Την αντίθεσή του στην κατεδάφιση του ταινιόδρομου στον μόλο Κράκαρη, ενός από τα ελάχιστα βιομηχανικά μνημεία που έχουν απομείνει στον Πειραιά, εκφράζει η δημοτική αρχή Κερατσινίου-Δραπετσώνας, λέγοντας ότι «η κατεδάφισή του θα συνιστά εγκληματική πράξη κατά της βιομηχανικής ιστορίας του τόπου».

Σε ανακοίνωση του δήμου αναφέρεται ότι με έκπληξη και αγανάκτηση πληροφορήθηκαν την εισήγηση της Διεύθυνσης Εργων του ΟΛΠ να κατεδαφιστεί ο ταινιόδρομος της Εταιρείας Λιπασμάτων στον μόλο Κράκαρη με την προκλητική «αιτιολογία» ότι το κόστος επισκευής του κρίνεται ασύμφορο.

Οπως τονίζεται, πρόκειται για ένα μοναδικής αισθητικής και ιστορικής αξίας μνημείο και είναι προφανές ότι ο ΟΛΠ λειτουργεί πλέον με «λογική Cosco», δηλαδή θυσιάζει τον πολιτισμό, το περιβάλλον και την ιστορία στον βωμό του κέρδους.

Γίνεται ξεκάθαρο ότι ο δήμος θα αντισταθεί με κάθε μέσο σε αυτή τη λογική και για τον λόγο αυτό ξεκίνησε ήδη όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ενημερώνοντας τον υπουργό Πολιτισμού και ζητώντας την παρέμβαση της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων. Η δημοτική αρχή δεσμεύεται πως, αν τους παραχωρηθεί, θα αναλάβουν σε συνεργασία με την περιφέρεια το κόστος της επισκευής του.

Να σημειωθεί ότι το ενδεχόμενο κατεδάφισης του ταινιόδρομου έγινε γνωστό στις αρχές Μαΐου, όταν ετέθη αιφνιδιαστικά ως εισήγηση στο Δ.Σ. του ΟΛΠ και το δημοσιοποίησαν ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης και ο αναπληρωτής καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας.

Ο ταινιόδρομος φόρτωσης των λιπασμάτων από το εργοστάσιο στη Δραπετσώνα στα πλοία κατασκευάστηκε πριν από πολλές δεκαετίες στο δυτικό άκρο του κεντρικού λιμανιού του Πειραιά και η λειτουργία του σταμάτησε στα τέλη της δεκαετίας του 1990, λίγο πριν κλείσει οριστικά το εργοστάσιο Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα.
efsyn.gr

 
Top