Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή πλευρικών διοδίων στους κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου παρά τις ισχυρές αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. Και τούτο καθώς ο αναπλ. υπ. Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος υπέγραψε τη σχετική υπουργική απόφαση με την οποία εγκρίνεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου που είχε μπει στο συρτάρι για τρία χρόνια υπό τον φόβο των αντιδράσεων.
Το σχέδιο για την κατασκευή των πλευρικών διοδίων που εγκρίθηκε προβλέπει επίσης τη μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε «δαχτυλίδι» καθώς και παρεμβάσεις στους κόμβους Κηφισίας και Καλυφτάκη. Στην πρώτη περίπτωση, της Βαρυμπόμπης, θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τις συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο. Η σημερινή γέφυρα θα διατηρηθεί και μετά το πέρας της κατασκευής του δακτυλίου θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι το 1,5 έτος.
Στον κόμβο Κηφισίας επελέγη η κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα. Επίσης θα γίνουν προπαρασκευαστικές εργασίες στον κόμβο Καλυφτάκη.
Οι αντιδράσεις και η συμφωνία
Ως γνωστόν το σχέδιο είχε προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων από το κίνημα «Δεν Πληρώνω», αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με χαρακτηριστικές τις αποδοκιμασίες και τις έντονες επικρίσεις κατά της Περιφέρειας Αττικής και της Ρένας Δούρου, στη διάρκεια συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής. Αντιθέσεις επίσης είχαν εκφραστεί από πλευράς των δημάρχων Κηφισιάς και Διονύσου, με τα δημοτικά συμβούλια των συγκεκριμένων δήμων να βγάζουν αρνητικές γνωμοδοτήσεις.
Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό. Τελικώς προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 απαλείφθηκαν τα πλευρικά διόδια στους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη.
Η διαδικασία αδειοδότησης των διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 και ξεσήκωσε αντιδράσεις, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να γνωμοδοτεί αρνητικά, βασιζόμενο στην απουσία ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων. Η υπόθεση τότε μπήκε στο συρτάρι αφού διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να βάλουν την υπογραφή τους. Ωστόσο το έργο δεν ακυρώθηκε και ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης το υπουργείο Υποδομών έχει καταβάλει έως σήμερα περί τα 7 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις στη Νέα Οδό για το διάστημα έως το Μάρτιο του 2017. Τότε ήταν που είχε προαναγγείλει ο αναπλ. Υπ. Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος οτι θα υπογράψει τη μελέτη για να προχωρήσει το έργο και να τηρηθούν οι όροι της συμφωνίας, κάτι όμως που του πήρε δέκα ολόκληρους μήνες για να κάνει...
Πηγή: www.newmoney.gr