Σειρά αλλαγών στην παιδεία από το επόμενο έτος προανήγγειλε, μιλώντας στη Βουλή, ο Κώστας Γαβρόγλου. Σημαντικότερη είναι η κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η οποία θα αφορά τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α' Λυκείου το σχολικό έτος 2017-2018.
Σύμφωνα με τα Νέα, άλλη σημαντική αλλαγή αφορά στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών σε δημοτικά και γυμνάσια. Στο πλαίσιο αυτό, σε ολόκληρη την Υποχρεωτική Εκπαίδευση ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης που σταδιακά θα επεκταθεί σε όλα τα σχολεία το 2018-19. Η πιλοτική φάση, σύμφωνα με προκήρυξη επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που δημοσιοποιήθηκε ήδη, θα αφορά τουλάχιστον 65 δημόσιες σχολικές μονάδες (13 νηπιαγωγεία, 26 δημοτικά, 26 γυμνάσια), οι οποίες θα λειτουργήσουν ως «πιλοτικά σχολεία».
Το 2017 αναμένεται να ξεκινήσει και η αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, κάτι που αποτελεί εξάλλου και συμφωνία με τους θεσμούς, προκειμένου να εξεταστούν μόνιμες προσλήψεις και να αυξηθεί η χρηματοδότηση στην παιδεία.
Τέλος, στα δημοτικά σχολεία προβλέπεται επέκταση λειτουργίας του ενιαίου τύπου Ολοήμερου ώστε να συμπεριλάβει και μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά σχολεία, καθώς και βελτίωση της υλοποίησης του προγράμματος κατά τις απογευματινές ώρες, ώστε η φοίτηση των μαθητών σε αυτά -η οποία σήμερα μοιάζει, στις περισσότερες περιπτώσεις, με απλή φύλαξη- να αποκτήσει ουσιαστικό παιδαγωγικό χαρακτήρα.
madata.gr
Σύμφωνα με τα Νέα, άλλη σημαντική αλλαγή αφορά στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών σε δημοτικά και γυμνάσια. Στο πλαίσιο αυτό, σε ολόκληρη την Υποχρεωτική Εκπαίδευση ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης που σταδιακά θα επεκταθεί σε όλα τα σχολεία το 2018-19. Η πιλοτική φάση, σύμφωνα με προκήρυξη επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που δημοσιοποιήθηκε ήδη, θα αφορά τουλάχιστον 65 δημόσιες σχολικές μονάδες (13 νηπιαγωγεία, 26 δημοτικά, 26 γυμνάσια), οι οποίες θα λειτουργήσουν ως «πιλοτικά σχολεία».
Το 2017 αναμένεται να ξεκινήσει και η αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, κάτι που αποτελεί εξάλλου και συμφωνία με τους θεσμούς, προκειμένου να εξεταστούν μόνιμες προσλήψεις και να αυξηθεί η χρηματοδότηση στην παιδεία.
Τέλος, στα δημοτικά σχολεία προβλέπεται επέκταση λειτουργίας του ενιαίου τύπου Ολοήμερου ώστε να συμπεριλάβει και μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά σχολεία, καθώς και βελτίωση της υλοποίησης του προγράμματος κατά τις απογευματινές ώρες, ώστε η φοίτηση των μαθητών σε αυτά -η οποία σήμερα μοιάζει, στις περισσότερες περιπτώσεις, με απλή φύλαξη- να αποκτήσει ουσιαστικό παιδαγωγικό χαρακτήρα.
madata.gr