Κατά τη διάρκεια του COVID-19, όπου όλοι σχεδόν μπήκαμε σε καραντίνα, τα οχήματά μας δεν ήταν η πρώτη μας προτεραιότητα. Έτσι λοιπόν, καθώς βγαίνουμε πλέον από την καραντίνα και αρχίζουμε να χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητά μας σε τακτική βάση, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι συμβαίνει με την μπαταρία του αυτοκινήτου μας όταν αυτό βρίσκετε σε ακινησία και τι πρέπει να κάνουμε για την προστατέψουμε από βλάβη όταν αρχίσουμε να το οδηγούμε και πάλι.
Γνωρίζετε ότι:
· Μια μελέτη της CTEK έχει εντοπίσει ότι έως και το 51% των οχημάτων στο δρόμο σήμερα έχουν μια μπαταρία που απαιτεί προσοχή – είτε χρειάζεται φόρτιση είτε αντικατάσταση
· Τα σύγχρονα οχήματα διαθέτουν πολλούς on board υπολογιστές και συστήματα ασφαλείας, όπως συναγερμούς, immobilisers και tracking, πράγμα που σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να αδειάσει πολύ γρήγορα– σε περίπτωση ακινησίας, μια τυπική μπαταρία μολύβδου-οξέος 12V δεν θα μπορεί να εκκινήσει μια μπαταρία μετά από μόλις 6 μήνες, φανταστείτε λοιπόν πόσο πιο γρήγορα θα συμβεί αυτό με όλα αυτά τα πρόσθετα ηλεκτρονικά του οχήματος!
· Εάν η τάση μιας μπαταρίας πέσει κάτω από 12,4V, εμφανίζεται Θειίκωση. Αυτό συμβαίνει όταν η μπαταρία έχει αποφορτιστεί. Το διάλυμα ηλεκτρολύτη αρχίζει να διασπάται και να μετατρέπεται σε κρυστάλλους θειικού μολύβδου που επικαλύπτουν τις πλάκες των μπαταριών, μειώνοντας την ικανότητα των μπαταριών να δέχονται και να διατηρούν τη φόρτιση.
· Αναφορές από χώρους στάθμευσης αεροδρομίου δείχνουν ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των ατόμων που επιστρέφουν στο όχημά τους μετά από διακοπές μιας ή δύο εβδομάδων και βρίσκουν μια μπαταρία που δεν λειτουργεί. Αυτή η κατάσταση θα επιδεινωθεί σημαντικά με οχήματα που έχουν μείνει σε ακινησία για μήνες και όχι εβδομάδες
Είναι σημαντικό να φροντίζετε την μπαταρία σας:
Γνωρίζετε ότι:
· Μια μελέτη της CTEK έχει εντοπίσει ότι έως και το 51% των οχημάτων στο δρόμο σήμερα έχουν μια μπαταρία που απαιτεί προσοχή – είτε χρειάζεται φόρτιση είτε αντικατάσταση
· Τα σύγχρονα οχήματα διαθέτουν πολλούς on board υπολογιστές και συστήματα ασφαλείας, όπως συναγερμούς, immobilisers και tracking, πράγμα που σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να αδειάσει πολύ γρήγορα– σε περίπτωση ακινησίας, μια τυπική μπαταρία μολύβδου-οξέος 12V δεν θα μπορεί να εκκινήσει μια μπαταρία μετά από μόλις 6 μήνες, φανταστείτε λοιπόν πόσο πιο γρήγορα θα συμβεί αυτό με όλα αυτά τα πρόσθετα ηλεκτρονικά του οχήματος!
· Εάν η τάση μιας μπαταρίας πέσει κάτω από 12,4V, εμφανίζεται Θειίκωση. Αυτό συμβαίνει όταν η μπαταρία έχει αποφορτιστεί. Το διάλυμα ηλεκτρολύτη αρχίζει να διασπάται και να μετατρέπεται σε κρυστάλλους θειικού μολύβδου που επικαλύπτουν τις πλάκες των μπαταριών, μειώνοντας την ικανότητα των μπαταριών να δέχονται και να διατηρούν τη φόρτιση.
· Αναφορές από χώρους στάθμευσης αεροδρομίου δείχνουν ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των ατόμων που επιστρέφουν στο όχημά τους μετά από διακοπές μιας ή δύο εβδομάδων και βρίσκουν μια μπαταρία που δεν λειτουργεί. Αυτή η κατάσταση θα επιδεινωθεί σημαντικά με οχήματα που έχουν μείνει σε ακινησία για μήνες και όχι εβδομάδες
- Απαιτείται προληπτική φροντίδα της μπαταρίας, έτσι ώστε όταν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το όχημά σας, η μπαταρία να είναι φορτισμένη και έτοιμη να ξεκινήσει - και δεν θα χρειαστεί να εκκινήσετε το όχημα σας με καλώδια, κάτι που μπορεί να προκαλέσει βλάβη στα ευαίσθητα ηλεκτρονικά τους οχήματος.
Είναι σημαντικό να φροντίζετε την μπαταρία σας:
- Εάν μπορείτε, πριν χρησιμοποιήσετε το όχημά σας για την πρώτη φορά μετά από περίοδο ακινησίας, φορτίστε την μπαταρία στο 100% με έναν έξυπνο φορτιστή, όπως τον CTEK MXS 5.0.
- Επιλέγοντας φορτιστή CTEK με ειδική λειτουργία αποθειίκωσης, θα βοηθήσει στην απομάκρυνση της επιβλαβούς Θειίκωσης. Η ειδική λειτουργία αποθειίκωσης αφαιρεί τους κρυστάλλους που έχουν συσσωρευτεί στις πλάκες, ώστε να διασφαλιστεί την μεγιστοποίηση της χωρητικότητας της μπαταρίας.
- Μην ξεχάσετε να φορτίζετε τακτικά την μπαταρία του οχήματός σας. Μελέτες δείχνουν ότι η φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος με φορτιστή CTEK περίπου μία φορά το μήνα μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας έως και 3 φορές.