Παρατηρώντας κανείς με μια προσεκτική ματιά τα στοιχεία της Eurostat που κάνουν αναφορά στις ηλικιακές ομάδες της εργασίας θα διαπιστώσει πως η μέτρηση ξεκινά από τα 15 έτη.
Το γεγονός αυτό, παρότι είναι νόμιμο, βάζει σε δεύτερες σκέψεις για το πώς θα ανοίξει η βεντάλια των ηλικιών για την εργασία σε πολλές χώρες της Γηραιάς Ηπείρου τα επόμενα χρόνια καθώς ο συντελεστής της κρίσης έχει μπει σε εφαρμογή στην εξίσωση της διαβίωσης σε όλη την Ευρώπη.
Στο «Μαζί για το Παιδί» λειτουργούν προγράμματα μέσω των οποίων μπορεί κάποιος να υποστηρίξει την εκπαίδευση παιδιών, προσφέροντας ένα όπλο στην φαρέτρα τους για να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον.
Το γεγονός αυτό, παρότι είναι νόμιμο, βάζει σε δεύτερες σκέψεις για το πώς θα ανοίξει η βεντάλια των ηλικιών για την εργασία σε πολλές χώρες της Γηραιάς Ηπείρου τα επόμενα χρόνια καθώς ο συντελεστής της κρίσης έχει μπει σε εφαρμογή στην εξίσωση της διαβίωσης σε όλη την Ευρώπη.
Στο «Μαζί για το Παιδί» λειτουργούν προγράμματα μέσω των οποίων μπορεί κάποιος να υποστηρίξει την εκπαίδευση παιδιών, προσφέροντας ένα όπλο στην φαρέτρα τους για να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον.
Η Υπεύθυνη Φιλανθρωπικού Τομέα- Κοινωνική Λειτουργός των «Φίλων του Παιδιού», Χρυσούλα Διαμαντοπούλου μιλά για το πώς μπορεί κανείς να βοηθήσει στην εκπαίδευση ενός παιδιού που το έχει ανάγκη. Άλλωστε όπως η ίδια υποστηρίζει «το όραμά μας για τα παιδιά που προστατεύουμε είναι να είναι όλα σχολικά πλαισιωμένα, και να ελαχιστοποιηθούν οι μαθητικές διαρροές λόγω έλλειψης υποστήριξης των παιδιών είτε μαθησιακά είτε οικονομικά» και συνεχίζει υπογραμμίζοντας πως «Τα παιδιά είναι το αύριο της κοινωνίας μας.
Αν τα μεγαλώσουμε φροντίζοντας τις ανάγκες τους, στηρίζοντάς τα, και μαθαίνοντάς τα να ενδιαφέρονται, τότε θα δημιουργήσουμε πολίτες».
« Στόχος είναι τα παιδιά να καταφέρουν μέσω της εκπαίδευσης να σπάσουν το φαύλο κύκλο της απορίας»
Θα μας πείτε δύο λόγια για το τι προσφέρετε για την εκπαίδευση των παιδιών που υποστηρίζετε; Αλλά και για το πώς μπορεί να βοηθήσει κάποιος;
«Δουλεύοντας με άπορα παιδιά και οικογένειες, από πολύ νωρίς, αντιληφθήκαμε πως παράλληλα με την υλική στήριξη των οικογενειών εξίσου σημαντικό είναι να στηρίξουμε τα παιδιά στη σχολική τους σταδιοδρομία. Για τον λόγο αυτό για περισσότερα από 28 χρόνια υλοποιούμε διάφορα προγράμματα σχολικής ενίσχυσης παιδιών.
Μέσω των προγραμμάτων μας καλύπτουμε ειδική αγωγή, λογοθεραπεία, δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστήρια ελληνικών σε μηνιαία βάση, σχολικά είδη και βοηθήματα, αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών και αθλητικών παπουτσιών και φορμών, σε άπορα παιδιά.
Επίσης , στο πλαίσιο της σχολικής ενίσχυσης των παιδιών καθώς και της ανάγκης να είναι σχολικά πλαισιωμένα όλα τα παιδιά, έχουμε δημιουργήσει έναν Παιδικό Σταθμό για παιδιά άπορων οικογενειών, στο Μεταξουργείο.
Ο Παιδικός Σταθμός βρίσκεται σε άρτια οργανωμένο χώρο με κατάλληλο εξοπλισμό και κήπο και φιλοξενεί 27 παιδιά, ηλικίας 2- 6 ετών, από τις 7.00 το πρωί έως τις 4.00 το απόγευμα. Δύο εξειδικευμένοι νηπιαγωγοί χρησιμοποιούν ειδικές παιδαγωγικές μεθόδους προσαρμοσμένες στις ανάγκες των παιδιών με στόχο να καλλιεργήσουν τις ικανότητες και τις δεξιότητες τους, ενώ υπάρχει και λογοθεραπευτής που προσφέρει δωρεάν διάγνωση και θεραπεία σε καθημερινή βάση.
Για τα παιδιά που χρειάζονται ειδική αγωγή στο σταθμό, υπάρχει ειδική παιδαγωγός ειδικευμένη στο πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης, που στηρίζει παιδιά, νηπιαγωγούς και γονείς, ενώ στα παιδιά που παρουσιάζουν ψυχοσυναισθηματικές και γνωστικές δυσκολίες προσφέρεται δωρεάν ατομικό ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα.
Τα προγράμματα αυτά απευθύνονται σε παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με σοβαρά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. Για να βοηθηθεί μια οικογένεια από θα πρέπει να πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις:
Προϋποθέσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα:
ΠΑΡΑΠΕΜΠΤΙΚΟ από άλλη υπηρεσία.
ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΕΦΟΡΙΑΣ (ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΣΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 8.000€)
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΜΙΣΘΩΤΗΡΙΟ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
ΒΙΒΛΙΑΡΙΑ ΕΜΒΟΛΙΩΝ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ Ή ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΑ
ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ, ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ
Δύο είναι οι βασικοί τρόποι που μπορεί κάποιος να μας βοηθήσει να συνεχίσουμε να υλοποιούμε αυτό το πρόγραμμα αλλά και να το διευρύνουμε.
Είτε οικονομικά μέσω δωρεάς είτε εθελοντικά κάποια κέντρα ξένων γλωσσών ή φροντιστήρια κα να μας δώσουν τη δυνατότητα να φοιτήσει κάποιο από τα παιδιά που προστατεύουμε δωρεάν».
Θεωρείτε πως τα παιδιά που μετέχουν της Παιδείας μπορούν να ατενίζουν με περισσότερα εφόδια και αισιοδοξία το μέλλον;
«Εμείς δεν έχουμε διαπιστώσει κάτι τέτοιο. Εξάλλου, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε όλες εκείνες τις προϋποθέσεις ώστε κάτι τέτοιο να μην συμβεί. Αυτό που συχνά συναντάμε είναι πως οι άπορες οικογένειες και ειδικά αυτές που για αρκετές γενιές ζουν στη φτώχεια, έχουν μια απαξιωτική εικόνα για το σχολείο και τα οφέλη του . Πολλά πρωινά που επισκεπτόμαστε τις οικογένειες στο σπίτι τα παιδιά κοιμούνται ή βρίσκονται στο σπίτι και όχι στο σχολείο. Για εμάς αποτελεί πολύ σημαντικό μέρος της δουλειά μας η αντιστροφή αυτής της αντίληψης κυρίως των γονέων. Για τον λόγο αυτό δουλεύουμε πολύ συμβουλευτικά με τους γονείς είτε με ατομικά ραντεβού είτε μέσω ομάδων στήριξης γονέων».
Το όραμα σας για τα παιδιά ποιο είναι;
«Το όραμά μας για τα παιδιά που προστατεύουμε είναι να είναι όλα σχολικά πλαισιωμένα, και να ελαχιστοποιηθούν οι μαθητικές διαρροές λόγω έλλειψης υποστήριξης των παιδιών είτε μαθησιακά είτε οικονομικά . Η εκπαίδευση είναι το μοναδικό εφόδιο που έχουν αυτά τα παιδιά προκειμένου να αναζητήσουν την θέση τους στην αγορά εργασίας. Τελικός στόχος είναι τα παιδιά αυτά να καταφέρουν μέσω της εκπαίδευσης να σπάσουν τον φαύλο κύκλο της απορίας και να μπορέσουν να ζήσουν ανεξάρτητα από Κοινωνικές Υπηρεσίες και Φιλανθρωπικά Σωματεία».
Και τέλος, ποιο είναι το μήνυμα που θα στέλνατε στους συμπολίτες μας για τα παιδιά;
«Τα παιδιά είναι το αύριο της κοινωνίας μας . Αν τα μεγαλώνουμε σε κοινωνίες που φροντίζουν τις ανάγκες τους, τα στηρίζουν , τα ενισχύουν, τα μαθαίνουν και ενδιαφέρονται για αυτά, τότε θα δημιουργήσουμε πολίτες με αυτά τα χαρακτηριστικά. Αν τα μεγαλώνουμε σε κοινωνίες που απορρίπτουν , που αδιαφορούν, που κατακρίνουν , που μισούν , που δημιουργούν διακρίσεις και όχι ίσες ευκαιρίες, τότε αυτούς του πολίτες θα δημιουργήσουμε αύριο. Η επιλογή είναι δίκη μας . Ας αποφασίσουμε τι θέλουμε να είμαστε και τι θέλουμε να διδάξουμε στα παιδιά μας με το παράδειγμά μας».