του Σωτήρη Μανιάτη
Με μια… μονοκονδυλιά η κυβέρνηση χαρίζει στους σημερινούς καναλάρχες και τις άδειες ψηφιακής μετάδοσης τηλεοπτικού προγράμματος, θεωρώντας τους, έτσι, νομίμως λειτουργούντες και στη νέα εποχή. Αποκλείει τουλάχιστον για την ώρα τον οποιονδήποτε νέο παίκτη θα ήθελε να μπει στη συγκεκριμένη αγορά, δεν προχωρά σε πλειοδοτικό διαγωνισμό… εξαφανίζοντας έστω και τα ελάχιστα έσοδα που θα μπορούσε να εξασφαλίσει το κράτος από τις ψηφιακές συχνότητες.
Η αναλογική ιδιωτική τηλεόραση ξεκίνησε με -αν μη τι άλλο- νεφελώδη τρόπο, με συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα να… λυμαίνονται τις συχνότητες για περισσότερο από δύο δεκαετίες, χωρίς κανονικές άδειες, με διαρκείς παρατάσεις και με ελάχιστα οικονομικά ανταλλάγματα για το κράτος, τα οποία μειώνονταν κάθε φορά που είχαμε εκλογές και σχεδόν εξαφανίζονταν όταν υπήρχε διπλή εκλογική αναμέτρηση ή επαναληπτικές.
Η κυβέρνηση τώρα προχωρά δυστυχώς με τον ίδιο τρόπο και στο πέρασμα στην ψηφιακή τηλεοπτική εποχή, αναγνωρίζοντας ως νομίμως λειτουργούντες...
τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς που εξέπεμπαν μέχρι και την 31/8/2013 και έχουν συμβληθεί με νομίμως αδειοδοτημένο πάροχο δικτύου. Ο,τι συμβαίνει, δηλαδή, με τα υπάρχοντα κανάλια εθνικής εμβέλειας και την ουσιαστικά δική τους Digea. Αυτά προβλέπονται στις επτά αράδες του άρθρου 18 του νομοσχεδίου με τίτλο «Ρυθμίσεις υπουργείου Υγείας και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Ουσιαστικά η κυβέρνηση κάνει άλλο ένα «δωράκι» στους γνωστούς καναλάρχες, χωρίς να εξασφαλίσει ούτε ένα ευρώ για τα διαρκώς άδεια ταμεία του κράτους (ίσως λόγω του… πρωτογενούς πλεονάσματος!). Ούτε πλειοδοτικός διαγωνισμός ούτε πλειστηριασμός συχνοτήτων. Απλά η «θολή» κατάσταση της αναλογικής περιόδου επεκτείνεται και σε αυτήν της ψηφιακής, με κερδισμένα και πάλι τα ίδια οικονομικά συμφέροντα, τα οποία όμως συνεχίζουν να απολύουν, να κάνουν περικοπές μισθών, ενώ είναι παραφορτωμένα με δάνεια και άλλα χρέη.
Ούτε η παραμικρή πρόβλεψη δεν υπάρχει για θέσεις και σχέσεις εργασίας. Και παράλληλα η κυβέρνηση αποκλείει ουσιαστικά και την πιθανότητα να υπάρξει ενδιαφέρον από νέους «παίκτες», που ίσως να ήθελαν να συμμετάσχουν στην ψηφιακή τηλεοπτική εποχή. Και σε αυτόν τον τομέα η πιθανότητα νέων επενδυτών αποκλείστηκε ουσιαστικά με ένα άρθρο σε ένα άσχετο νομοσχέδιο. Αυτά αφήνονται ανοιχτά για το μέλλον, πιθανότατα όταν θα έρθει η ώρα της «μοιρασιάς» του περιβόητου ψηφιακού μερίσματος.
Στο ίδιο νομοσχέδιο, στο άρθρο 17 δίνεται άλλη μία παράταση στους επίσης νομίμως λειτουργούντες ραδιοφωνικούς σταθμούς μέχρι και τις 31/12/2013. Υποτίθεται ότι μέχρι τότε θα προχωρήσει η έκδοση προκήρυξης για τη χορήγηση αδειών ραδιοσταθμών, αλλά πρέπει να έχουν προηγηθεί μια σειρά άλλων κανονιστικών διατάξεων που το πιο πιθανόν είναι να μην έχουν εκδοθεί και το «παραμύθι» θα συνεχιστεί και με τα ραδιόφωνα.
Σε άλλο άρθρο προβλέπεται ότι όλα τα θέματα της ελληνικής ευρωπαϊκής προεδρίας το πρώτο εξάμηνο του 2014 αναλαμβάνει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ). Στο άρθρο 6 του Ν. 4148/2013 (Σύσταση Γραφείου Ελληνικής Προεδρίας και άλλες διατάξεις), λοιπόν, με πρόβλεψη στο νομοσχέδιο-σκούπα του υπουργείου Υγείας, προστίθεται το άρθρο 6Α, στην παράγραφο (γ) του οποίου ουσιαστικά φαίνεται ότι η κυβέρνηση έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να λειτουργήσει σύντομα η ΝΕΡΙΤ και γνωρίζει καλά ότι την κάλυψη της ευρωπαϊκής προεδρίας δεν μπορεί να τη φέρει εις πέρας η μεταβατική (ή προσωρινή κατά την EBU) Δημόσια Τηλεόραση.
Γι” αυτό και σημειώνεται ότι «ο ορισμός του επίσημου ραδιοτηλεοπτικού φορέα (Host Broadcaster) και του επίσημου φωτογραφικού παραγωγού (Host Photographer) και η ανάθεση σε αυτούς για τη ραδιοτηλεοπτική και φωτογραφική κάλυψη» των διοργανώσεων της ευρωπαϊκής προεδρίας θα γίνει από τη ΓΓΕΕ. Είναι εμφανές ότι θα αναζητηθούν, όπως είχε γράψει προ καιρού η «Εφ.Συν.», ιδιώτες που να μπορούν να φέρουν εις πέρας τις συγκεκριμένες παραγωγές.


efsyn.gr
 
Top