Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Birmingham και από την εταιρεία Kasper & Oswald, ανέφεραν πως τα κλειδιά με τηλεχειρισμό για περισσότερα από 100 εκατομμύρια αυτοκίνητα είναι ευάλωτα στους επίδοξους κλέφτες!
Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι ερευνητές, ένας κλέφτης με μικρές τεχνικές γνώσεις και με ηλεκτρονικό εξοπλισμό που δεν ξεπερνάει τα 40 ευρώ μπορεί πολύ εύκολα να παραβιάσει το αυτοκίνητο σας χωρίς να αφήσει το παραμικρό ίχνος, ενώ είναι τρομερά εύκολο να παρακάμψει ακόμα και το immobilizer, να το θέσει σε λειτουργία και φυσικά το αυτοκίνητό σας απλά να κάνει φτερά.
Η έρευνα επικεντρώθηκε σε μοντέλα του Volkswagen Group, με τους ερευνητές να αναφέρουν πως τα αυτοκίνητα του Group είναι αρκετά ευάλωτα σε hacking, μιας και η εταιρεία χρησιμοποιεί μόνο τέσσερις βασικούς αλγορίθμους για την προστασία του συστήματος τηλεχειρισμού των μοντέλων της από το 2002 κι έπειτα.
Για το θέμα τοποθετήθηκε γραπτώς ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Mark Gillies, ο οποίος ανέφερε: «Η εταιρεία λαμβάνει πολύ σοβαρά την ασφάλεια των μοντέλων της και κατ᾽επέκταση των πελατών της. Τα ηλεκτρονικά που αφορούν την ασφάλεια των αυτοκινήτων VW εξελίσσονται συνεχώς ώστε να είναι πλήρως θωρακισμένα ενάντια σε κάθε επίδοξο κλέφτη».
Βέβαια το ζήτημα δεν είναι τι θα κάνει η VW για την ασφάλεια των αυτοκινήτων της, αλλά το γεγονός πως με την εξέλιξη της τεχνολογίας το hacking ακόμα και των αυτοκινήτων μας, γίνεται ένα χειροπιαστός εφιάλτης. Βλέπετε τα περισσότερα μοντέλα πλέον βρίθουν τεχνολογίας σε μια σειρά παραμέτρων που αφορούν τόσο την κίνηση τους (π.χ. αυτόνομη οδήγηση), όσο και στον τρόπο με τον οποίο προστατεύονται ενάντια σε επίδοξους κλέφτες.
Τι θα γίνει όμως με τις ασφάλειες μερικής κι ολικής κλοπής στο άμεσο μέλλον; Αν η κλοπή οφείλεται σε αδυναμία του συστήματος ασφαλείας λόγω της κατασκευάστριας εταιρείας, η εκάστοτε ασφαλιστική εταιρεία θα αποζημιώσει τον πελάτη της; Ή θα τον αποζημιώσει και εν συνεχεία (μιας και θα έχει κάθε δικαίωμα) θα στραφεί ενάντια στην κατασκευάστρια εταιρεία, αξιώνοντας τα χρήματα που κατέβαλε!
Και κάπως έτσι το κουτί της Πανδώρας ανοίγει!
nextdeal.gr
Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι ερευνητές, ένας κλέφτης με μικρές τεχνικές γνώσεις και με ηλεκτρονικό εξοπλισμό που δεν ξεπερνάει τα 40 ευρώ μπορεί πολύ εύκολα να παραβιάσει το αυτοκίνητο σας χωρίς να αφήσει το παραμικρό ίχνος, ενώ είναι τρομερά εύκολο να παρακάμψει ακόμα και το immobilizer, να το θέσει σε λειτουργία και φυσικά το αυτοκίνητό σας απλά να κάνει φτερά.
Η έρευνα επικεντρώθηκε σε μοντέλα του Volkswagen Group, με τους ερευνητές να αναφέρουν πως τα αυτοκίνητα του Group είναι αρκετά ευάλωτα σε hacking, μιας και η εταιρεία χρησιμοποιεί μόνο τέσσερις βασικούς αλγορίθμους για την προστασία του συστήματος τηλεχειρισμού των μοντέλων της από το 2002 κι έπειτα.
Για το θέμα τοποθετήθηκε γραπτώς ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Mark Gillies, ο οποίος ανέφερε: «Η εταιρεία λαμβάνει πολύ σοβαρά την ασφάλεια των μοντέλων της και κατ᾽επέκταση των πελατών της. Τα ηλεκτρονικά που αφορούν την ασφάλεια των αυτοκινήτων VW εξελίσσονται συνεχώς ώστε να είναι πλήρως θωρακισμένα ενάντια σε κάθε επίδοξο κλέφτη».
Βέβαια το ζήτημα δεν είναι τι θα κάνει η VW για την ασφάλεια των αυτοκινήτων της, αλλά το γεγονός πως με την εξέλιξη της τεχνολογίας το hacking ακόμα και των αυτοκινήτων μας, γίνεται ένα χειροπιαστός εφιάλτης. Βλέπετε τα περισσότερα μοντέλα πλέον βρίθουν τεχνολογίας σε μια σειρά παραμέτρων που αφορούν τόσο την κίνηση τους (π.χ. αυτόνομη οδήγηση), όσο και στον τρόπο με τον οποίο προστατεύονται ενάντια σε επίδοξους κλέφτες.
Τι θα γίνει όμως με τις ασφάλειες μερικής κι ολικής κλοπής στο άμεσο μέλλον; Αν η κλοπή οφείλεται σε αδυναμία του συστήματος ασφαλείας λόγω της κατασκευάστριας εταιρείας, η εκάστοτε ασφαλιστική εταιρεία θα αποζημιώσει τον πελάτη της; Ή θα τον αποζημιώσει και εν συνεχεία (μιας και θα έχει κάθε δικαίωμα) θα στραφεί ενάντια στην κατασκευάστρια εταιρεία, αξιώνοντας τα χρήματα που κατέβαλε!
Και κάπως έτσι το κουτί της Πανδώρας ανοίγει!
nextdeal.gr