Η Ελλάδα έχει γίνει ήδη το γηροκομείο αυτοκινήτων της Ευρώπης. Το φαινόμενο έχει ξεφύγει ιδιαίτερα τα τελευταία τρία χρόνια, με τους όποιους ελέγχους να γίνονται από το Κράτος, εφόσον υπάρξουν καταγγελίες…

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Δυστυχώς -μειοψηφία ευτυχώς- εμπόρων, εισάγουν μεταχειρισμένα (κυρίως) diesel αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και αφού μειώσουν χιλιόμετρα από το κοντέρ, τα γυαλίσουν μέσα έξω και στα μηχανικά μέρη και τα προβάλουν σε Internet και στις μάντρες τους σαν καινούργια αυτοκίνητα “που μόλις στρώσανε”…

Το φαινόμενο είναι πολύ πιο έντονο στο λεγόμενο «ελεύθερο» κομμάτι της αγοράς αυτοκινήτου, δηλαδή σε εμπόρους και συνεργεία μη εξουσιοδοτημένα, αφού οι συγκεκριμένοι δεν υποχρεούνται σε ελέγχους ποιότητας και λειτουργίας από τις εισαγωγικές εταιρείες, ενώ φυσικά το κράτος είναι ανύπαρκτο για να τους ελέγξει ακόμα και φορολογικά.

Η (μειούμενη τελευταία) δίψα των Ελλήνων για ένα πιο φθηνό μικρό diesel αυτοκίνητο και η… λειψυδρία τέτοιων εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, έχει οδηγήσει τους υποψήφιους πελάτες στις… βρώμικες πηγές των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, τα οποία κυρίως είναι από εταιρείες leasing του εξωτερικού.

Κατά συνέπεια έχουν πάνω τους εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, όταν εισάγονται στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικό είναι οτι πριν λίγο χρονικό διάστημα, έμπορος εισήγαγε χιλιάδες μικρά diesel αυτοκίνητα (πολλά απο αυτά είχαν στα χέρια τους πωλητές της Coca Cola Βουλγαρίας). Οπως καταλαβαίνεται αυτά τα αυτοκίνητα είχαν επάνω τους εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και βέβαια πωλούνται σαν καινούργια.

Με αυτό τον τρόπο και ο αγοραστής πέφτει θύμα απάτης και αγοράζει ένα ταλαιπωρημένο και μη ασφαλές αυτοκίνητο, αλλά και το κράτος χάνει πολλά δημοσιονομικά έσοδα, αφού το αυτοκίνητο αυτό εισήχθη με τα πολλά χιλιόμετρα, δηλαδή με μειωμένους δασμούς, άσχετα αν πουλήθηκε με πολύ λιγότερα στο κοντέρ.

Όμως, εμείς οι καταναλωτές, πως μπορούμε αυτή τη στιγμή να προστατευτούμε από τους αετονύχηδες, οι οποίοι δρουν στην Ελληνική αγορά ανενόχλητοι από το Κράτος; Απλά ζητώντας από τον έμπορο το έγγραφο εκτελωνισμού του αυτοκινήτου, το οποίο -εφόσον και αυτό δεν έχει παραποιηθεί- αναγράφει τα χιλιόμετρα που εισήχθη το αυτοκίνητο στην Ελλάδα.

Σημειώστε βέβαια πως η αυξημένη ζήτηση για οικονομικό μικρό diesel αυτοκίνητο και κυρίως η ανυπαρξία ελέγχου από το Κράτος, έχει μαγνητίσει στη χώρα μας τα παλιά αυτοκίνητα της Ευρώπης, όπως συνέβαινε κάποτε με την Αφρική. Τώρα έχουν την Ελλάδα, που ήδη έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο γηροκομείο αυτοκινήτων, γλιτώνοντας έτσι και κόστος από τα μεταφορικά, σε σχέση με την μακρινή Αφρική…

 
Top