«Ο ΒΟΑΚ που ονομάστηκε αυτοκινητόδρομος για «άλλες» ανάγκες, που δεν είχε καμιά περιβαλλοντική μελέτη, που σκοτώνει, σκοτώνει, σκοτώνει και που γι αυτόν όλοι λένε κι όλοι κλαίνε, αλλά κανείς δεν κάνει τίποτε, γιατί δεν έχει ψηφους!»
Αυτη την άποψη καταθέτει μεταξύ άλλων ο κ. Γιάννης Λιονάκης στην προσωπική σελίδα του στο facebook μεταξύ άλλων θέλοντας να τοποθετηθεί για το θέμα του ΒΟΑΚ.
Μαλιστα μιλώντας στα «Χανιώτικα Νέα» λέει ότι 481 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης από την 1/1/2000, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για άμεση κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου στο νησί.
Χαρακτηριστικό δε είναι πως αυτή τη στιγμή στην Κρήτη έχουμε τριπλάσιους νεκρούς ανά χιλιόμετρο συγκριτικά με την εθνική οδό Κορίνθου – Θεσσαλονίκης και εξαπλάσιους συγκριτικά με την Εγνατία οδό!
Ο πρόεδρος του Συλλόγου για την Πρόληψη των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟΤ.Α.) Γιάννης Λιονάκης παρατηρεί ότι «παραμένουμε κατώτεροι των συνελλήνων μας»Υπερσύγχρονα έργα παραδίδονται στην ηπειρωτική Ελλάδα την ώρα που στην Κρήτη οι παρεμβάσεις είναι ξεπερασμένες και επικίνδυνες.
Μιλώντας στα “Χ.Ν.”, ο κ. Λιονάκης εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του για το μπόνους ολοκλήρωσης ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκε πρόσφατα για την ολοκλήρωση σύγχρονων οδικών αρτηριών στην ηπειρωτική Ελλάδα, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «αυτό το μπόνους πραγματικά μας ξεπερνά καθώς πριν από ενάμιση χρόνο είχαμε εκφράσει την έντονη δυσαρέσκειά μας για τα 260 εκατομμύρια ευρώ που είχαν μεταφερθεί από την Κρήτη σε προϋπολογισμούς οδικών υποδομών στην υπόλοιπη Ελλάδα».
Αναφορικά με τις πρόσφατες αναφορές του πρωθυπουργού για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης, ο κ. Λιονάκης είναι ξεκάθαρος: «Τίποτα ουσιαστικό δεν εξαγγέλθηκε και μέχρι σήμερα κυβερνήσεις δεν είπαν και δεν ασχολήθηκαν πραγματικά ώστε να γίνει έστω ένα βήμα για τον αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη. Φανταστείτε ότι δεν έχει ολοκληρωθεί καν ο παλιός Β.Ο.Α.Κ. Δεν υπάρχει καμία στρατηγική μελέτη. Μόνο μια εξαγγελία για 4 εκατομμύρια για μία μελέτη έγινε τώρα από τον πρωθυπουργό».
Ο κ. Λιονάκης σημειώνει ότι «την ώρα που βλέπουμε να ολοκληρώνονται έργα όπως η Ολυμπία ή η Ιονία οδός, εδώ στην Κρήτη παραμένουμε κατώτεροι των συνελλήνων μας», υπενθυμίζοντας ότι «εμείς τόσα χρόνια πληρώναμε και σπατόσημο και άλλους φόρους για την κατασκευή σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων στην ηπειρωτική Ελλάδα»
Οπως εξηγεί ο ίδιος, ζητούμενο παραμένει «επιτέλους ένας πρωθυπουργός να πει όχι σαν εξαγγελία, αλλά σαν πράξη, σαν ενέργεια συγκεκριμένα πράγματα για τον δρόμο. Δηλαδή ότι αυτό το έργο με αυτή την προοπτική, θα έχει τόσο κόστος, θα χρηματοδοτηθεί με αυτό τον τρόπο και θα ολοκληρωθεί με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα». Αναφορικά με τη χρηματοδότηση πάντως του έργου ο κ. Λιονάκης παρατηρεί πως «το καινούργιο Σ.Ε.Σ. δεν “σηκώνει” τέτοιες υποδομές, άρα υπάρχει περίπτωση να περάσουμε το 2020 και ακόμα να μην έχει γίνει το παραμικρό».
Για τον πρόεδρο του Ε.ΣΥ.ΠΡΟΤ.Α. υπάρχει αδήριτη ανάγκη «να φτιάξουμε έναν δρόμο με οποιοδήποτε κόστος για να μην σκοτωνόμαστε». Αυτό όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν μπορεί να γίνει με τα έργα που κατά καιρούς παραδίδονται. «Το ανάγλυφο της Κρήτης είναι τέτοιο που απαιτεί έργα μεγάλης κλίμακας. Αντίστοιχα με αυτά που έγιναν στην Εγνατία και συγκεκριμένα στην Πίνδο. Ζητάμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με ασφάλεια και δεν πρέπει να έχουμε ως πρότυπο το κομμάτι του δρόμου που περνά πάνω από το Ρέθυμνο ή αυτό από τις Μουρνιές μέχρι το Καστέλι». Σχολιάζοντας μάλιστα τα κατά καιρούς έργα που ανακοινώνονται από την Περιφέρεια, παρατηρεί πως «παραδίδονται έργα που δεν έχουν καμία επικαιροποίηση, με διατομές της δεκαετίας του ’70 και του ’80!». Χαρακτηριστικά αναφέρει το παράδειγμα με το τούνελ από τον Αγιο Νικόλαος προ Καλό Χωριό: «Στο τούνελ χωρά ένα αυτοκίνητο με το ζόρι! Ας πάμε να δούμε στην Εγνατία τις 32 σήραγγες σε έναν δρόμο 610 χιλιομέτρων ή τις αερογέφυρες».
creteplus.gr
Αυτη την άποψη καταθέτει μεταξύ άλλων ο κ. Γιάννης Λιονάκης στην προσωπική σελίδα του στο facebook μεταξύ άλλων θέλοντας να τοποθετηθεί για το θέμα του ΒΟΑΚ.
Μαλιστα μιλώντας στα «Χανιώτικα Νέα» λέει ότι 481 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης από την 1/1/2000, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για άμεση κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου στο νησί.
Χαρακτηριστικό δε είναι πως αυτή τη στιγμή στην Κρήτη έχουμε τριπλάσιους νεκρούς ανά χιλιόμετρο συγκριτικά με την εθνική οδό Κορίνθου – Θεσσαλονίκης και εξαπλάσιους συγκριτικά με την Εγνατία οδό!
Ο πρόεδρος του Συλλόγου για την Πρόληψη των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟΤ.Α.) Γιάννης Λιονάκης παρατηρεί ότι «παραμένουμε κατώτεροι των συνελλήνων μας»Υπερσύγχρονα έργα παραδίδονται στην ηπειρωτική Ελλάδα την ώρα που στην Κρήτη οι παρεμβάσεις είναι ξεπερασμένες και επικίνδυνες.
Μιλώντας στα “Χ.Ν.”, ο κ. Λιονάκης εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του για το μπόνους ολοκλήρωσης ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκε πρόσφατα για την ολοκλήρωση σύγχρονων οδικών αρτηριών στην ηπειρωτική Ελλάδα, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «αυτό το μπόνους πραγματικά μας ξεπερνά καθώς πριν από ενάμιση χρόνο είχαμε εκφράσει την έντονη δυσαρέσκειά μας για τα 260 εκατομμύρια ευρώ που είχαν μεταφερθεί από την Κρήτη σε προϋπολογισμούς οδικών υποδομών στην υπόλοιπη Ελλάδα».
Αναφορικά με τις πρόσφατες αναφορές του πρωθυπουργού για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης, ο κ. Λιονάκης είναι ξεκάθαρος: «Τίποτα ουσιαστικό δεν εξαγγέλθηκε και μέχρι σήμερα κυβερνήσεις δεν είπαν και δεν ασχολήθηκαν πραγματικά ώστε να γίνει έστω ένα βήμα για τον αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη. Φανταστείτε ότι δεν έχει ολοκληρωθεί καν ο παλιός Β.Ο.Α.Κ. Δεν υπάρχει καμία στρατηγική μελέτη. Μόνο μια εξαγγελία για 4 εκατομμύρια για μία μελέτη έγινε τώρα από τον πρωθυπουργό».
Ο κ. Λιονάκης σημειώνει ότι «την ώρα που βλέπουμε να ολοκληρώνονται έργα όπως η Ολυμπία ή η Ιονία οδός, εδώ στην Κρήτη παραμένουμε κατώτεροι των συνελλήνων μας», υπενθυμίζοντας ότι «εμείς τόσα χρόνια πληρώναμε και σπατόσημο και άλλους φόρους για την κατασκευή σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων στην ηπειρωτική Ελλάδα»
Οπως εξηγεί ο ίδιος, ζητούμενο παραμένει «επιτέλους ένας πρωθυπουργός να πει όχι σαν εξαγγελία, αλλά σαν πράξη, σαν ενέργεια συγκεκριμένα πράγματα για τον δρόμο. Δηλαδή ότι αυτό το έργο με αυτή την προοπτική, θα έχει τόσο κόστος, θα χρηματοδοτηθεί με αυτό τον τρόπο και θα ολοκληρωθεί με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα». Αναφορικά με τη χρηματοδότηση πάντως του έργου ο κ. Λιονάκης παρατηρεί πως «το καινούργιο Σ.Ε.Σ. δεν “σηκώνει” τέτοιες υποδομές, άρα υπάρχει περίπτωση να περάσουμε το 2020 και ακόμα να μην έχει γίνει το παραμικρό».
Για τον πρόεδρο του Ε.ΣΥ.ΠΡΟΤ.Α. υπάρχει αδήριτη ανάγκη «να φτιάξουμε έναν δρόμο με οποιοδήποτε κόστος για να μην σκοτωνόμαστε». Αυτό όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν μπορεί να γίνει με τα έργα που κατά καιρούς παραδίδονται. «Το ανάγλυφο της Κρήτης είναι τέτοιο που απαιτεί έργα μεγάλης κλίμακας. Αντίστοιχα με αυτά που έγιναν στην Εγνατία και συγκεκριμένα στην Πίνδο. Ζητάμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με ασφάλεια και δεν πρέπει να έχουμε ως πρότυπο το κομμάτι του δρόμου που περνά πάνω από το Ρέθυμνο ή αυτό από τις Μουρνιές μέχρι το Καστέλι». Σχολιάζοντας μάλιστα τα κατά καιρούς έργα που ανακοινώνονται από την Περιφέρεια, παρατηρεί πως «παραδίδονται έργα που δεν έχουν καμία επικαιροποίηση, με διατομές της δεκαετίας του ’70 και του ’80!». Χαρακτηριστικά αναφέρει το παράδειγμα με το τούνελ από τον Αγιο Νικόλαος προ Καλό Χωριό: «Στο τούνελ χωρά ένα αυτοκίνητο με το ζόρι! Ας πάμε να δούμε στην Εγνατία τις 32 σήραγγες σε έναν δρόμο 610 χιλιομέτρων ή τις αερογέφυρες».
creteplus.gr