Γράφει η Εριφίλη Ρεμούνδου για το 7news.gr
Mια από τις πιο αγωνιώδης , παράλληλα όμως σημαντικές στιγμές στην ζωή των νέων ανθρώπων αποτελούν οι Παναλλαδικές Εξετάσεις .Ιδιαίτερα σε αυτήν την κρίσιμη περιόδο ,που διανύει η χώρα μας ,λόγω οικονομικής ,αλλά και πολιτικής κρίσης ,οι Πανελλήνιες αποτελούν ένα από τα καίρια ζητήματα. Η δυσκολία των μαθημάτων αυξάνεται εξαιτίας της προσπάθειας του κράτος για μείωση των εισακτέων, λόγω της εισαγωγής μεγάλου αριθμού φοιτητών στα πανεπιστήμια τα προηγούμενα έτη, οι οποίοι έπειτα δεν μπορούν να απορροφηθούν από την αγορά εργασίας, με αποτέλεσμα τον κορεσμό των επαγγελμάτων ,αλλά και την αύξηση της ανεργίας .
Την Δευτέρα 21 Μαΐου διεξήλθε η εξέταση του πρώτου μαθήματος των Πανελλαδικών εξετάσεων 2012. Ως πρώτο μάθημα εξετάστηκε η Νεοελληνική Παιδεία ,φημολογείται πως οι μαθητές δυσκολεύτηκαν στις γραμματολογικές και συντακτικές ασκήσεις , οι οποίες βασίστηκαν σε κείμενου της ακαδημαϊκής επιστήμονος Ελένης Γλύκατζη Αρβελέρ. Αναφορές από άτομα του φιλολογικού επιστημονικού κύκλου εκφράζουν τη δυσκολία στην επεξεργασία και την ανάλυση του κειμένου που δόθηκε στους υποψηφίους ,καθώς επίσης εκφράζουν την άποψη πως το κείμενο δεν ήταν ανάλογο των ικανοτήτων της ηλικίας τους. Την Τετάρτη 23 Μαΐου εξετάσθηκαν η Βιολογία ,η Φυσική ,η Ιστορία ,τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Γενικής Παιδείας .Τα θέματα της εξέτασης των μαθημάτων Γενικής Παιδείας χαρακτηρίστηκαν δυσκολότερα από τα περσινά. Καθώς επίσης, όπως προκύπτει από τις πρώτες βαθμολογίες το μάθημα το οποίο δυσκόλεψε περισσότερο τους εξεταζόμενους ήταν η Βιολογία Γενικής Κατεύθυνσης ,λόγω ασάφειας στην διατύπωση κάποιου ερωτήματος ,πράγμα το οποίο διατυπώθηκε από εξεταζόμενους μαθητές. Στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας τα θέματα θεωρήθηκαν πιο έξυπνα από τα περσινά ,εφόσον η επίλυσή τους απαιτούσε περισσότερη κριτική σκέψη και λιγότερες πράξεις εν συγκρίσει με τα περσινά θέματα. Εξίσου δύσκολα κρίθηκαν τα θέματα Φυσικής και Ιστορίας Γενικής Παιδείας. Στις 25 Μαΐου 2012 εξετάσθηκαν η Νεοελληνική λογοτεχνία και η Φυσική Κατεύθυνσης .Οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης στάθηκαν περισσότερο τυχεροί από τους μαθητές της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Όπως αναφέρθηκε από αρμόδιους τα θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας χαρακτηρίστηκαν βατά για τους καλά διαβασμένους μαθητές ,η υψηλή βαθμολογία όμως προϋποθέτει προσοχή και στην έκφραση. Από την άλλη πλευρά οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης στάθηκαν λιγότερο τυχεροί ,διότι τα θέματα χαρακτηρίστηκαν δύσκολα και εξεζητημένα και το άριστα καθιστάτε δύσκολοι ακόμα και για τους πολύ καλά προετοιμασμένους και διαβασμένους μαθητές. Στις 28 Μαίου 2012 εξετάσθηκαν τα Αρχαία και Μαθηματικά Κατεύθυνσης Πανελλαδικές 2012. Στα Αρχαία Ελληνικά στο διδαγμένο κείμενο δόθηκαν δύο παράγραφοι από τα Ηθικά Νικομάχεια. Για τους μαθητές οι οποίοι είχαν προνοήσει να μην θεωρήσουν απίθανο το ενδεχόμενο να ζητηθούν ξανά τα Ηθικά Νικομάχεια, τα θέματα δεν παρουσίαζαν δυσκολία. Οι ερμηνευτικές ασκήσεις ήταν αναμενόμενες και απλές, αν και, για να αναπτυχθούν πλήρως, απαιτούσαν αρκετό χρόνο. Η λεξιλογικές και παρατηρητικές ασκήσεις επίσης δεν παρουσίαζαν κάποια δυσκολία. Στο αδίδακτο κείμενο δόθηκε μια παράγραφος από το έβδομο βιβλίο της Ιστορίας του Θουκυδίδη, της οποίας η μετάφραση δεν περιείχε ιδιαίτερες δυσκολίες. Η γραμματική παρατήρηση θεωρείται μάλλον απλή, όπως και το πρώτο σκέλος της συντακτικής παρατήρησης. Το τελευταίο υποερώτημα, ένας υποθετικός λόγος που έπρεπε να μεταφερθεί στον πλάγιο λόγο, δεν να εξέπληξε ούτε να δυσκόλεψε τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Γενικά θα ήταν δεκτή η άποψη πως η επιλογή των φετινών θεμάτων των Αρχαίων κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχής, καθώς απαιτούσαν την κατανόηση σε ουσιώδη ζητήματα, χωρίς να είναι ιδιαίτερα δύσκολα συγχρόνως όμως έδιναν την ευκαιρία στους καλύτερα προετοιμασμένους υποψηφίους να ξεχωρίσουν. Όσον αφορά τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης λέγεται πως απαιτούσαν πρωτότυπες τεχνικές επίλυσης, οι οποίες χαρακτηρίζουν υποψηφίους με άριστη μαθηματική σκέψη και πως αναμένουμε ελλάτωση αριθμού των αριστούχων συκριτικά με το 2011, γεγονός που θα συμπαρασύρει προς τα κάτω γενικά και κλιμακωτά τις βαθμολογίες. Σήμερα Τετάρτη 30 Μαΐου εξετάσθηκαν η Ιστορία ,η Βιολογία και οι Αρχές Οργάνωσης Επιχειρίσεων. Τα σημερινά θέματα χαρακτηρίστηκαν όχι και τόσο απαιτητικά ,σαφώς όμως προϋπέθεταν διάβασμα και σωστή προετοιμασία. Για διαβασμένους μαθητές, αλλά χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις για τους υποψηφίους, ήταν τα σημερινά θέματα των τεσσάρων μαθημάτων με τα οποία συνεχίστηκαν οι πανελλαδικές εξετάσεις, σύμφωνα με καθηγητές φροντιστηρίων. Οι εξετάσεις θα συνεχιστούν τη Παρασκευή 1η Ιουνίου 2012 με τα μαθήματα των Λατινικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης, της Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης, της Ηλεκτρολογίας Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής) και της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών) και την Τρίτη 5 Ιουνίου 2012 με το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Καθώς επίσης αναμένουμε και την ανακοίνωση των ημερομηνιών εξέτασης των ειδικών μαθημάτων ξένη γλώσσα και σχέδιο.
Κατά γενική ομολογία πάντως η δυσκολία των θεμάτων αντικατοπτρίζει την ανάγκη της κάθε περιόδου για την κάλυψη αναγκών της αγοράς εργασίας. Εμείς αυτή τη στιγμή διανύουμε περίοδο στασιμότητας πράγμα το οποίο κατά βάση θα επηρεάσει τους υποψήφιους φοιτητές ,αλλά και τους είδη φοιτητές. Οι οποίοι θα αναγκασθούν να εργασθούν σε διαφορετικούς τομείς από αυτούς που έχουν επιλέξει ,λόγω κορεσμού επαγγελμάτων και πολλοί εξεταζόμενοι δεν θα καταφέρουν να περάσουν σε σχολές λόγω κορεσμού σχολών , μεγάλης δυσκολίας πανελλήνιων θεμάτων ,αλλά και μεγάλης ανακρίβειας στην διόρθωση των γραπτών.
Ευχόμαστε όμως στους διαγωνιζόμενους καλή επιτυχία στα επόμενα μαθήματα χωρίς άγχος και με καλή προετοιμασία.