Για ακόμα μια χρονιά, η εμπορική κίνηση της εορταστικής αγοράς βαίνει μειούμενη, όπως διαπιστώνεται από έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων που πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ από 12/12/16 έως 9/1/17.
Κύρια ερμηνεία για την πορεία της αγοράς, είναι ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της δεύτερης αξιολόγησης, η συνεχής μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών αλλά και οι αυξανόμενοι φόροι, δε δίνουν περιθώρια ιδιαίτερης αισιοδοξίας, καθώς δημιουργούν  αρνητικό κλίμα στην αγορά.  
Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το 2016 τόσο η νεοφερμένη πρακτική της «Black Friday», η οποία προηγήθηκε της εορταστικής περιόδου και στην ουσία απορρόφησε σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου εισοδήματος- όσο και οι επικείμενες χειμερινές εκπτώσεις του 2017 που ξεκίνησαν αμέσως μετά τις γιορτές.
Ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι η εικόνα των επιχειρήσεων που μετέχουν στα ΑΚΕ (open malls) ήταν ελαφρώς καλύτερη σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τρεις στις τέσσερις (76%) επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, περίπου μία στις πέντε (17%) κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών και το 7% των επιχειρήσεων σημειώνει το 2016 τζίρο μεγαλύτερο από τον περυσινό.
Στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις ανέρχεται στο 88%.
Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό πτώσης του κύκλου εργασιών εμφανίζεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (58%), καθιστώντας το συγκεκριμένο κλάδο ως τον ανθεκτικότερο του εμπορίου.
 Επιπλέον, το 28% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι η μείωση ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 40%, το 12% σε ένα εύρος μεταξύ 31% και 40% ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ισοκατανέμονται οι απαντήσεις με ένα ποσοστό που αγγίζει το 20%.
 Ουσιαστικά 4 στις 10 επιχειρήσεις που είχαν μείωση πωλήσεων φαίνεται να χάνουν πάνω από 30% του τζίρου τους μέσα σε έναν χρόνο, τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς.
 
Top