Οι Έλληνες εφοπλιστές φέρονται να ελέγχουν συνολικά 3.319 εμπορικά πλοία
Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφονται στο World Factbook – 2013 της CIA, τα οποία αναδημοσιεύει το "The Sea Nation", οι Έλληνες εφοπλιστές φέρονται να ελέγχουν συνολικά 3.319 εμπορικά πλοία διαφόρων τύπων και χωρητικοτήτων.
Με βάση τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έρευνα της CIA και όσον αφορά πάντα τους στόλους με βάση τα εθνικά χαρακτηριστικά τους (εθνικότητα διαχειριστών) και όχι τους στόλους που φιλοξενούνται σε ανοικτά νηολόγια, όπως αυτά του Παναμά, της Λιβερίας ή των Νήσων Μάρσαλ, οι Έλληνες με τα 3.319 πλοία που βρίσκονται υπό τον έλεγχο τους, αναδεικνύονται η τέταρτη μεγαλύτερη ναυτική δύναμη του πλανήτη.Πρώτη ναυτική δύναμη, σύμφωνα πάντα με την παραπάνω παράμετρο, εμφανίζεται η Γερμανία με τους Γερμανούς διαχειριστές πλοίων να ελέγχουν συνολικά 3.847 πλοία.
Ακολουθεί στην δεύτερη θέση η Ιαπωνία με 3.806 πλοία, η Κίνα με 3.589 πλοία και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το Χονγκ-Κογκ με 1.985 πλοία.
Στην έκτη θέση εντοπίζεται η Σιγκαπούρη με 1.943 πλοία, στην έβδομη η Ρωσία με 1.582 πλοία, στην όγδοη η Νορβηγία με 1.559 πλοία, στην ένατη η Τουρκία με 1.274 πλοία και την πρώτη δεκάδα κλείνουν οι ΗΠΑ με 1.187 πλοία.
Η διασπορά των πλοίων των Ελλήνων
Όσον αφορά τα 3.319 πλοία των Ελλήνων, από αυτά τα 860 είναι εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο, ενώ τα υπόλοιπα 2.459 είναι εγγεγραμμένα σε άλλα νηολόγια πλοίων. Τα πρώτα έξι νηολόγια πλοίων στα οποία προτιμούν οι Έλληνες να εγγράφουν τα πλοία τους είναι τα ακόλουθα:
- Λιβερία (505 πλοία), Μάλτα (469) Νήσοι Μάρσαλ (408 πλοία), Παναμάς (379 πλοία), Μπαχάμες (225 πλοία) και Κύπρος (201 πλοία).
Συνολικά δηλαδή από τα 2.459 πλοία των Ελλήνων που δεν έχουν υψωμένη την γαλανόλευκη, τα 2.187 είναι εγγεγραμμένα σε μόλις έξι νηολόγια πλοίων.
Υπάρχουν ακόμη 264 πλοία που ανήκουν σε Έλληνες διαχειριστές και είναι εγγεγραμμένα σε άλλα μικρότερα νηολόγια πλοίων.
Τέταρτοι σε δύναμη. Πρώτοι σε ποιότητα
Αν και με βάση τα στοιχεία της CIA η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η τέταρτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη, δεν συμβαίνει το ίδιο με την θέση που καταλαμβάνει σε επίπεδο ποιότητας στόλου με βάσει τα στοιχεία ενός άλλου σημαντικού αμερικανικού ναυτιλιακού οργάνου, της Αμερικανικής Ακτοφυλακής.
Εδώ και χρόνια η Αμερικανική Ακτοφυλακή έχει αναπτύξει έναν μηχανισμό ο οποίος ονομάζεται Qualship 21 (Quality Shipping for the 21st Century Program), ο οποίος θέτει ιδιαίτερα απαιτητικά στάνταρς για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας (safety), αλλά και την ασφάλεια του πλοίου (security).
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τους ελέγχους που πραγματοποιούν οι ειδικοί ερευνητές της Αμερικανικής Ακτοφυλακής σε όλα τα αμερικανικά λιμάνια, στα πλοία ξένων σημαιών που προσεγγίζουν την χώρα.
Στην διάρκεια του 2013, την πρώτη θέση σε αυτή την ιδιαίτερα αυστηρή λίστα ποιότητας καταλαμβάνει η Ελληνική σημαία, δηλαδή τα πλοία εκείνα που προσέγγισαν αμερικανικά λιμάνια και είχαν υψωμένη την γαλανόλευκη.
Συγκεκριμένα στην πρώτη θέση των πλοίων που πληρούν απόλυτα τις απαιτήσεις της Αμερικανικής Ακτοφυλακής εντοπίζεται η Ελλάδα με 105 πλοία.
Ακολουθούν, στην δεύτερη θέση οι Νήσοι Μάρσαλ με 95 πλοία, η Λιβερία με 85 πλοία, το Χονγκ-Κογκ με 56 πλοία, η Νορβηγία με 44 πλοία, το Ην. Βασίλειο με 31 πλοία, οι Νήσοι Κέιμαν με 23 πλοία, η Νήσος του Μαν με 21 πλοία, οι Μπαχάμες με 7 πλοία και την δεκάδα κλείνει η Ιαπωνία με 6 πλοία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφονται στο World Factbook – 2013 της CIA, τα οποία αναδημοσιεύει το "The Sea Nation", οι Έλληνες εφοπλιστές φέρονται να ελέγχουν συνολικά 3.319 εμπορικά πλοία διαφόρων τύπων και χωρητικοτήτων.
Με βάση τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έρευνα της CIA και όσον αφορά πάντα τους στόλους με βάση τα εθνικά χαρακτηριστικά τους (εθνικότητα διαχειριστών) και όχι τους στόλους που φιλοξενούνται σε ανοικτά νηολόγια, όπως αυτά του Παναμά, της Λιβερίας ή των Νήσων Μάρσαλ, οι Έλληνες με τα 3.319 πλοία που βρίσκονται υπό τον έλεγχο τους, αναδεικνύονται η τέταρτη μεγαλύτερη ναυτική δύναμη του πλανήτη.Πρώτη ναυτική δύναμη, σύμφωνα πάντα με την παραπάνω παράμετρο, εμφανίζεται η Γερμανία με τους Γερμανούς διαχειριστές πλοίων να ελέγχουν συνολικά 3.847 πλοία.
Ακολουθεί στην δεύτερη θέση η Ιαπωνία με 3.806 πλοία, η Κίνα με 3.589 πλοία και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το Χονγκ-Κογκ με 1.985 πλοία.
Στην έκτη θέση εντοπίζεται η Σιγκαπούρη με 1.943 πλοία, στην έβδομη η Ρωσία με 1.582 πλοία, στην όγδοη η Νορβηγία με 1.559 πλοία, στην ένατη η Τουρκία με 1.274 πλοία και την πρώτη δεκάδα κλείνουν οι ΗΠΑ με 1.187 πλοία.
Η διασπορά των πλοίων των Ελλήνων
Όσον αφορά τα 3.319 πλοία των Ελλήνων, από αυτά τα 860 είναι εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο, ενώ τα υπόλοιπα 2.459 είναι εγγεγραμμένα σε άλλα νηολόγια πλοίων. Τα πρώτα έξι νηολόγια πλοίων στα οποία προτιμούν οι Έλληνες να εγγράφουν τα πλοία τους είναι τα ακόλουθα:
- Λιβερία (505 πλοία), Μάλτα (469) Νήσοι Μάρσαλ (408 πλοία), Παναμάς (379 πλοία), Μπαχάμες (225 πλοία) και Κύπρος (201 πλοία).
Συνολικά δηλαδή από τα 2.459 πλοία των Ελλήνων που δεν έχουν υψωμένη την γαλανόλευκη, τα 2.187 είναι εγγεγραμμένα σε μόλις έξι νηολόγια πλοίων.
Υπάρχουν ακόμη 264 πλοία που ανήκουν σε Έλληνες διαχειριστές και είναι εγγεγραμμένα σε άλλα μικρότερα νηολόγια πλοίων.
Τέταρτοι σε δύναμη. Πρώτοι σε ποιότητα
Αν και με βάση τα στοιχεία της CIA η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η τέταρτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη, δεν συμβαίνει το ίδιο με την θέση που καταλαμβάνει σε επίπεδο ποιότητας στόλου με βάσει τα στοιχεία ενός άλλου σημαντικού αμερικανικού ναυτιλιακού οργάνου, της Αμερικανικής Ακτοφυλακής.
Εδώ και χρόνια η Αμερικανική Ακτοφυλακή έχει αναπτύξει έναν μηχανισμό ο οποίος ονομάζεται Qualship 21 (Quality Shipping for the 21st Century Program), ο οποίος θέτει ιδιαίτερα απαιτητικά στάνταρς για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας (safety), αλλά και την ασφάλεια του πλοίου (security).
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τους ελέγχους που πραγματοποιούν οι ειδικοί ερευνητές της Αμερικανικής Ακτοφυλακής σε όλα τα αμερικανικά λιμάνια, στα πλοία ξένων σημαιών που προσεγγίζουν την χώρα.
Στην διάρκεια του 2013, την πρώτη θέση σε αυτή την ιδιαίτερα αυστηρή λίστα ποιότητας καταλαμβάνει η Ελληνική σημαία, δηλαδή τα πλοία εκείνα που προσέγγισαν αμερικανικά λιμάνια και είχαν υψωμένη την γαλανόλευκη.
Συγκεκριμένα στην πρώτη θέση των πλοίων που πληρούν απόλυτα τις απαιτήσεις της Αμερικανικής Ακτοφυλακής εντοπίζεται η Ελλάδα με 105 πλοία.
Ακολουθούν, στην δεύτερη θέση οι Νήσοι Μάρσαλ με 95 πλοία, η Λιβερία με 85 πλοία, το Χονγκ-Κογκ με 56 πλοία, η Νορβηγία με 44 πλοία, το Ην. Βασίλειο με 31 πλοία, οι Νήσοι Κέιμαν με 23 πλοία, η Νήσος του Μαν με 21 πλοία, οι Μπαχάμες με 7 πλοία και την δεκάδα κλείνει η Ιαπωνία με 6 πλοία.