Αποσύρθηκε το νέο κυβερνητικό «χαράτσι» που επιχειρήθηκε να επιβληθεί...
στους ερασιτέχνες αλιείς μετά την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης αλλά και των ΑΝΕΛ. Πρόκειται για το άρθρο 43 του νομοσχεδίου του υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς που καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία των μελών της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής και πλέον δεν εισάγεται προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής. Σύμφωνα με την ρύθμιση οι ερασιτέχνες αλιείς που διαθέτουν μικρές βάρκες ή φουσκωτά οφείλουν να πληρώνουν έξτρα ετήσιο παράβολο 50 ευρώ που θα αυξάνει ανάλογα με την ιπποδύναμη της μηχανής ενώ όσοι δεν το πράττουν θα πληρώνουν πρόστιμα.
Η απόσυρσή του μάλιστα ήταν επεισοδιακή καθώς ο υπουργός Βαγγέλης Αποστόλου και τα μέλη της επιτροπής δεν συνειδητοποίησαν ότι καταψηφίστηκε. Το διαπίστωσαν όμως οι αρμόδιες υπηρεσίες μετά την λήξη της συνεδρίασης και έσπευσαν να αποσύρουν την διάταξη.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την συνοδευτική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους το άρθρο 43 προβλέπει την σύσταση «στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μητρώο σκαφών ερασιτεχνικής αλιείας και τίθενται οι προϋποθέσεις εγγραφής τους σε αυτό.
Καταβάλλεται μαζί με την αίτηση που απαιτείται για την καταχώρησή τους, παράβολο ύψους 50 ευρώ που προσαυξάνεται κατά 1 ευρώ για κάθε ίππο ανω των 25 ίππων. Με απόφαση του αρμόδιου υπουργού αναπροσαρμόζεται το ύψος του παραβόλου». Επίσης ορίζονται αρμόδιες αρχές για τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων σε όσους δεν έχουν ενταχθεί στο μητρώο» .
Εκ μέρους των ΑΝΕΛ που έπαιξαν και τον καθοριστικό ρόλο για την καταψήφιση του άρθρου ο κ. Γιώργος Λαζαρίδης είχε επισημάνει προς τον αρμόδιο υπουργό «Θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή κύριε Υπουργέ για το άρθρο 43, εκεί όπου αναφέρεται στις ερασιτεχνικές άδειες αλιείας. Δημιουργεί προβλήματα μεγάλα αυτό το συγκεκριμένο άρθρο σε έναν Κλάδο: Στον Κλάδο κατασκευαστών σκαφών, σκαφών ερασιτεχνικών. Ένας Κλάδος ο οποίος έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ από αυτήν την κρίση. Έχουν κλείσει πάρα πολλές Επιχειρήσεις και έχουν χαθεί θέσεις εργασίας. Μην γινόμαστε η αιτία να κλείσουν περισσότερες Επιχειρήσεις.
Και εδώ θα πρέπει να το προσέξετε και ως προς το θέμα του μήκους των σκαφών αλλά και των ιπποδυνάμεων. Δηλαδή θα πρέπει να αυξηθούν οι ιπποδυνάμεις και αντίστοιχα και το μήκος. Επίσης σε αυτό το σημείο πλήττονται από αυτό το άρθρο κ. Υπουργέ και οι εταιρείες που ενοικιάζουν σκάφη, αυτά τα ιστιοφόρα σκάφη: Όπου από ένα καλάμι( ψάρεματος) που μπορεί να βρεθεί μέσα σε ένα τέτοιο σκάφος- το οποίο στην ουσία μπορεί να μην το χρησιμοποιούν- κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα»