Αύξησε την πελατεία και τα κέρδη της εταιρείας του «Navigoe» ενώ απολάμβανε επίγειους παραδείσους με την γυναίκα του και τα τρία τους παιδιά
Υστερα από τρία χρόνια κρουαζιέρας στα καταγάλανα νερά της Καραϊβικής και του Νότιου Ειρηνικού μαζί με την οικογένειά του, ο Scott Leonard, ιδρυτή και CEO της επενδυτικής εταιρείας Navigoe, επέστρεψε στο Λος Αντζελες.
Ενώ βρισκόταν στο καταμαράν μήκους 50 ποδιών, Three Little Birds, μαζί με τη σύζυγό του, Μάντι και τα τρία παιδιά του, συνέχιζε να διοικεί την εταιρεία, την οποία ίδρυσε το 1996 από το σκάφος του.
Παραδόξως, η επιχείρησή του όχι μόνο δεν κατέρρευσε, αλλά αύξησε την πελατεία και τα έσοδα της, καθώς ο ίδιος ταξίδευε σε όλον τον κόσμο. Μοναδική παραχώρηση στις διακοπές διαρκείας, που απολάμβανε σε εξωτικούς παραδείσους συντροφιά με την οικογένειά του, ήταν η συνάντηση κατ’ ιδίαν με πελάτες κάθε τρίμηνο.
Ο Leonard εξηγεί στο Business Insider ότι η απόδραση του αυτή δεν οφείλεται σε κάποια κρίση μέσης ηλικίας, αλλά αποτελεί προϊόν πολυετούς σκέψης και σχεδιασμού με την οικογένειά, τους εργοδότες και τους πελάτες του.
Μαζί με τη σύζυγό του έκαναν μαθήματα ιστιοπλοΐας όταν άρχισαν να πρωτοβγαίνουν. Το 2001, αποφάσισαν ότι θα έκαναν διάλειμμα από τη δουλειά για λίγα χρόνια προκειμένου να ταξιδέψουν και να γνωρίσουν τον κόσμο. Για να μπορέσει να αγοράσει το σκάφος του, το οποίο μοιάζει με πλωτό σπίτι αφού διαθέτει τέσσερις κρεβατοκάμαρες και ανάλογες παροχές, ο Leonard πούλησε το σπίτι του στη Νότια Καλιφόρνια, όλα τα έπιπλα του, ακόμη και τα παιχνίδια των παιδιών του.
Παράλληλα, άρχισε να προετοιμάζει την επιχείρησή του για το ταξίδι, διασφαλίζοντας ότι και οι τέσσερις υπάλληλοι που είχε προσλάβει στη μικρού μεγέθους επενδυτική εταιρεία του, όχι μόνο ήξεραν τα σχέδια του, αλλά τα στήριζαν εκατό τοις εκατό.
Το δύσκολο ήταν να πείσει τους περίπου 100 πελάτες του ότι επρόκειτο για μία καλή ιδέα, ειδικά τη στιγμή που ανακοίνωσε την απόφασή του εν μέσω κρίσης. “Το να πω ότι προκάλεσα πολλή ανησυχία στους πελάτες μας είναι λίγο”, γράφει στο βιβλίο του , “The Liberated CEO,” στο οποίο αναλύει με κάθε λεπτομέρεια τη στρατηγική διαχείρισης εξ αποστάσεως.
Στην ουσία έστειλε σε κάθε ένα από τους πελάτες του το εξής τελεσίγραφο: Θα μπορούσαν να πάνε σε άλλη εταιρεία ή να μείνουν στη Navigoe. Κι εάν σε κάθε περίπτωση αισθάνονταν ότι η ποιότητα των υπηρεσιών είχε μειωθεί, θα τους αποζημίωνε πλήρως και θα τους βοηθούσε να βρουν νέο διαχειριστή κεφαλαίων. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, φρόντιζε επίσης να επιστρέφει στο Λος Αντζελες κάθε τρίμηνο για 10 ημέρες προκειμένου να συναντάει τους πελάτες του.
Οχι μόνο διατήρησε όλους τους πελάτες του, αλλά αύξησε και τον αριθμό τους, μεγαλώνοντας την εταιρεία του. Οταν άρχισε να ταξιδεύει το 2011 είχε 110 πελάτες, τέσσερις υπαλλήλους και 1,5 εκατομμύρια δολάρια ετήσια έσοδα.
Σήμερα, η επιχείρηση του έχει 125 πελάτες, έξι υπαλλήλους και τα έσοδα της αναμένεται να διαμορφωθουν στα 2 εκατομμύρια δολάρια φέτος.
Οπως λέει ο ίδιος, όταν βρισκόταν στο εξωτερικό περνούσε μόλις το 10% του χρόνου του πάνω στο σκάφος. Προτιμούσε να εξερευνά τα νησιά και να περνάει τον περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του. Εργαζόταν περίπου 20 ώρες την εβδομάδα, με αρκετά ελαστικό ωράριο.
Το ενδιαφέρον είναι ότι ο Leonard εφαρμόζει ήδη ένα ανάλογο σύστημα στη Navigoe.
Οι υπάλληλοι, που εργάζονται στην εταιρεία του τα τελευταία πέντε χρόνια ή και παραπάνω, μπορούν να πάρουν μία ανάλογη παρατεταμένη άδεια, με την προϋπόθεση ότι έχουν έναν ανάλογο προγραμματισμό και θα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί τους μέσα σε μία ή δύο ημέρες.