Αναστάτωση στους εκδότες του διαδικτύου αναμένεται να προκαλέσει η απόφαση της Google να υποβαθμίσει στα αποτελέσματα αναζήτησης της μηχανής της τους δικτυακούς τόπους που στην έκδοσή τους για smartphone/tablet προβάλλουν διαφημίσεις σε αναδυόμενα παράθυρα καταλαμβάνοντας «σημαντικό τμήμα της οθόνης» ή επικαλύπτουν το περιεχόμενο. Η απόφαση θα τεθεί σε ισχύ από τις 10 Ιανουαρίου 2017. Από την άλλη, πολλοί συμφωνούν ότι οι διαφημίσεις αυτές είναι ενοχλητικές.
Αρνητικά θα βαθμολογούνται οι δικτυακοί τόποι που προβάλλουν παράθυρα που επικαλύπτουν το κύριο περιεχόμενο της σελίδας, εμφανίζουν παράθυρα που πρέπει ο χρήστης προσεκτικά να κλείσει ή διαφημίσεις στη θέση που θα έπρεπε να βρίσκεται το περιεχόμενο που αναζήτησε ο χρήστης, το οποίο μετακινείται χαμηλότερα (ονομάζονται interstitials). Στην πρακτική θα υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως τα αναδυόμενα παράθυρα που ζητούν τη συναίνεση του χρήστη στην εναπόθεση cookies ή ρωτούν την ηλικία του για να επιτρέψουν την πρόσβαση.
Για τους διαδικτυακούς εκδότες, η προβολή αυτών των banner μεταφράζεται σε έσοδα. Το ίδιο όμως συμβαίνει και με την προβολή τους στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google αφού αυτή ισοδυναμεί με σελιδοπροβολές περιεχομένου και διαφημίσεων, γεγονός που δημιουργεί το εύλογο ερώτημα πού βρίσκεται η χρυσή τομή. Εάν ο αλγόριθμος ταξινόμησης της μηχανής αναζήτησης της Google συνυπολογίζει αρνητικά την εμφάνιση «μεγάλων» popup, τότε η θέση του αντίστοιχου δικτυακού τόπου στα αποτελέσματα υποβαθμίζεται με αποτέλεσμα μειωμένη επισκεψιμότητα.
Ο ίδιος αλγόριθμος επιβραβεύει τους δικτυακούς τόπους που διαθέτουν ειδική έκδοση για την βέλτιστη προβολή τους σε φορητές συσκευές -το 85% των δικτυακών τόπων που εμφανίζονται στην αναζήτηση μέσω Google από smartphone/tablet διαθέτουν τέτοια έκδοση, δηλώνει η Google-, όπως επίσης εκείνους που κρυπτογραφούν την κίνηση.
Ο product manager της Google Doantam Phan δίνει μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα pop up που θα στοιχίσουν θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης και άλλα που δεν θεωρούνται ενοχλητικά.
Τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα pop up που δεν θα υποβαθμίζουν τη θέση ενός δικτυακού τόπου στα αποτελέσματα της Google από smartphone/tablet, παρά το γεγονός ότι στις δύο πρώτες περιπτώσεις επικαλύπτουν σχεδόν ή εξ ολοκλήρου το κυρίως περιεχόμενο. Στο τρίτο παράδειγμα, ένα pop up με «λογικό» μέγεθος κατά την Google.
Σημειώνεται πάντως πως, οι δικτυακοί τόποι που έχουν ποιοτικό περιεχόμενο το οποίο ανταποκρίνεται βέλτιστα στην επερώτηση του χρήστη στο Google θα συνεχίσουν να εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα, ακόμα κι αν διατηρούν τα «αυθάδη» popup. Η σχετική συζήτηση αναμένεται να αναπτυχθεί στο Webmasters forum της Google.
Πηγή: tech.in//via:iservices.gr
Αρνητικά θα βαθμολογούνται οι δικτυακοί τόποι που προβάλλουν παράθυρα που επικαλύπτουν το κύριο περιεχόμενο της σελίδας, εμφανίζουν παράθυρα που πρέπει ο χρήστης προσεκτικά να κλείσει ή διαφημίσεις στη θέση που θα έπρεπε να βρίσκεται το περιεχόμενο που αναζήτησε ο χρήστης, το οποίο μετακινείται χαμηλότερα (ονομάζονται interstitials). Στην πρακτική θα υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως τα αναδυόμενα παράθυρα που ζητούν τη συναίνεση του χρήστη στην εναπόθεση cookies ή ρωτούν την ηλικία του για να επιτρέψουν την πρόσβαση.
Για τους διαδικτυακούς εκδότες, η προβολή αυτών των banner μεταφράζεται σε έσοδα. Το ίδιο όμως συμβαίνει και με την προβολή τους στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google αφού αυτή ισοδυναμεί με σελιδοπροβολές περιεχομένου και διαφημίσεων, γεγονός που δημιουργεί το εύλογο ερώτημα πού βρίσκεται η χρυσή τομή. Εάν ο αλγόριθμος ταξινόμησης της μηχανής αναζήτησης της Google συνυπολογίζει αρνητικά την εμφάνιση «μεγάλων» popup, τότε η θέση του αντίστοιχου δικτυακού τόπου στα αποτελέσματα υποβαθμίζεται με αποτέλεσμα μειωμένη επισκεψιμότητα.
Ο ίδιος αλγόριθμος επιβραβεύει τους δικτυακούς τόπους που διαθέτουν ειδική έκδοση για την βέλτιστη προβολή τους σε φορητές συσκευές -το 85% των δικτυακών τόπων που εμφανίζονται στην αναζήτηση μέσω Google από smartphone/tablet διαθέτουν τέτοια έκδοση, δηλώνει η Google-, όπως επίσης εκείνους που κρυπτογραφούν την κίνηση.
Ο product manager της Google Doantam Phan δίνει μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα pop up που θα στοιχίσουν θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης και άλλα που δεν θεωρούνται ενοχλητικά.
Τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα pop up που δεν θα υποβαθμίζουν τη θέση ενός δικτυακού τόπου στα αποτελέσματα της Google από smartphone/tablet, παρά το γεγονός ότι στις δύο πρώτες περιπτώσεις επικαλύπτουν σχεδόν ή εξ ολοκλήρου το κυρίως περιεχόμενο. Στο τρίτο παράδειγμα, ένα pop up με «λογικό» μέγεθος κατά την Google.
Σημειώνεται πάντως πως, οι δικτυακοί τόποι που έχουν ποιοτικό περιεχόμενο το οποίο ανταποκρίνεται βέλτιστα στην επερώτηση του χρήστη στο Google θα συνεχίσουν να εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα, ακόμα κι αν διατηρούν τα «αυθάδη» popup. Η σχετική συζήτηση αναμένεται να αναπτυχθεί στο Webmasters forum της Google.
Πηγή: tech.in//via:iservices.gr