“Υποθήκη” για κακές σχολικές επιδόσεις αποτελεί ο αυξημένος “χρόνος οθόνης” του παιδιού. Μελέτη της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Brown, δεν θα ξαφνιάσει τους γονείς με παιδιά σχολικής ηλικίας, καθώς απέδειξε ότι όσο πιο πολύ χρόνο περνά το παιδί μπροστά στην τηλεόραση, στο κινητό ή στο τάμπλετ ή παίζοντας videogames, τόσο λιγότερες πιθανότητες έχει να κάνει τα μαθήματά του.
Για τις ανάγκες της μελέτης, οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από 64.000 παιδιά, ηλικίας 6-27 ετών και τη σχέση του χρόνου που αφιερώνουν στα ψηφιακά μέσα με την επιμέλεια, την πρωτοβουλία, την ολοκλήρωση εργασιών και τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Το 31% του συνόλου των παιδιών εκτίθεντο στα ψηφιακά μέσα λιγότερες από δύο ώρες την ημέρα. Το 36% 2-4 ώρες, ένα άλλο 17% 4-6 ώρες και άλλο ένα 17% περισσότερες από 6 ώρες ημερησίως. Για κάθε δύο ώρες παραπάνω έκθεσης στις οθόνες, οι πιθανότητες το παιδί να ολοκληρώσει τα μαθήματά του, περιορίζονταν δραστικά.
Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη έδειξε ότι τα παιδιά που ξόδευαν 4 ώρες την ημέρα χρησιμοποιώντας ψηφιακές συσκευές είχαν 23% λιγότερες πιθανότητες να τελειώσουν τα μαθήματά τους, σε σχέση με τα παιδιά που ξόδευαν λιγότερο χρόνο μπροστά στην οθόνη.
Τα παιδιά που ξόδευαν 4-6 ώρες στα ψηφιακά μέσα είχαν ακόμη μικρότερες πιθανότητες (49% λιγότερες σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούσαν τα ψηφιακά μέσα για ένα δίωρο την ημέρα) να κάνουν τα μαθήματά τους. Όταν μάλιστα οι ώρες ξεπερνούσαν τις 6, οι πιθανότητες μειώνονταν ακόμη περισσότερο, κατά 63%.
Πιο αναλυτικά, οι συγγραφείς συσχέτισαν τον χρόνο ενασχόλησης με τα ψηφιακά μέσα με τέσσερις δείκτες ευημερίας του παιδιού: την επιθυμία του παιδιού να είναι καλό στο σχολείο, την ανάγκη του να ολοκληρώνει ό,τι ξεκινά, το ενδιαφέρον του να μαθαίνει νέα πράγματα και το να παραμένει ήρεμο όταν αντιμετωπίζει προκλήσεις. Ενώ παλαιότερες μελέτες είχαν αποδείξει ότι η έκθεση στα ψηφιακά μέσα συνδέεται με μια ποικιλία από αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και στη συμπεριφορά των παιδιών, η συγκεκριμένη μελέτη έδειξε ότι η υπερβολική ενασχόληση με τις οθόνες, συνδέεται με γενικότερη πτώση στην ευημερία του.
"Είναι σημαντικό οι γονείς, αλλά και όσοι φροντίζουν τα παιδιά να καταλάβουν ότι όταν καθημερινά τα παιδιά εκτίθενται σε μια πλειάδα ψηφιακών μέσων. Κι ότι τα παιδιά που περνούν πολύ χρόνο μπροστά από οθόνες δεν θα έχουν πρόβλημα μόνο με τα μαθήματά τους. Θα αρχίσουν να μην ενδιαφέρονται για άλλες δραστηριότητες, θα χάσουν το ενδιαφέρον τους για να μαθαίνουν νέα πράγματα και δεν παραμένουν ήρεμα σε δύσκολες συνθήκες", σημείωσε η συγγραφέας της μελέτης Stephanie Ruest.
stogiatro.gr
 
Top