Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων , με αφορμή τις έντονες διαμαρτυρίες για το οικονομικό αδιέξοδο που βιώνουν τα Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας που δραστηριοποιούνται στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας, μετά την εφαρμογή του Ν. 4388/2016, με το οποίο απαγορεύεται η διέλευση όλων των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης άνω των 3,5 τόνων, από το παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας απέστειλε στα αρμόδια Υπουργεία σχετική επιστολή.
«Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Πριν από ένα χρόνο περίπου ψηφίσθηκε ο ν. 4388/2016 με τον οποίο προβλέπεται στην παρ. 8 του άρθρου 2 όπως,
«Η διέλευση στο παράπλευρο οδικό δίκτυο απαγορεύεται για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, βαρέα οχήματα, για μηχανήματα έργων, φορτηγών και λοιπές κατηγορίες οχημάτων, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται εξαιρέσεις από την απαγόρευση του προηγούμενου εδαφίου για ειδικούς λόγους, που αφορούν στην μόνιμη διαμονή του ιδιοκτήτη του οχήματος σε όμορη περιοχή, σε δημότη, σε εκτέλεση δημοσίου ή ιδιωτικού έργου, σε έδρα εγκατάστασης της επιχείρησης, σε ιδιοκτήτες αγροτικής χρήσης οχημάτων και τροχήλατων μηχανημάτων που είναι κύριοι ακινήτου όμορης περιοχής, όταν σε αυτά εξυπηρετούνται αγροτοκτηνοτροφικές δραστηριότητες, σε λεωφορεία ΚΤΕΛ και ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη λήψη της σχετικής άδειας διέλευσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την υποβολή της αίτησης χορήγησής της, η αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη χορήγησή της, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα με τα ανωτέρω».
Ένα χρόνο μετά την εφαρμογή της παραπάνω διάταξης σας γνωρίζουμε ότι πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κατά μήκος του παράπλευρου οδικού δικτύου, όπως τα Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, βρίσκονται σε οικονομική ασφυξία και οδηγούνται στο κλείσιμο.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Η επένδυση για την ίδρυση και λειτουργία ενός Πρατηρίου Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, κυμαίνεται κατά μ.ο από 300.000 – 500.000 ευρώ, αναλόγως του μεγέθους των εγκαταστάσεων και των παρεχόμενων υπηρεσιών, χωρίς να συνυπολογίζεται η αξία του οικοπέδου.
Γνωρίζεται ότι βασικό κριτήριο και ίσως μοναδικό, για την απόφαση επένδυσης για την ίδρυση και την λειτουργία Πρατηρίου Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, είναι το πλήθος και η συχνότητα των διερχόμενων οχημάτων από τον επιλεχθέντα για την επένδυση ίδρυσης Πρατηρίου Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας συγκεκριμένο οδικό άξονα και οι προοπτικές σε βάθος χρόνου της αύξησης των διελεύσεων.
Γνωρίζεται επίσης ότι μετά την ίδρυση και λειτουργία ενός Πρατηρίου Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, απαιτούνται συνεχείς κοστοβόρες προσαρμογές π.χ για την πυρασφάλεια, για τον έλεγχο των διακινούμενων πετρελαιοειδών προϊόντων (σύστημα εισροών-εκροών-ογκομετρήσεις δεξαμενών, κ.λπ.), τα οποία προστίθενται κάθε χρόνο στο αρχικό κόστος της επένδυσης.
Η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, όπως ενδεικτικά Π.Ε.Ο Αθηνών –Κορίνθου, Ελευσίνας-Θήβας, Καβάλας-Ξάνθης κ.λπ., όλων των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης άνω των 3,5 τόνων, που πριν από ένα χρόνο εξυπηρετούσαν τις μεταφορικές ανάγκες της χώρας, εξασφαλίζοντας τον απρόσκοπτο ανεφοδιασμό τους, από τα ιδρυθέντα και λειτουργούντα επί σειρά ετών Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, καθώς και των υπόλοιπων παρεχόμενων υπηρεσιών τους, δεν συνάδει με το άρθρο 106 παραγρ. 2 του Συντάγματος.
Από την διατύπωση των άρθρων του Ν. 4388/2016, προκύπτει ότι η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, επιβάλλεται για λόγους σχετικούς με τον έλεγχο είσπραξης διοδίων, αν και δεν τεκμηριώνεται σε κανένα σημείο του Ν. 4388/2016 και της Αιτιολογικής Έκθεσης, λόγος δημοσίου συμφέροντος.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ.
Παρακαλούμε, με την ευαισθησία και την αντικειμενικότητα που σας διακρίνει, όπως μεριμνήσετε για την άμεση άρση των απαγορεύσεων που επιβάλλονται με την παρ.8 του άρθρου 2 του Ν.4388/2016, που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε οικονομικό αδιέξοδο και κλείσιμο, όλων των Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας που λειτουργούν και δραστηριοποιούνται στα συγκεκριμένα αναφερόμενα υπό απαγόρευση παράπλευρα οδικά δίκτυα.
Στην προσπάθεια της Κυβέρνησης για την δημιουργία κλίματος επενδυτικής εμπιστοσύνης, που χρειάζεται τόσο πολύ η Ελλάδα, ας αποφύγουμε την απαξίωση παλαιών και πρόσφατων επενδύσεων, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με τα τότε οικονομικά δεδομένα και το ισχύον νομοθετικό καθεστώς κατά τον χρόνο της επένδυσης, προκειμένου να μην κλονίζεται η σχέση επενδυτικής εμπιστοσύνης μεταξύ Κράτους-Επενδυτών.
Είμαστε στη διάθεση σας για αναλυτικότερες διευκρινήσεις επί των απόψεων μας.»
πηγη Ε.Ε.Α
ΣΒ
«Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Πριν από ένα χρόνο περίπου ψηφίσθηκε ο ν. 4388/2016 με τον οποίο προβλέπεται στην παρ. 8 του άρθρου 2 όπως,
«Η διέλευση στο παράπλευρο οδικό δίκτυο απαγορεύεται για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, βαρέα οχήματα, για μηχανήματα έργων, φορτηγών και λοιπές κατηγορίες οχημάτων, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται εξαιρέσεις από την απαγόρευση του προηγούμενου εδαφίου για ειδικούς λόγους, που αφορούν στην μόνιμη διαμονή του ιδιοκτήτη του οχήματος σε όμορη περιοχή, σε δημότη, σε εκτέλεση δημοσίου ή ιδιωτικού έργου, σε έδρα εγκατάστασης της επιχείρησης, σε ιδιοκτήτες αγροτικής χρήσης οχημάτων και τροχήλατων μηχανημάτων που είναι κύριοι ακινήτου όμορης περιοχής, όταν σε αυτά εξυπηρετούνται αγροτοκτηνοτροφικές δραστηριότητες, σε λεωφορεία ΚΤΕΛ και ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη λήψη της σχετικής άδειας διέλευσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την υποβολή της αίτησης χορήγησής της, η αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη χορήγησή της, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα με τα ανωτέρω».
Ένα χρόνο μετά την εφαρμογή της παραπάνω διάταξης σας γνωρίζουμε ότι πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κατά μήκος του παράπλευρου οδικού δικτύου, όπως τα Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, βρίσκονται σε οικονομική ασφυξία και οδηγούνται στο κλείσιμο.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Η επένδυση για την ίδρυση και λειτουργία ενός Πρατηρίου Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, κυμαίνεται κατά μ.ο από 300.000 – 500.000 ευρώ, αναλόγως του μεγέθους των εγκαταστάσεων και των παρεχόμενων υπηρεσιών, χωρίς να συνυπολογίζεται η αξία του οικοπέδου.
Γνωρίζεται ότι βασικό κριτήριο και ίσως μοναδικό, για την απόφαση επένδυσης για την ίδρυση και την λειτουργία Πρατηρίου Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, είναι το πλήθος και η συχνότητα των διερχόμενων οχημάτων από τον επιλεχθέντα για την επένδυση ίδρυσης Πρατηρίου Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας συγκεκριμένο οδικό άξονα και οι προοπτικές σε βάθος χρόνου της αύξησης των διελεύσεων.
Γνωρίζεται επίσης ότι μετά την ίδρυση και λειτουργία ενός Πρατηρίου Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, απαιτούνται συνεχείς κοστοβόρες προσαρμογές π.χ για την πυρασφάλεια, για τον έλεγχο των διακινούμενων πετρελαιοειδών προϊόντων (σύστημα εισροών-εκροών-ογκομετρήσεις δεξαμενών, κ.λπ.), τα οποία προστίθενται κάθε χρόνο στο αρχικό κόστος της επένδυσης.
Η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, όπως ενδεικτικά Π.Ε.Ο Αθηνών –Κορίνθου, Ελευσίνας-Θήβας, Καβάλας-Ξάνθης κ.λπ., όλων των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης άνω των 3,5 τόνων, που πριν από ένα χρόνο εξυπηρετούσαν τις μεταφορικές ανάγκες της χώρας, εξασφαλίζοντας τον απρόσκοπτο ανεφοδιασμό τους, από τα ιδρυθέντα και λειτουργούντα επί σειρά ετών Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας, καθώς και των υπόλοιπων παρεχόμενων υπηρεσιών τους, δεν συνάδει με το άρθρο 106 παραγρ. 2 του Συντάγματος.
Από την διατύπωση των άρθρων του Ν. 4388/2016, προκύπτει ότι η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, επιβάλλεται για λόγους σχετικούς με τον έλεγχο είσπραξης διοδίων, αν και δεν τεκμηριώνεται σε κανένα σημείο του Ν. 4388/2016 και της Αιτιολογικής Έκθεσης, λόγος δημοσίου συμφέροντος.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ.
Παρακαλούμε, με την ευαισθησία και την αντικειμενικότητα που σας διακρίνει, όπως μεριμνήσετε για την άμεση άρση των απαγορεύσεων που επιβάλλονται με την παρ.8 του άρθρου 2 του Ν.4388/2016, που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε οικονομικό αδιέξοδο και κλείσιμο, όλων των Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας που λειτουργούν και δραστηριοποιούνται στα συγκεκριμένα αναφερόμενα υπό απαγόρευση παράπλευρα οδικά δίκτυα.
Στην προσπάθεια της Κυβέρνησης για την δημιουργία κλίματος επενδυτικής εμπιστοσύνης, που χρειάζεται τόσο πολύ η Ελλάδα, ας αποφύγουμε την απαξίωση παλαιών και πρόσφατων επενδύσεων, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με τα τότε οικονομικά δεδομένα και το ισχύον νομοθετικό καθεστώς κατά τον χρόνο της επένδυσης, προκειμένου να μην κλονίζεται η σχέση επενδυτικής εμπιστοσύνης μεταξύ Κράτους-Επενδυτών.
Είμαστε στη διάθεση σας για αναλυτικότερες διευκρινήσεις επί των απόψεων μας.»
πηγη Ε.Ε.Α
ΣΒ