Τεράστιες διαστάσεις προσλαμβάνει η ρύπανση στον Σαρωνικό από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου και την πετρελαιοκηλίδα που δημιούργησε.
Η πετρελαιοκηλίδα έχει φθάσει εκτός από την Φρεαττύδα σε Άγιο Κοσμά, Καλαμάκι και Ελληνικό με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι επεκτείνεται και στη Γλυφάδα.
Πάνω από 60 άτομα ιδιωτικού συνεργείου προσπαθούν από το πρωί στις παραλίες αυτές να καθαρίσουν την περιοχή.
Σκάφη αντιρρύπανσης προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα κομμάτια πετρελαιοκηλίδας που δημιουργήθηκαν στα Σελήνια και την Κυνόσουρα στην Σαλαμίνα.
Στη μάχη της αντιρρύπανσης μπαίνει από σήμερα και το δεξαμενόπλοιο «Αktea osrv» της εταιρείας Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος- ένα σκάφος σύμφωνα με ειδικούς.
Μέσα στην ημέρα θα ξεκινήσουν και οι εργασίες απάντλησης καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο στις δεξαμενές του οποίου βρίσκονται 2.570 τόνοι καύσιμα.
Στην περιοχή του ναυαγίου ενισχύονται τα σκάφη του Λιμενικού που επιχειρούν επί τόπου.
Στη Σαλαμίνα, κατόπιν συνεννόησης του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την πλοιοκτήτρια εταιρία, έχουν σταλεί επιπλέον βυτιοφόρα οχήματα, για να βοηθήσουν στην απορρύπανση των ακτών από την πετρελαιοκηλίδα.
Έκτακτη σύσκεψη έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση για όλες τις ενέργειες που έχουν γίνει έως τώρα για την αντιμετώπιση της ρύπανσης που προκάλεσε η βύθιση του αγκυροβολημένου μικρού δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ».
Τουλάχιστον είκοσι κυβικά πετρελαιοειδών και επτά κυβικά στερεά απόβλητα είχαν περισυλλεχθεί μέχρι χθες από τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων, κατά μήκος 1,5 χιλιομέτρου.
«Ζητάμε τη συνδρομή περισσότερων αντιρρυπαντικών συνεργείων προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα η μεγάλη ρύπανση που δημιουργήθηκε στις ακτές της Σαλαμίνας, μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό», τόνισε σε δήλωσή της η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου – Παπαθανασίου, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία της, ότι «αν αλλάξει η κατεύθυνση του ανέμου, τότε δεν αποκλείεται το πρόβλημα της ρύπανσης να επεκταθεί σε όλο το Σαρωνικό».
Η επικεφαλής της δημοτικής Αρχής στάθηκε και στις σφοδρές οι αντιδράσεις των κατοίκων αλλά και καταστηματαρχών, καθώς εκτός από περιβαλλοντικό το πρόβλημα είναι και οικονομικό, όπως εξήγησε.
«Πολλά καταστήματα αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Σαλαμίνας, έχουν νεκρώσει εξαιτίας του συγκεκριμένου προβλήματος και σκεφτόμαστε ως δήμος να στραφούμε δικαστικά εναντίον κατά παντός υπευθύνου για τη ρύπανση και να διεκδικήσουμε αποζημιώσεις για τα καταστήματα που έχουν πληγεί αλλά και να αποδοθούν ευθύνες» δήλωσε η κ. Νάννου, συμπληρώνοντας ότι «η κατάσταση από κάπου έχει ξεφύγει».
Σύμφωνα με ανώτερους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος, η σφράγιση των εργασιών στεγανοποίησης του ναυαγίου έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να κατατεθεί σχέδιο από ιδιωτική εταιρεία για την απάντληση των καυσίμων.
Στο σημείο της βύθισης του τάνκερ έχουν ποντιστεί επάλληλες σειρές πλωτών φραγμάτων, ενώ στην περιοχή των Σεληνίων επιχειρεί συνεργείο είκοσι τριών ατόμων ιδιωτικής εταιρείας αντιρρύπανσης, με πέντε βυτιοφόρα οχήματα και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη.
«Ο κόσμος της Σαλαμίνας είναι αγανακτισμένος από όλη αυτή την υποβάθμιση που δέχεται το νησί μας τα τελευταία χρόνια», αναφέρει ο Γρηγόρης Αργυρός, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εξωραϊστικών Συλλόγων Σαλαμίνας, ο οποίος καταγγέλλει μεγάλη καθυστέρηση ως προς την άμεση κινητοποίηση των Αρχών.
«Η ρύπανση θα φέρει το νησί 10 χρόνια πίσω σε ό, τι αφορά το οικοσύστημα» συνεχίζει ο κ. Αργυρός και διερωτάται γιατί έπρεπε να φτάσει πρώτα το μαζούτ στις ακτές για να καθαριστούν. «Δεν δεχόμαστε πλέον άλλη υποβάθμιση του νησιού» τονίζει ο κ. Αργυρός, ενώ αναφέρει ότι οι κάτοικοι πρόκειται πολύ άμεσα να προχωρήσουν σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.
Μέχρι και αυτή την ώρα τα αίτια του ναυαγίου παραμένουν αδιευκρίνιστα, ωστόσο πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται, αναφέρουν ότι πιθανόν υπήρξε εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο του πλοίου από κάποιο σωλήνα.
Να σημειωθεί, πως ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του δεξαμενόπλοιου αφού συνελήφθησαν, στη συνέχεια αφέθησαν προσωρινά ελεύθεροι έως ότου οριστεί τακτική δικάσιμος.
Οι εικόνες από τις «κατάμαυρες» παραλίες της Σαλαμίνας, όμως, είναι αποκαρδιωτικές, απεικονίζοντας την τεράστια οικολογική καταστροφή που έχει υποστεί το νησί από τη διαρροή μαζούτ και πίσσας.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας σήμερα το πρωί στον ραδιοφωνικό σταθμό Real fm, ανέφερε ότι «αυτό που έφυγε (το πετρέλαιο), πρέπει να έγινε την ώρα που βυθιζόταν. Έγιναν άμεσα οι ενέργειες για να αναλάβουν οι δύο εταιρείες απορρύπανσης. Έχουν γίνει οι κινητοποιήσεις οι απαραίτητες, έχει πάει ο γενικός γραμματέας, στις 2 η ώρα τη νύχτα που ενημερώθηκα, έδωσα εντολή το πρωί να πάει αμέσως ο αρχηγός (του λιμενικού)».
Στην ερώτηση για το πώς βούλιαξε το δεξαμενόπλοιο, ο υπουργός Ναυτιλίας απάντησε ότι «όλα ψάχνονται, γιατί, υπάρχουν πάντα ερωτηματικά».
Επίσης, ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε ότι «το δεξαμενόπλοιο έχει στις δεξαμενές τους 3.200 τόνους πετρέλαιο» και διαβεβαίωσε ότι «η στεγανοποίηση έχει πετύχει στο 95% και δεν υπάρχει κίνδυνος για άλλη διαρροή».
Καθησυχαστικός εμφανίζεται, από την πλευρά του, ο διευθυντής της εταιρείας «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος» η οποία έχει αναλάβει ένα μέρος του έργου λέγοντας πως θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση της ακτογραμμής και του περιβάλλοντος.
Τέλος, σύμφωνα με ανακοίνωση του λιμενικού, στην περιοχή του ναυαγίου συνεχίζουν να επιχειρούν περιπολικό σκάφος, ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος, πλωτός γερανός με πλωτά φράγματα, ρυμουλκά, παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη καθώς και βοηθητικό σκάφος. Επιπρόσθετα, στην περιοχή μετέβη κλιμάκιο της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος.