Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και τίθεται σε ισχύ η κοινή υπουργική απόφαση για την αλλαγή στη διαδικασία έκδοσης των αστυνομικών ταυτοτήτων...
Από εδώ και στο εξής, οι αιτούντες για έκδοση νέας ταυτότητας, θα υποβάλλουν στο αστυνομικό τμήμα αίτηση για «αυτεπάγγελτη αναζήτηση των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο πιστοποιητικό γέννησης», πράγμα που σημαίνει ότι περιορίζεται και ο αριθμός των δικαιολογητικών που θα πρέπει να προσκομίζουν οι ίδιοι.
Ουσιαστικά, η αστυνομία θα συγκεντρώνει τις πληροφορίες, όχι από τα δικαιολογητικά που θα προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος, αλλά μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου του υπουργείου Εσωτερικών.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ:
«Η αίτηση συμπληρώνεται από την αρμόδια αστυνομική αρχή με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό της περίπτωσης β, εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα σύμφωνα με το άρθρο 4».
Τα δελτία αστυνομικών ταυτοτήτων θα εκδίδονται «από το τμήμα ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου για την περιφέρεια της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής ή Θεσσαλονίκης και από την υποδιεύθυνση ή το τμήμα ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου για την υπόλοιπη Χώρα».
Για τον τρόπο με τον οποίο θα αναζητούνται οι πληροφορίες, η σχετική παράγραφος της υπουργικής απόφασης αναφέρει:
«β. Αίτηση − Υπεύθυνη Δήλωση για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) των απαραίτητων, για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας του αιτούντος, στοιχείων: επώνυμο, όνομα, όνομα πατέρα, επώνυμο πατέρα, όνομα μητέρας, επώνυμο μητέρας, ημερομηνία γέννησης (ημέρα, μήνας, έτος), τόπος γέννησης, δήμος δημοτολογίου, αριθμός οικογενειακής μερίδας και ιθαγένεια. Ο τύπος της αίτησης ορίζεται στο Τμήμα Γ του Παραρτήματος του άρθρου 12. Η αίτηση αφού συμπληρωθεί κατά την προβλεπόμενη στο άρθρο 4 παρ. 1 διαδικασία, εκτυπώνεται και διατίθεται στον αιτούντα σε έντυπη μορφή από την αρμόδια αστυνομική αρχή. Όταν ο αιτών είναι αξιωματικός, υπαξιωματικός ή οπλίτης των Ενόπλων Δυνάμεων ή αντίστοιχα των Σωμάτων Ασφαλείας, που εξέρχεται από την ενεργό υπηρεσία ή την πολεμική διαθεσιμότητα, πέραν της ανωτέρω αιτήσεως συνυποβάλλει και την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 του ν.δ. 127/1969 βεβαίωση.
Η ανωτέρω διαδικασία αναζήτησης των στοιχείων ταυτότητας του ενδιαφερομένου δεν εφαρμόζεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
αα. όταν ο δήμος στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών δεν διαθέτει διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) και ββ. όταν δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του δήμου στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών.
Στις περιπτώσεις αυτές, τα απαραίτητα για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας του αιτούντος στοιχεία προκύπτουν από πιστοποιητικό του δήμου στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών, το οποίο αναζητείται αυτεπαγγέλτως από την αρχή έκδοσης του δελτίου ταυτότητας. Η διαβίβαση του αιτήματος από την αρχή έκδοσης και η αποστολή του πιστοποιητικού από το δήμο γίνεται με κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως τηλεομοιοτυπία ή ηλεκτρονική αλληλογραφία. Η έκδοση του παραπάνω πιστοποιητικού δεν πρέπει να απέχει πέραν του τριμήνου από την ημερομηνία αποστολής του».
Η απόφαση προβλέπει και διαδικασίες ελέγχου προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι το ίδιο πρόσωπο δεν θα εκδίδει και δεύτερη ταυτότητα:
Όταν ολοκληρωθεί η συμπλήρωση της Αίτησης – Υπεύθυνης Δήλωσης σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο ή όταν ληφθεί το προβλεπόμενο κατά τα ανωτέρω πιστοποιητικό, η Εφαρμογή Ταυτοτήτων Ελλήνων Πολιτών του Πληροφοριακού Συστήματος της Ελληνικής Αστυνομίας ερευνά αυτόματα στο κεντρικό αρχείο ταυτοτήτων που τηρείται από τη Διεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για τυχόν ύπαρξη προηγούμενου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας στο όνομα του ενδιαφερομένου.