Φόρους για όλους περιλαμβάνει η λίστα των έμμεσων φόρων με στόχο 1,8 δισ ευρώ, η οποία μέρα με την μέρα μεγαλώνει με τελευταίες προσθήκες, όπως το τέλος διανυκτέρευσης για τα ξενοδοχειακά καταλύματα, την αύξηση του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ στο 24% και το τέλος για την υπηρεσίες Internet.
Μέχρι στιγμής, το οικονομικό επιτελείο επιμένει ότι οι περισσότεροι από τους έμμεσους φόρους θα ψηφιστούν μεν από τώρα, αλλά θα ισχύσουν από το 2018.
Στην Αθήνα, οι τεχνικές διαπραγματεύσεις εντείνονται ώστε να συντμηθεί όσο γίνεται ο χρόνος μέχρι και την τελική συμφωνία, με την ελπίδα αυτό να έχει γίνει μέχρι και το Eurogroup της Παρασκευής.
Από το σημείο της διακοπής μέχρι και χθες τα μέτρα τα οποία έχουν δεχθεί οι δανειστές είναι:
1. Η αύξηση του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24%, με στόχο επιπλέον έσοδα ύψους 500 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Το βάρος θα πέσει σε όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα, τις επισκευές, τα αναλώσιμα των αγροτών, τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, των τρένων και των πλοίων.
Σύμφωνα με τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ, τα μέτρα αυτά ήταν επιβεβλημένα, προκειμένου να αποφευχθούν οι αύξησεις από το 13% στο 23% του συντελεστή στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ και τα ξενοδοχεία και να κλείσει η τρύπα από την κατάργηση του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.
2. Η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη περίπου κατά 4,5%, με στόχο την άντληση επιπλέον εσόδων της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ.
Στην πράξη η αύξηση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα ο ειδικός φόρος από τα 670 ευρώ ανά 1.000 λίτρα που είναι σήμερα, θα διαμορφωθεί στα 700 ευρώ.
Επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης επιβάλλεται και ΦΠΑ 24%, που σημαίνει ότι η επιβάρυνση στην τιμή λιανικής θα φτάσει στα 10 λεπτά, της τιμής λιανικής για απλή και σούπερ αμόλυβδη που πληρώνει η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων ΙΧ.
Η αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης του diesel αποκλείστηκε τελικά, καθώς κάτι τέτοιο θα επηρέαζε πολύ τις τιμές και το κόστος των μεταφορών, ενώ παράλληλα θα αποτελούσε και κίνητρο φοροδιαφυγής.
3. Η αύξηση του ειδικού φόρου στο φυσικό αέριο, με στόχο την είσπραξη περίπου 25 εκατ. ευρώ.
Σε ετήσια βάση ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο φυσικό αέριο αποδίδει εισπρακτικά περί τα 160 εκατ. ευρώ, οπότε για να συγκεντρωθούν επιπλέον 25 εκατ. ευρώ απαιτείται αύξηση του ειδικού φόρου κατά τουλάχιστον 15%.
4. Η αύξηση του ειδικού τέλους στην κινητή τηλεφωνία, το οποίο απέδωσε για το 2015 περί τα 210 εκατ. ευρώ, με στόχο να φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Με άλλα λόγια η επιβάρυνση για τους καταναλωτές θα φτάσει τα 90 - 100 εκατ. ευρώ, μέσω της αύξησης των συντελεστών κατά περίπου 30%.
5. Την επιβολή τέλους στις υπηρεσίες Internet, η οποία θα ακολουθεί την λογική του τέλους της κινητής τηλεφωνίας και θα επιβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα της σύνδεσης.
Το μέτρο βρίσκεται στο στάδιο της κοστολόγησης για να υπολογιστεί πως και που θα επιβληθεί ώστε να φέρει από 50 έως 70 εκ ευρώ.
6. Την επιβολή ειδικού φόρου στη συνδρομητική τηλεόραση:
Το μέτρο σχεδιάζεται να αποδώσει εισπρακτικά περίπου 30 εκατ. ευρώ ετησίως, με τα κυβερνητικά στελέχη να ελπίζουν ότι και στη συγκεκριμένη περίπτωση -όπως και στην περίπτωση της κινητής τηλεφωνίας- το πρόσθετο κόστος δεν θα μεταφερθεί στα νοικοκυριά, αλλά θα απορροφηθεί από τις εταιρείες του κλάδου.
Δεδομένου ότι τα ετήσια έσοδα του συγκεκριμένου κλάδου δεν ξεπερνούν τα 300-350 εκατ. ευρώ, η επιβολή του ειδικού φόρου θα προκαλέσει επιβάρυνση της τάξεως του 10%-15%.
Σε μια συνδρομή των 25 ευρώ θα προκύψει μηνιαία επιβάρυνση 2-3 ευρώ, εφόσον τελικώς προχωρήσει το μέτρο.
7. Η αλλαγή του τέλους των πέντε λεπτών ανά στήλη δεν θα επιβληθεί και στη θέση του θα μπει άλλος φόρος ο οποίος θα πρέπει να αποφέρει περί τα 400 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Μαζί με τα 100 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (VLTs), το συνολικό κονδύλι που αναμένεται να συγκεντρωθεί από τα τυχερά παιχνίδια εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 500 εκατ. ευρώ.
8. Αύξηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στα προϊόντα καπνού, από όπου το Δημόσιο αντλεί περί τα 2,36 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση από τον φόρο στα τσιγάρα, ο οποίος ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα φτάνει να αντιστοιχεί ακόμη και στο 82% επί της τιμής λιανικής.
Η ελληνική κυβέρνηση προτείνει περαιτέρω αύξηση του ειδικού φόρου, ώστε στα κρατικά ταμεία να εισρεύσουν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ. Η δε επιβάρυνση ανά πακέτο προκειμένου να συγκεντρωθεί το ποσό των 100 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 50 λεπτά.
9. Θέσπιση ειδικού τέλους διέλευσης στα Ι.Χ. με ξένες πινακίδες:
Το μέτρο εκτιμάται ότι θα αποφέρει περί τα 15 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για την «απάντηση» που σκοπεύει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών στον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό οδηγών που εφοδιάζουν τα οχήματά τους με ξένες πινακίδες -κυρίως βουλγάρικες- προκειμένου να τα χρησιμοποιούν εντός Ελλάδας, αποφεύγοντας τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται στα Ι.Χ. με κινητήρα άνω των 1.929 κυβικών.
10. Αύξηση του τέλους ταξινόμησης στα Ι.Χ.: Προγραμματίζονται επιβαρύνσεις τόσο για την αγορά καινούργιων οχημάτων όσο και για την εισαγωγή μεταχειρισμένων.
Τα τέλη ταξινόμησης αποδίδουν σήμερα ελάχιστα έσοδα στο Δημόσιο -μόλις 100 εκατ. ευρώ ετησίως- λόγω της κατακόρυφης πτώσης των πωλήσεων, οπότε το συγκεκριμένο μέτρο δεν αναμένεται να έχει σημαντική εισπρακτική απόδοση.
11. Επιβολή του ειδικού τέλους στα ξενοδοχεία ανά διανυκτέρευση δεν έχει διαψευστεί και βρίσκεται στο τραπέζι.
Συγκεκριμένα επανέρχεται το σχέδιο για επιβολή του «ειδικού τέλους διανυκτέρευσης» στα ξενοδοχεία, με ποσά της τάξεως του ενός ευρώ ανά... αστέρι.
Δηλαδή, στα ξενοδοχεία τριών αστέρων θα επιβάλλεται ειδικό τέλος τριών ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων τέσσερα ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα πεντάστερα πέντε ευρώ κ.λπ. από το μέτρο αναμένονται πρόσθετα έσοδα περίπου 350 - 400 εκ ευρώ.
via:Το Χωνί
Πηγή: enikonomia.gr
Μέχρι στιγμής, το οικονομικό επιτελείο επιμένει ότι οι περισσότεροι από τους έμμεσους φόρους θα ψηφιστούν μεν από τώρα, αλλά θα ισχύσουν από το 2018.
Στην Αθήνα, οι τεχνικές διαπραγματεύσεις εντείνονται ώστε να συντμηθεί όσο γίνεται ο χρόνος μέχρι και την τελική συμφωνία, με την ελπίδα αυτό να έχει γίνει μέχρι και το Eurogroup της Παρασκευής.
Από το σημείο της διακοπής μέχρι και χθες τα μέτρα τα οποία έχουν δεχθεί οι δανειστές είναι:
1. Η αύξηση του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24%, με στόχο επιπλέον έσοδα ύψους 500 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Το βάρος θα πέσει σε όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα, τις επισκευές, τα αναλώσιμα των αγροτών, τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, των τρένων και των πλοίων.
Σύμφωνα με τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ, τα μέτρα αυτά ήταν επιβεβλημένα, προκειμένου να αποφευχθούν οι αύξησεις από το 13% στο 23% του συντελεστή στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ και τα ξενοδοχεία και να κλείσει η τρύπα από την κατάργηση του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.
2. Η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη περίπου κατά 4,5%, με στόχο την άντληση επιπλέον εσόδων της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ.
Στην πράξη η αύξηση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα ο ειδικός φόρος από τα 670 ευρώ ανά 1.000 λίτρα που είναι σήμερα, θα διαμορφωθεί στα 700 ευρώ.
Επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης επιβάλλεται και ΦΠΑ 24%, που σημαίνει ότι η επιβάρυνση στην τιμή λιανικής θα φτάσει στα 10 λεπτά, της τιμής λιανικής για απλή και σούπερ αμόλυβδη που πληρώνει η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων ΙΧ.
Η αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης του diesel αποκλείστηκε τελικά, καθώς κάτι τέτοιο θα επηρέαζε πολύ τις τιμές και το κόστος των μεταφορών, ενώ παράλληλα θα αποτελούσε και κίνητρο φοροδιαφυγής.
3. Η αύξηση του ειδικού φόρου στο φυσικό αέριο, με στόχο την είσπραξη περίπου 25 εκατ. ευρώ.
Σε ετήσια βάση ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο φυσικό αέριο αποδίδει εισπρακτικά περί τα 160 εκατ. ευρώ, οπότε για να συγκεντρωθούν επιπλέον 25 εκατ. ευρώ απαιτείται αύξηση του ειδικού φόρου κατά τουλάχιστον 15%.
4. Η αύξηση του ειδικού τέλους στην κινητή τηλεφωνία, το οποίο απέδωσε για το 2015 περί τα 210 εκατ. ευρώ, με στόχο να φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Με άλλα λόγια η επιβάρυνση για τους καταναλωτές θα φτάσει τα 90 - 100 εκατ. ευρώ, μέσω της αύξησης των συντελεστών κατά περίπου 30%.
5. Την επιβολή τέλους στις υπηρεσίες Internet, η οποία θα ακολουθεί την λογική του τέλους της κινητής τηλεφωνίας και θα επιβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα της σύνδεσης.
Το μέτρο βρίσκεται στο στάδιο της κοστολόγησης για να υπολογιστεί πως και που θα επιβληθεί ώστε να φέρει από 50 έως 70 εκ ευρώ.
6. Την επιβολή ειδικού φόρου στη συνδρομητική τηλεόραση:
Το μέτρο σχεδιάζεται να αποδώσει εισπρακτικά περίπου 30 εκατ. ευρώ ετησίως, με τα κυβερνητικά στελέχη να ελπίζουν ότι και στη συγκεκριμένη περίπτωση -όπως και στην περίπτωση της κινητής τηλεφωνίας- το πρόσθετο κόστος δεν θα μεταφερθεί στα νοικοκυριά, αλλά θα απορροφηθεί από τις εταιρείες του κλάδου.
Δεδομένου ότι τα ετήσια έσοδα του συγκεκριμένου κλάδου δεν ξεπερνούν τα 300-350 εκατ. ευρώ, η επιβολή του ειδικού φόρου θα προκαλέσει επιβάρυνση της τάξεως του 10%-15%.
Σε μια συνδρομή των 25 ευρώ θα προκύψει μηνιαία επιβάρυνση 2-3 ευρώ, εφόσον τελικώς προχωρήσει το μέτρο.
7. Η αλλαγή του τέλους των πέντε λεπτών ανά στήλη δεν θα επιβληθεί και στη θέση του θα μπει άλλος φόρος ο οποίος θα πρέπει να αποφέρει περί τα 400 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Μαζί με τα 100 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (VLTs), το συνολικό κονδύλι που αναμένεται να συγκεντρωθεί από τα τυχερά παιχνίδια εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 500 εκατ. ευρώ.
8. Αύξηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στα προϊόντα καπνού, από όπου το Δημόσιο αντλεί περί τα 2,36 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση από τον φόρο στα τσιγάρα, ο οποίος ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα φτάνει να αντιστοιχεί ακόμη και στο 82% επί της τιμής λιανικής.
Η ελληνική κυβέρνηση προτείνει περαιτέρω αύξηση του ειδικού φόρου, ώστε στα κρατικά ταμεία να εισρεύσουν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ. Η δε επιβάρυνση ανά πακέτο προκειμένου να συγκεντρωθεί το ποσό των 100 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 50 λεπτά.
9. Θέσπιση ειδικού τέλους διέλευσης στα Ι.Χ. με ξένες πινακίδες:
Το μέτρο εκτιμάται ότι θα αποφέρει περί τα 15 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για την «απάντηση» που σκοπεύει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών στον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό οδηγών που εφοδιάζουν τα οχήματά τους με ξένες πινακίδες -κυρίως βουλγάρικες- προκειμένου να τα χρησιμοποιούν εντός Ελλάδας, αποφεύγοντας τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται στα Ι.Χ. με κινητήρα άνω των 1.929 κυβικών.
10. Αύξηση του τέλους ταξινόμησης στα Ι.Χ.: Προγραμματίζονται επιβαρύνσεις τόσο για την αγορά καινούργιων οχημάτων όσο και για την εισαγωγή μεταχειρισμένων.
Τα τέλη ταξινόμησης αποδίδουν σήμερα ελάχιστα έσοδα στο Δημόσιο -μόλις 100 εκατ. ευρώ ετησίως- λόγω της κατακόρυφης πτώσης των πωλήσεων, οπότε το συγκεκριμένο μέτρο δεν αναμένεται να έχει σημαντική εισπρακτική απόδοση.
11. Επιβολή του ειδικού τέλους στα ξενοδοχεία ανά διανυκτέρευση δεν έχει διαψευστεί και βρίσκεται στο τραπέζι.
Συγκεκριμένα επανέρχεται το σχέδιο για επιβολή του «ειδικού τέλους διανυκτέρευσης» στα ξενοδοχεία, με ποσά της τάξεως του ενός ευρώ ανά... αστέρι.
Δηλαδή, στα ξενοδοχεία τριών αστέρων θα επιβάλλεται ειδικό τέλος τριών ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων τέσσερα ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα πεντάστερα πέντε ευρώ κ.λπ. από το μέτρο αναμένονται πρόσθετα έσοδα περίπου 350 - 400 εκ ευρώ.
via:Το Χωνί
Πηγή: enikonomia.gr