Συνέντευξη Θεόδωρου Γαλιατσάτου, Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων

Στον Παναγιώτη Αποστόλου
Για την Ελεύθερη Ώρα

“η συμφωνία εκποίησης των 14 αεροδρομίων είναι επιβλαβής και διάτρητη”

Η ελληνική κυβέρνηση τελικά, στο πλαίσιο εκτέλεσης των επάρατων Μνημονίων, ξεπούλησε στην Fraport (κρατική Γερμανική εταιρεία) τα 14 αεροδρόμια της χώρας, μετά την υπογραφή της σύμβασης, μεταξύ της Fraport και του ΤΑΙΠΕΔ. Έτσι, η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ εκποίησε Εθνικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο του Δημοσίου. Καταστρατηγώντας τις προεκλογικές  εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ και συντασσόμενοι απόλυτα με την στρατηγική εκποίησης των αεροδρομίων της προηγούμενης κυβέρνησης.  
Ωστόσο, στις 8 Ιανουαρίου 2016, στο Συμβούλιο Επικρατείας θα συζητηθεί αίτηση ακύρωσης, που αφορά τη σύμβαση παραχώρησης, αναβάθμισης συντήρησης, διαχείρισης και λειτουργίας των αεροδρομίων της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου, που κατέθεσε ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Θεόδωρος Γαλιατσάτος. 
Τα άλλα 11 αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, των Χανίων, της Ρόδου, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, του Ακτίου και της Καβάλας.
Η εφημερίδα μας ήλθε σε επαφή με τον Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων και παραθέτει παρακάτω τη συνέντευξη που ακολούθησε. Αξίζει δε, να σημειωθεί πως ο κ. Γαλιατσάτος παραμένει ενεργό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ.
Ερώτηση: 
Κύριε Περιφερειάρχα, 
Πληροφορηθήκαμε ότι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της πώλησης (εκποίησης) 14 ελληνικών αεροδρομίων στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας. Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας υπαγόρευσαν την προσφυγή η οποία – από πολιτική άποψη – στρέφεται και κατά του κόμματος υπό την σημαία του οποίου εκλεχτήκατε;  
Απάντηση:

Η προσφυγή κατατέθηκε στο πλαίσιο εφαρμογής συγκεκριμένης απόφασης που έλαβε το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων. Η απόφαση αυτή είχε δύο σκέλη, αφ’ ενός τη διεξαγωγή του ηλεκτρονικού δημοψηφίσματος, ώστε οι πολίτες των Ιονίων να εκφράσουν ελεύθερα τη γνώμη τους και αφ’ ετέρου τη δικαστική προσφυγή ενώπιον του ΣτΕ. Οι λόγοι της προσφυγής είναι συνοπτικά οι εξής: 
1) Αναρμοδιότητα του οργάνου που εξέδωσε την απόφαση. Συνεπώς τίθεται ζήτημα παραδεκτού της εκδόσεως, άκυρου και ανυπόστατου της πράξεως αυτής.
2) Προσβολή του δημοσίου συμφέροντος, όπως αυτό προστατεύεται από το Σύνταγμα, το ευρωενωσιακό Δίκαιο και το Διεθνές Δίκαιο. Και συγκεκριμένα:
Α) Η παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων για 42 χρόνια στην κοινοπραξία Fraport – Slentel παραβιάζει την συνταγματική προστασία των δημοσίων ιδιοχρήστων πραγμάτων, τα οποία βρίσκονται εντός των αερολιμένων, επί των οποίων η μεταβίβαση κυριότητας αλλά και η μακροχρόνια παραχώρηση δικαιωμάτων διαχείρισης και εκμετάλλευσης είναι ανεπίτρεπτη.
Β) Το ίδιο ισχύει και για τους αερολιμένες συνολικά ως συστήματα δημοσίων ιδιοχρήστων πραγμάτων.
Γ) Η για 42 χρόνια παραχώρηση στον επενδυτή – και μάλιστα σε μια μόνο κοινοπραξία - της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων συνιστά υποβάθμιση, αλλοίωση και άρση του δημοσίου σκοπού και της δημόσιας περιουσίας της αερομεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών, έναντι του καθαρά κερδοσκοπικού χαρακτήρα που θα αποκτήσει η αερομεταφορά. Επιπλέον οι συμβάσεις παραχώρησης, δεν περιέχουν όρους ελέγχου από το Δημόσιο επί του επενδυτή για τη παροχή της δημόσιας υπηρεσίας.
3) Παραβίαση του ενωσιακού δικαίου του ανταγωνισμού και ειδικότερα:
Α) Η συμπερίληψη της εταιρείας Lufthansa στο μετοχικό κεφάλαιο της επιλεχθείσας κοινοπραξίας Fraport-Slentel είναι ασύμβατη, σύμφωνα με τους ευρωενωσιακούς και διεθνείς κανόνες περί διαφάνειας, αμεροληψίας και ελεύθερου ανταγωνισμού, με τη λειτουργία της Lufthansa ως επενδυτικού συμβούλου του ελληνικού Δημοσίου στην υπόθεση της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. 
Β) Οι προσβαλλόμενες πράξεις παραβιάζουν γενικότερα το δίκαιο του ανταγωνισμού.
Τέλος με την αίτηση ακυρώσεως τίθεται και ζήτημα ενδεχόμενης παραπομπής της παρούσας υπόθεσης στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ερώτηση:
Μπορείτε να μας ενημερώσετε εάν αυτήν την προσφυγή σας, η οποία αφορά και στα αεροδρόμια Κέρκυρας, Κεφαλληνίας και Ζακύνθου, στηρίζουν φορείς ή Περιφέρειες άλλων περιοχών της Πατρίδος μας; 
Απάντηση: 
 Η μάχη που δίνει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων για την μη ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων μας ξεκινά από παλαιότερα, από την εποχή που οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ ενεργοποίησαν τις διαδικασίες του διαγωνισμού. Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια συμμετείχε και ηγείτο μιας μεγάλης ομάδας φορέων και κινημάτων από όλη την Ελλάδα την "Κοινή Πρωτοβουλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων", η οποία και πραγματοποίησε σειρά εκδηλώσεων και δράσεων. Οι φορείς και τα κινήματα αυτά και σήμερα στηρίζουν τον αγώνα μας και συμπαραστέκονται ενεργά. Μεταξύ αυτών είναι ο Δήμος Κέρκυρας, το Τεχνικό Επιμελητήριο, ο Δικηγορικός Σύλλογος Κέρκυρας, ο Δήμος Χανίων, η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, κα.
Ερώτηση:
Θεωρείτε ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις το Συμβούλιο της Επικρατείας να κάνει δεκτή την προσφυγή σας και να ακυρώσει την λεηλασία της εθνικής δημόσιας περιουσίας;
Απάντηση: 
Ελπίζουμε ότι το ανώτατο δικαστήριο της χώρας θα διαγνώσει την τεράστια επίπτωση για την οικονομία, την ασφάλεια και την ανεξαρτησία της χώρας που θα έχει η υλοποίηση αυτής της καταχρηστικής συμφωνίας και θα την ακυρώσει.
Ερώτηση:
Πως σχολιάζετε την αμφιλεγόμενη δήλωση του Υπουργού Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη πως “με πόνο ψυχής” υπέγραψε την εκποίηση αυτού του εθνικού μας πλούτου; 
Απάντηση:
Οι δηλώσεις αυτές του κ. υπουργού, καταδεικνύουν, κατά την γνώμη μας, τις αντιφάσεις μεταξύ λόγων και έργων της κυβερνητικής πολιτικής και κυρίως τη βεβαιότητα μας ότι η συμφωνία αυτή είναι τόσο επιβλαβής και διάτρητη που ακόμη και όσοι την υπογράφουν δεν μπορούν να την υπερασπιστούν. Άποψη μας είναι ότι αυτή η "αδυναμία" υπεράσπισης αποτελεί ταυτόχρονα και μέρος της δικής μας δύναμης για τη συνέχεια της προσπάθειας μέχρι την ευόδωση της.
Κύριε Περιφερειάρχα, σας ευχαριστούμε πολύ!!

 
Top