Η πολιτική που εφαρμόζεται σε Facebook, Instagram και Twitter
Με το Facebook να μετρά ήδη 30 εκατομμύρια «νεκρούς χρήστες» των οποίων τα προφίλ συνεχίζουν να υπάρχουν στο διαδίκτυο, το κάθε κοινωνικό δίκτυο ακολουθεί τη δική του πολιτική για όσους πεθαίνουν.
Σύμφωνα με το ABC, 8.000 άνθρωποι που έχουν λογαριασμό στο Facebook πεθαίνουν κάθε μέρα, ενώ πρέπει να σκεφτεί κανείς ότι ένα ποσοστό από αυτούς έχει επίσης ένα προφίλ στο Instagram και στο Twitter. Οι ειδικοί παραδέχονται ότι αυτό είναι ένα από τα «προβλήματα» της επανάστασης των κοινωνικών δικτύων, καθώς πολλά από αυτά τα προφίλ δε σβήνονται και παραμένουν οι λογαριασμοί των νεκρών στον «αέρα».
Οι νόμοι προστασίας των προσωπικών δεδομένων των εταιρειών, καθώς και οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προβλέπουν ότι κανείς δεν επιτρέπεται να συνδεθεί στο λογαριασμό κάποιου άλλου εκτός αν του έχει δοθεί η έγκριση από τον ίδιο τον χρήστη.
Δείτε τι ισχύει σε κάθε κοινωνικό δίκτυο...
Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο αναφέρει στους χρήστες ότι μπορούν να διαλέξουν εκ των προτέρων αν θα ήθελαν ο λογαριασμός τους να μετατραπεί σε σελίδα μνήμης ή να διαγραφεί οριστικά από το Facebook σε περίπτωση θανάτου τους, όπως αναφέρει η Mirror. Επιπλέον ο κάθε χρήστης μπορεί να ορίσει ένα πρόσωπο από τους φίλους ή τους συγγενείς του το οποίο θα έχει μετά το θάνατο περιορισμένο έλεγχο και διαχείριση του προφίλ του, εάν αυτός πεθάνει. Μεταξύ αυτών μπορεί να δημοσιεύσει ένα τελευταίο μήνυμα μετατρέποντας το προφίλ σε σελίδα μνήμης.
Σε περίπτωση θανάτου ενός χρήστη του Twitter, η εταιρεία λέει ότι μπορεί να υπάρχει ένα πρόσωπο που έχει εξουσιοδοτηθεί να ενεργεί για λογαριασμό του θανόντος ή ένα μέλος της άμεσης οικογένειας του που έχει επαληθευτεί ώστε ο λογαριασμός να απενεργοποιηθεί. Μπορεί κάποιος επίσης να ζητήσει την απενεργοποίηση ενός λογαριασμού για κάποιον που έχει πεθάνει, αλλά θα πρέπει να προσκομίσει κάποια στοιχεία όπως το αντίγραφο της ταυτότητάς του και το πιστοποιητικό θανάτου του χρήστη. Δεν μπορεί ωστόσο κανείς να έχει πρόσβαση στο λογαριασμό και να κάνει μια δημοσίευση όπως συμβαίνει με το Facebook.
Το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο με τις φωτογραφίες δημιουργεί επίσης προφίλ μνήμης για τους θανόντες όπως το Facebook, αλλά με κάποιες διαφορές. Δεν επιτρέπει σε κανέναν να συνδεθεί σε ένα προφίλ μνήμης και δεν μπορεί κανείς να χειριστεί τις πληροφορίες του χρήστη. Τα προφίλ εμφανίζονται σε όσους είχαν ακολουθήσει τον χρήστη όπως παλιά αλλά δεν είναι ορατά στην αναζήτηση.