Τα αδέλφια Forkan έχασαν σε λίγα μόλις λεπτά τα πάντα, αφού είχαν την ατυχία αν βρεθούν στη Σρι Λάνκα, όταν έγινε το καταστροφικό τσουνάμι του Δεκεμβρίου του 2004, που κόστισε πάνω από 230.000 χιλιάδες ζωές από 14 διαφορετικές χώρες... Το τσουνάμι που έγινε στον Ινδικό Ωκεανό καταγράφεται ως μια από τις χειρότερες φυσικές καταστροφές στην ιστορία της ανθρωπότητας, αφού αφάνισε περιοχές ολόκληρες και ξεκλήρησε οικογένειες.
Μεταξύ αυτών που έχασαν τους γονείς τους ήταν και τα αδέλφια Forkan, που βρίσκονταν στη Σρι Λάνκα για τις διακοπές τους, όταν του τσουνάμι χτύπησε το ξενοδοχείο και οι γονείς τους σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να σώσουν τα τέσσερα παιδιά τους, τα ανέβασαν στη ταράτσα του κτιρίου, ωστόσο οι ίδιοι δεν κατάφεραν να διασωθούν, αφού παρασύρθηκαν από το γιγαντιαίο κύμα.
Ένα ταξίδι που ήταν όνειρο ζωής έμελλε να γίνει ο χειρότερος εφιάλτης των παιδιών, που από τη μια μέρα στην άλλη είδαν την οικογένειά τους να καταστρέφεται. Έτσι, ξαφνικά τα μεγαλύτερα αδέλφια της οικογένειας, ο Ρόμπ και ο Πώλ που ήταν, τότε, 17 και 15 χρονών, έπρεπε να φροντίζουν τα δύο μικρότερα, τον Μάττι και τη Ρόζι.
Παρόλα αυτά, τα αδέλφια αποφάσισαν να μην αφήσουν αυτό το τραγικό γεγονός να επηρεάσει ακόμη πιο αρνητικά τη ζωή τους, έτσι αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια επιχείρηση βασιζόμενοι σε αυτά που είχαν διδαχθεί από τους γονείς τους, οι οποίοι πίστευαν ότι η γνώση δεν πηγάζει μόνο από τα θρανία μιας τάξης, αλλά κυρίως από τα ταξίδια στον κόσμο και από την εθελοντική εργασία, για αυτό και σε πολύ νεαρή ηλικία πήραν τα παιδιά τους στην Ινδία, όπου είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς.
Μετά το θάνατο των γονιών τους, τα παιδιά, που είχαν χάσει τα πάντα και είχα ξεμείνει στη Σρι Λάνκα χωρίς χρήματα και διαβατήρια, ζήτησαν τη βοήθεια των τοπικών αρχών για να μεταφερθούν οι ίδιοι και τα αδέρφια τους πίσω στη Βρετανία. Λίγο καιρό αργότερα, τα δύο μεγαλύτερα αδέλφια της οικογένειας, ο Ρόμπ και ο Πώλ αποφάσισαν να φτιάξουν μια εταιρία με την ονομασία Gandys, η οποία φτιάχνει σαγιονάρες.
"Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια μάρκα βασισμένη σε αυτά που πιστεύουμε, που θα πηγάζει από έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής. Οι γονείς μας έμοιαζαν ατρόμητοι, σαν παιδιά δεν βιώσαμε δράματα, απλά ταξιδεύαμε στην Ινδία χωρίς σχέδια και πρόγραμμα. Πολλοί άνθρωποι δεν θα μπορούσαν να είχαν επιβιώσει από μια τέτοια κατάσταση, ωστόσο αυτό ήταν που μας βοήθησε να γίνουμε αυτό που είμαστε σήμερα", θα πει ο Ρόμπ. Η ονομασία της εταιρίας πηγάζει από την αγάπη των αδελφών για την Ινδία και για τον Γκάντι, ενώ σύντομα άρχισε να αναπτύσσεται ταχύτατα και να προσφέρει μεγάλα κέρδη στους εμπνευστές της.
Η εταιρία έχει σημαντική απήχηση σε όλο τον κόσμο, ακόμη και διάσημοι έχουν υποκλιθεί στα σχέδια, τα χρώματα και την ποιότητα που προσφέρει, όπως ο Richard Branson, η Jessica Alba, οι One Direction και άλλοι. Μάλιστα, τα αδέλφια βραβεύθηκαν στο Buckingham Palace, για την εθελοντική τους προσφορά από τον ίδιο τον πρωθυπουργό της χώρας Ντέιβιντ Κάμερον.
Οι Forkans χρησιμοποίησαν ως κίνητρο τον τραγικό χαμό των γονιών τους για να προχωρήσουν στη ζωή τους και να δημιουργήσουν κάτι που θα προσέφερε όχι μόνο στους ίδιους αλλά και σε όλο τον κόσμο, αφού τα αδέλφια διαθέτουν το 10% των εσόδων της εταιρίας σε φιλανθρωπικές οργανώσεις που βοηθούν τα ορφανά παιδιά σε όλο τον κόσμο. Μόνο τη περασμένη χρονιά η εταιρία πούλησε πάνω από 250.000 ζευγάρια σαγιονάρες, ενώ το 2013 τα έσοδα της εταιρίας υπολογίζονται στα 1.8 εκατομμύρια δολάρια.
"Μπορείς να μείνεις προσκολλημένος στο παρελθόν, αλλά εμείς μεγαλώσαμε με έναν ξεχωριστό τρόπο και αυτό που θέλαμε, ήταν να γράψουμε ένα ακόμη κεφάλαιο στη ζωή μας, στην μνήμη των γονιών μας", τόνισε ο Ρόμπ.
Έτσι, μια ιδέα που έμοιαζε απραγματοποίητη και ξεκίνησε δειλά έγινε, σύντομα, μια κερδοφόρα επιχείρηση, που στην αρχή της αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα, τα οποία οφείλονταν, κυρίως, στην απειρία των νεαρών. Μάλιστα, στην αρχή μια ανταγωνιστική εταιρία τους έστειλε επιστολή αναφέροντας ότι η νεοσύστατη εταιρία τους αντέγραφε τα σχέδιά τους, επικαλούμενη τα δικαιώματα πάνω σε αυτά. Σύντομα τα αδέλφια αντιλήφθηκαν ότι για να πετύχουν έπρεπε να δημιουργήσουν σχέδια που δεν κυκλοφορούσαν μέχρι τότε στην αγορά, πράγμα που έκαναν. Λίγο αργότερα, τα νέα σχέδιά τους κατέκτησαν την αγορά κάνοντας τη μάρκα τους μια από τις ισχυρότερες του είδους της.
"Μετά από την πάλη και τις σκοτεινές μέρες υπάρχει πάντα το φως. Η ζωή μας ήταν, κάπως, τρελή. Είμαστε νέοι, έχουμε πολλά ακόμη να κάνουμε. Αν υπάρχει κάποιο μήνυμα από όλο αυτό είναι ότι πρέπει να είσαι ανθεκτικός, αν είσαι επίμονος για αυτό που επιθυμείς τότε θα φτάσεις εκεί", αναφέρει ο μεγαλύτερος από τα αδέλφια.