Η κυβέρνηση με πρόσχημα την πάταξη της παραβατικότητας ,του παραεμπορίου και της κλοπής των καταναλωτών, επέλεξε να γυρίσει πίσω, σε προηγούμενες δεκαετίες, για να τις ελέγξει.


Στο πλαίσιο αυτό, ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ κ Πιτσιλης, εξέδωσε την Αριθμ. ΔΕΦΚΦ Α 1096142 ΕΞ 2016 (ΦΕΚ Β' 2113/08-07-2016) απόφαση για τον «Έλεγχο και παρακολούθηση της νόμιμης χρησιμοποίησης των υγραερίων που τίθενται σε ανάλωση ως καύσιμα κινητήρων οχημάτων».

Φυσικά, η πάταξη της παραβατικότητας πρέπει να είναι μόνιμο μέλημα κάθε κυβέρνησης και ελεγκτικού οργάνου. Ωστόσο ο τρόπος της πάταξης μπορεί να τύχει κριτικής έως απόρριψης, όταν μεταφέρει ένα τεράστιο κόστος στους επαγγελματίες ενώ το αποτέλεσμα είναι ελάχιστο και από πλευράς κράτους υπάρχει επανάπαυση.

Χωρίς την κλασσική πρακτική ελέγχων, όσες ευθύνες και κανόνες και αν φορτώνονται στους επαγγελματίες, αυτοί θα βαρύνουν, δυστυχώς, μόνο τους νόμιμους και έντιμους ενώ οι παραβάτες απλώς θα τους παραβιάζουν ασύστολα.

Είδαμε αυτή την αρνητική εξέλιξη με τα συστήματα εισροών – εκροών που επιβλήθηκαν στα πρατήρια με τεράστιο κόστος εγκατάστασης, σε εποχή κρίσης. Το κράτος υποστήριζε ότι «τώρα κανένας δεν θα μπορεί να κάνει λαθρεμπόριο, κλοπή και νοθεία»! Η διάψευση ήρθε πολύ νωρίς, γιατί απλούστατα τα «τζιμάνια» της παραβατικότητας βρήκαν πολλούς τρόπους να παραβιάζουν ανέπαφα και ηλεκτρονικά τα συστήματα και να παραβιάζουν τους νόμους κατά συρροή ενώ τα κέντρα ελέγχου του υπ. Οικονομικών πληροφορούνταν από τα συστήματα εισροών – εκροών ότι «όλα είναι καλά και υπό πλήρη έλεγχο»! Έφτασαν μέχρι να παραγγείλουν, τα «λαμόγια», στις κατασκευάστριες εταιρείες που εδρεύουν σε χώρες φθηνού κόστους, λογισμικά που αλλάζουν κατά βούληση με τηλεχειριστήριο, τα οποία παραπλανούν πλήρως τους καταναλωτές και τις αρμόδιες αρχές!


Δεν άκουσαν τις επισημάνσεις της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας ότι κανένας νόμος και κανένα σύστημα δεν είναι απαραβίαστο, όταν δεν υπάρχει έλεγχος και, επί του προκειμένου, κανένα λαθρεμπόριο δεν θα παταχθεί αν δεν εγκατασταθούν σε όλα τα στάδια παραλαβής – παράδοσης ηλεκτρονικά συστήματα αυτόματου ελέγχου που θα «κουμπώνουν» μεταξύ τους σε όλες τις φάσεις και θα είναι γνωστό που πήγε και που καταναλώθηκε κάθε σταγόνα καυσίμου. Δεν το έκαναν, επαναπαύθηκαν, υποσχέθηκαν, αλλά όλα παραμένουν ίδια για τους λαθρεμπόρους που κάνουν πάντα πάρτι την ώρα που κλείνουν σωρηδόν τα νόμιμα πρατήρια!


Το βιβλίο υγραερίου

Μέσα σε αυτό το κλίμα και αφού διαπιστώθηκε ότι στο υγραέριο οργιάζει η παραβατικότητα οι παράγοντες του υπ. Οικονομικών αντί να σκεφτούν όλα όσα ισχύουν στα υγρά καύσιμα συν όλα όσα πρέπει να γίνουν για πλήρη έλεγχο, επέλεγαν τη μέθοδο της καμήλας για τον έλεγχο.

Επέβαλλαν στα πρατήρια που πωλούν υγραέριο κινητήρων να τηρούν βιβλίο παραλαβής και διακίνησης υγραερίου θεωρημένο από την αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, στο οποίο θα καταχωρούνται σε ξεχωριστές στήλες οι παραλαμβανόμενες και οι πωλούμενες ποσότητες.

Το βιβλίο για τη διακίνηση θα συμπληρώνεται χειρόγραφα. Για να εκπληρωθεί επακριβώς και νομίμως ο νόμος, θα πρέπει κάθε μέρα να συμπληρώνονται 10-12 διαφορετικές στήλες με απίθανα στοιχεία! Για την παραλαβή πρέπει να συμπληρώνονται άλλες 9 στήλες, εξ ίσου πολύπλοκες.

Με καθημερινή ενασχόληση καταχώρησης 20 εγγραφών μόνο για το υγραέριο, το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι τώρα έχουμε μια νέα δόξα της γραφειοκρατίας!

Όλα τα παραπάνω στοιχεία μπορούν με απλοποιημένες ηλεκτρονικές εγγραφές να δίνονται στις ελεγκτικές αρχές. Το πρόβλημα είναι αν υπάρχει βούληση να γίνεται πραγματικός έλεγχος ή τα φορτώνουν στα πρατήρια για να παραπλανήσουν τους καταναλωτές και να ταλαιπωρήσουν τους πρατηριούχους.

Φοβόμαστε ότι μόνο το δεύτερο ισχύει.
 ΣΙΓΜΑ ΒΗΤΑ//via:EEA
 
Top