει να εμβολιαστεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός ανθρώπων το ταχύτερο δυνατόν», ανακοίνωσε η εταιρεία. «Αυτή τη στιγμή, η Lufthansa δεν σκοπεύει να ζητήσει υποχρεωτική απόδειξη εμβολιασμού από τους επιβάτες της».
Η διεθνής ένωση αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ) τάσσεται υπέρ της δημιουργίας ψηφιακού υγειονομικού διαβατηρίου, στο οποίο θα περιλαμβάνονται και πληροφορίες για τους εμβολιασμούς των ταξιδιωτών. Το ψηφιακό διαβατήριο βρίσκεται στη φάση του σχεδιασμού και ο στόχος της ΙΑΤΑ είναι να τεθεί σε εφαρμογή στο πρώτο τρίμηνο του 2021. «Σήμερα τα σύνορα είναι διπλοκλειδωμένα. Το πρώτο κλειδί για την επανέναρξη των διεθνών ταξιδιών είναι οι διαγνωστικοί έλεγχοι και το δεύτερο η παγκόσμια υποδομή πληροφοριών που απαιτείται για να γίνει σωστή διαχείριση, διαμοιρασμός και επαλήθευση των στοιχείων των ελέγχων, που θα ταυτίζονται με τους ταξιδιώτες, όπως προβλέπουν οι απαιτήσεις ελέγχου των συνόρων», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ.