Πλήθος μελετών Ελλήνων και ξένων επιστημόνων έδειξαν ότι η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, εκτός του ότι είναι ζωντανή γλώσσα, είναι και θεραπευτική, καθώς έχει τη δυνατότητα να θεραπεύει διάφορες δυσλειτουργίες και μαθησιακές δυσκολίες, όπως τη δυσλεξία.
Σύμφωνα με μία θεωρία του Βρετανού κλασικιστή καθηγητή Έρικ Χάβελοκ, που στηρίζεται στον Πλάτωνα, το αρχαιοελληνικό αλφάβητο οδήγησε τους Έλληνες στη σύλληψη πολλών αόριστων εννοιών, χάρη στην μοναδική ενεργοποίηση που προκαλούσε στον εγκέφαλο των ανθρώπων που το χρησιμοποιούσαν.
Το Θέατρο, η Φιλοσοφία, οι Τέχνες και η Δημοκρατία αναπτύχθηκαν σε θεαματικό βαθμό!
Τα επιστημονικά αποτελέσματα που στηρίζουν τη θεωρία του Χάβελοκ είναι τα εξής:
1. Η περιοχή «Μπροκά», που συνήθως εδράζεται στο αριστερό ημισφαίριο του ανθρώπινου εγκεφάλου και ευθύνεται για την παραγωγή του λόγου, ενεργοποιούταν περισσότερο του συνηθισμένου στην χρήση του ελληνικού αλφαβήτου, που είναι το πρώτο αλφάβητο στο οποίο αποδόθηκαν με σύμβολα τα φωνήεντα.
2. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπροσδιοριζόταν ριζικά.
3. Οι παραπάνω αλλαγές που προκάλεσε στον εγκέφαλο των χρηστών της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, οδήγησε τους Αρχαίους Έλληνες στην ανάγκη επικοινωνίας μέσω της τέχνης και του λόγου.
Ακόμα μία δημοσιευμένη μελέτη, από την επιστημονική ομάδα του Έλληνα ψυχιάτρου Ιωάννη Τσέγκου, έδειξε ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της λεκτικής νοημοσύνης και της αφαιρετικής σκέψης επιταχύνθηκαν σε δείγμα 25- μη δυσλεκτικών παιδιών, ηλικίας 8 έως και 12 ετών, τα οποία διδάχτηκαν Αρχαία Ελληνικά, με μεθόδους που κάλυπταν δίωρη – εβδομαδιαία διδασκαλία. Ένα άλλο ισόποσο δείγμα παιδιών, που δεν διδάχτηκαν Αρχαία Ελληνικά, αλλά παρακολούθησαν ένα κατά τα άλλα πανομοιότυπο πρόγραμμα μαθημάτων, παρουσίασε καθυστερημένη ανάπτυξη των μετρήσιμων δεικτών.
Η ερευνήτρια Κέιτ Σάνοκ, του Αυστραλιανού Πανεπιστημίου, πήγε την έρευνα του Τσέγκου, ένα βήμα πιο πέρα με την εργασία της « Βοήθεια σε έναν δυσλεκτικό χρήστη, από μία απίθανη πηγή: την μελέτη Αρχαίων Ελληνικών». Με την μελέτη αυτή, η Σάνοκ περιγράφει πώς θεράπευσε ένα Αγγλόφωνο άτομο που είχε δυσλεξία, χρησιμοποιώντας την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.
Την ίδια στιγμή που τα παιδιά σε δημοτικά σχολεία της Οξφόρδης διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά, από το 2010, τα παιδιά στην Ελλάδα διδάσκονται Αγγλικά και άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες.
enallaktikiagenda
Σύμφωνα με μία θεωρία του Βρετανού κλασικιστή καθηγητή Έρικ Χάβελοκ, που στηρίζεται στον Πλάτωνα, το αρχαιοελληνικό αλφάβητο οδήγησε τους Έλληνες στη σύλληψη πολλών αόριστων εννοιών, χάρη στην μοναδική ενεργοποίηση που προκαλούσε στον εγκέφαλο των ανθρώπων που το χρησιμοποιούσαν.
Το Θέατρο, η Φιλοσοφία, οι Τέχνες και η Δημοκρατία αναπτύχθηκαν σε θεαματικό βαθμό!
Τα επιστημονικά αποτελέσματα που στηρίζουν τη θεωρία του Χάβελοκ είναι τα εξής:
1. Η περιοχή «Μπροκά», που συνήθως εδράζεται στο αριστερό ημισφαίριο του ανθρώπινου εγκεφάλου και ευθύνεται για την παραγωγή του λόγου, ενεργοποιούταν περισσότερο του συνηθισμένου στην χρήση του ελληνικού αλφαβήτου, που είναι το πρώτο αλφάβητο στο οποίο αποδόθηκαν με σύμβολα τα φωνήεντα.
2. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπροσδιοριζόταν ριζικά.
3. Οι παραπάνω αλλαγές που προκάλεσε στον εγκέφαλο των χρηστών της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, οδήγησε τους Αρχαίους Έλληνες στην ανάγκη επικοινωνίας μέσω της τέχνης και του λόγου.
Ακόμα μία δημοσιευμένη μελέτη, από την επιστημονική ομάδα του Έλληνα ψυχιάτρου Ιωάννη Τσέγκου, έδειξε ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της λεκτικής νοημοσύνης και της αφαιρετικής σκέψης επιταχύνθηκαν σε δείγμα 25- μη δυσλεκτικών παιδιών, ηλικίας 8 έως και 12 ετών, τα οποία διδάχτηκαν Αρχαία Ελληνικά, με μεθόδους που κάλυπταν δίωρη – εβδομαδιαία διδασκαλία. Ένα άλλο ισόποσο δείγμα παιδιών, που δεν διδάχτηκαν Αρχαία Ελληνικά, αλλά παρακολούθησαν ένα κατά τα άλλα πανομοιότυπο πρόγραμμα μαθημάτων, παρουσίασε καθυστερημένη ανάπτυξη των μετρήσιμων δεικτών.
Η ερευνήτρια Κέιτ Σάνοκ, του Αυστραλιανού Πανεπιστημίου, πήγε την έρευνα του Τσέγκου, ένα βήμα πιο πέρα με την εργασία της « Βοήθεια σε έναν δυσλεκτικό χρήστη, από μία απίθανη πηγή: την μελέτη Αρχαίων Ελληνικών». Με την μελέτη αυτή, η Σάνοκ περιγράφει πώς θεράπευσε ένα Αγγλόφωνο άτομο που είχε δυσλεξία, χρησιμοποιώντας την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.
Την ίδια στιγμή που τα παιδιά σε δημοτικά σχολεία της Οξφόρδης διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά, από το 2010, τα παιδιά στην Ελλάδα διδάσκονται Αγγλικά και άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες.
enallaktikiagenda