Η χρήση του κινητού τηλεφώνου πίσω από το τιμόνι είναι ο κύριος παράγοντας απόσπασης της προσοχής, ειδικά των νέων οδηγών.
Στο πλαίσιο των κοινωνικών δράσεων, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δημιουργούν σχετικές καμπάνιες ενημέρωσης, ενώ όπως στην περίπτωση της Toyotaπροχωρούν ένα βήμα πιο πέρα. Ο κολοσσός από την Ιαπωνία δημιούργησε μία ειδική εφαρμογή στο κινητό, την Driving Barista, σε συνεργασία με την αλυσίδα καφέ Komeda και τον πάροχο τηλεπικοινωνικών KDDI.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
Με δοκιμαστική περίοδο από τις 20 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 6 Οκτωβρίου, όσοι κατέβαζαν τη σχετική εφαρμογή θα μπορούσαν να κερδίσουν κουπόνια για καφέ αρκεί να αφήνουν το κινητό τοποθετημένο ανάποδα όσο οδηγούν. Ο πρώτος δωρεάν καφές προσφέρεται ανά 100 km και ο κάθε επόμενος ανά 200 km οδήγησης, χωρίς να χρησιμοποιηθεί το κινητό. Σε περίπτωση που κάποιος γύριζε έστω τη συσκευή για να δει την οθόνη, τότε έχαβε αμέσως τα χιλιόμετρα που είχε διανύσει.
Η καμπάνια εφαρμόστηκε αποκλειστικά στην περιφέρεια Αΐτσι, αυτή με τον υψηλότερο δείκτη τροχαίων ατυχημάτων στην Ιαπωνία. Συνολικά η εφαρμογή «κατέβηκε» 37.000 φορές, ενώ η συνολική απόσταση που διένυσαν οι οδηγοί χωρίς ούτε καν να κοιτάξουν το κινητό τους ανήλθε σε 2,6 εκατ. km, περίπου 65 φορές ο γύρος του κόσμου. Τα κουπόνια για δωρεάν καφέ έφθασαν τα 20.000, ενώ εξαργυρώθηκαν από αυτά τα 8.200.
Αν και δεν έχουν αναλυθεί ακόμη τα αποτελέσματα όσον αφορά τα ατυχήματα την περίοδο εφαρμογής της καμπάνιας, καταγράφηκαν λιγότερες κλήσεις από την Τροχαία για χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
Με δοκιμαστική περίοδο από τις 20 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 6 Οκτωβρίου, όσοι κατέβαζαν τη σχετική εφαρμογή θα μπορούσαν να κερδίσουν κουπόνια για καφέ αρκεί να αφήνουν το κινητό τοποθετημένο ανάποδα όσο οδηγούν. Ο πρώτος δωρεάν καφές προσφέρεται ανά 100 km και ο κάθε επόμενος ανά 200 km οδήγησης, χωρίς να χρησιμοποιηθεί το κινητό. Σε περίπτωση που κάποιος γύριζε έστω τη συσκευή για να δει την οθόνη, τότε έχαβε αμέσως τα χιλιόμετρα που είχε διανύσει.
Η καμπάνια εφαρμόστηκε αποκλειστικά στην περιφέρεια Αΐτσι, αυτή με τον υψηλότερο δείκτη τροχαίων ατυχημάτων στην Ιαπωνία. Συνολικά η εφαρμογή «κατέβηκε» 37.000 φορές, ενώ η συνολική απόσταση που διένυσαν οι οδηγοί χωρίς ούτε καν να κοιτάξουν το κινητό τους ανήλθε σε 2,6 εκατ. km, περίπου 65 φορές ο γύρος του κόσμου. Τα κουπόνια για δωρεάν καφέ έφθασαν τα 20.000, ενώ εξαργυρώθηκαν από αυτά τα 8.200.
Αν και δεν έχουν αναλυθεί ακόμη τα αποτελέσματα όσον αφορά τα ατυχήματα την περίοδο εφαρμογής της καμπάνιας, καταγράφηκαν λιγότερες κλήσεις από την Τροχαία για χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.