Με επιτυχία έφτασε στη Σίλικον Βάλεϊ της Καλιφόρνια την Κυριακή το ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse 2,ολοκληρώνοντας μια πτήση πάνω από τον Ειρηνικό που διήρκεσε τρεις ημέρες, στο πλαίσιο του ταξιδιού του γύρω από τον κόσμο.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, η προσγείωση του αεροσκάφους, που είχε απογειωθεί από τη Χαβάη, στο αεροδρόμιο Μόφετ του Μάουντεν Βιου καθυστέρησε λίγο εξαιτίας ισχυρών ανέμων. Αμέσως πριν την προσγείωση, ο πιλότος, Μπερτράντ Πικάρντ, είπε χαρακτηριστικά ότι «ο Ειρηνικός τελείωσε».
Το σκέλος αυτό της πτήσης γύρω από τον κόσμο ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνο, εξαιτίας της έλλειψης σημείων όπου θα ήταν δυνατή η προσγείωση. Μεταξύ αυτών που καλωσόρισαν τον Πικάρντ ήταν και ο επικεφαλής και συνιδρυτής της Google, Σεργκέι Μπριν. Ο Πικάρντ έκανε λόγο για μια από τις πιο φανταστικές εμπειρίες που είχε στη ζωή του και πρόβλεψε πως, μέσα σε 50 χρόνια από σήμερα, ηλεκτρικά αεροσκάφη θα είναι σε θέση να μεταφέρουν μέχρι και 50 άτομα τη φορά.
Το Solar Impulse 2 διαθέτει 17.000 φωτοβολταϊκά κύτταρα στο πάνω τμήμα του, και τραβάει όλη του την ενέργεια από τον ήλιο. Η ενέργεια αυτή κινεί τους κινητήρες του την ημέρα, αλλά παράλληλα αποθηκεύεται σε μπαταρίες για χρήση κατά τη νύχτα.
Η πτήση είχε αρχίσει τον περσινό Μάρτιο από το Άμπου Ντάμπι, με τους δύο πιλότους (ο Πικάρντ και ο Αντρέ Μπόρσμπεργκ) να εναλλάσσονται στο κόκπιτ. Το αεροσκάφος πέρασε από το Ομάν, την Ινδία, τη Μιανμάρ και την Κίνα πριν προσγειωθεί στην Ιαπωνία, από όπου πέταξε στη Χαβάη, σε μια πτήση ρεκόρ (soloταξίδι αεροσκάφους) πέντε ημερών και 8.924 χλμ. Ωστόσο, οι μπαταρίες του υπερθερμάνθηκαν και το αεροσκάφος έμεινε εκεί οκτώ μήνες για να γίνουν επισκευές, συγκεντρώνοντας άλλα 20 εκατ. ευρώ από υποστηρικτές του εγχειρήματος για να συνεχίσει.
Για το επόμενο σκέλος της πτήσης, πάνω από τις ΗΠΑ, πιλότος θα είναι ο Μπόρσμπεργκ. Στόχος είναι το αεροσκάφος να φτάσει στη Νέα Υόρκη ως τις αρχές Ιουνίου, για να αρχίσουν ετοιμασίες για πέρασμα του Ατλαντικού.
Το αεροσκάφος έχει άνοιγμα φτερών μεγαλύτερο ενός 747, αλλά έχει βάρος μόλις 2,3 τόνους. Μεταξύ των προκλήσεων που χαρακτηρίζουν την πτήση του είναι η χαμηλή ταχύτητα, το ότι ο πιλότος μπορεί να κοιμάται μόνο 20λεπτα και ότι το κόκπιτ είναι λίγο μεγαλύτερο από τηλεφωνικό θάλαμο.
Πηγή