ΤΑ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΤΖΑΝΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΟΣ...
ΟΥΤΕ ΣΕ ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙΣ...


Το λιμάνι του Πειραιά θέλει την πίστα Formula 1
Ύστερα από το ναυάγιοστο θέμα της δημιουργίας πίστας Formula 1 στην Ελλάδα, το λιμάνι του Πειραιά αποφάσισε να διεκδικήσει τη δική του πρόταση. Η ΔΙΕΛΠΙΣ είναι ο φορέας που έχει αναλάβει την πρωτοβουλία σε συνεργασία με τους δήμους Κερατσινίου και Δραπετσώνας.
Η νέα μόδα στο πρωτάθλημα Formula 1 ακολουθεί τη συνταγή του Monaco, και είναι τα Street Circuits – οι «πίστες δρόμου» που χρησιμοποιούν τμήματα του συμβατικού οδικού ιστού. Στην ίδια λογική βασίζεται και το μεγαλόπνοο σχέδιο του αρχιτέκτονα κ.Θανάση Παπαθεοδώρου που έχει σχεδιάσει μια πίστα μήκους 5.200 μέτρων στην περιοχή γύρω από το λιμάνι του Πειραιά.
Η παρουσίαση της πίστας έγινε στις 14 Ιουλίου 2011 μέσα σε πλοίο των μινωικών γραμμών. Πρόσφατα η πίστα μετονομάστηκε σε «Θεμιστόκλεια», δανειζόμενη κάτι από τη ναυμαχία της Σαλαμίνας.
Με δελτίο Τύπου, χθες, η ΔΙΕΛΠΙΣ- FORMULA1, ενημερώνει για τις εξελίξεις στο θέμα κατά τους τελευταίους 6 μήνες.
Πέρα από τις ευχές για την θετική έκβαση της όλης προσπάθειας, το σχόλιο που μπορεί να γίνει είναι ότι το πράγμα στην πραγματικότητα λειτουργεί αντίθετα για τον αυτοκράτορα της F1, Bernie Ecclestone: στη φάση του σχεδιασμού ποτέ δεν απογοητεύει τους ενδιαφερόμενους. Στο δια ταύτα όμως, ζητά πρώτα να φτιάξεις την πίστα, μετά έρχεται και τη βλέπει και αφού λάβει μια τριψήφια προκαταβολή (σε εκατομμύρια), ορίζει ημερομηνία τέλεσης αγώνα F1, συνήθως μία 3ετία αργότερα.
Ακολουθεί το χρονικό για τη δημιουργία της πίστας, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της ΔΙΕΛΠΙΣ- FORMULA1:
23 Νοεμβρίου 2011: Ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής του φακέλου υποψηφιότητας για τη διοργάνωση αγώνων F1 στη Δραπετσώνα, με την ονομασία DIELPISFORMULA1. Η πίστα αγώνων ονομάσθηκε «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΙΑ» πίστα αφού η περιοχή είναι ιστορικής σημασίας λόγω της περίφημης ναυμαχίας της Σαλαμίνας. Ο φάκελος απεστάλη προς τον πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκίνησης (FIA) κο Jean Todt και προς τον κο Bernie Ecclestone.
1 Δεκεμβρίου 2011: Έγγραφη απάντηση του προέδρου της FIA, κου Jean Todt προς τους κ. Λουκά Τζανή και κ. Βασίλη Δεσποτόπουλου, στους οποίους δήλωνε την χαρά του και την υποστήριξη για την προσπάθεια που κάνει ο δήμος και η ΕΛΠΑ και εξέφραζε τη μεγαλύτερή του ενθάρρυνση για συνέχεια.
7 Δεκεμβρίου 2011: Συνάντηση του κου Δεσποτόπουλου με τον κ. Bernie Ecclestone, στο Ν. Δελχί, κατά την διάρκεια της απονομής των βραβείων στους πρωταθλητές, στην οποία εκτός της ενημέρωσης υπήρξε εκδήλωση του ενδιαφέροντος για την υποψηφιότητα της χώρας μας, από πλευράς κ. Bernie Ecclestone για αναλυτικότερη ενημέρωση σε συνάντηση που θα μας όριζε ο ίδιος μέσα στους πρώτους μήνες του 2012.
Αρχές Δεκεμβρίου 2011: Ενημέρωση, αποδοχή και στήριξη της υποψηφιότητας από την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού (Παύλος Γερουλάνος) και έναρξη διαδικασιών ώστε να τροποποιηθεί η νομοθεσία σε θέματα διοργάνωσης και χωροθέτησης πιστών, εντός της χώρας μας, αντικείμενο για το οποίο είναι αρμόδιο το συγκεκριμένο υπουργείο.
Τέλη Δεκεμβρίου 2011: Ενημέρωση, αποδοχή και στήριξη της υποψηφιότητας από την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ (Νίκος Σηφουνάκης) και έναρξη διαδικασιών για ένταξη της ευρύτερης περιοχής με βάση τον σχεδιασμό του DIELPISFORMULA1 που αφορά συντελεστές δόμησης και χρήσεις γης. Ο υπουργός κ. Νίκος Σηφουνάκης θα είναι και ο συντονιστής μεταξύ των υπουργείων και των οργανισμών που εμπλέκονται καθ’ οποιονδήποτε τρόπο στην υλοποίηση του εγχειρήματος.
Αρχές Ιανουαρίου 2012: Ενημέρωση, αποδοχή και στήριξη της υποψηφιότητας από την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης (Μιχάλης Χρυσοχοΐδης). Διερευνάται η πιθανότητα ένταξης του όλου εγχειρήματος σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Το έργο χαρακτηρίσθηκε «αναπτυξιακό».
11 Ιανουαρίου 2012: Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ – IOC), δια στόματος του προέδρου κ. Jacques Rogge, ανακοίνωσε την ένταξη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) στην ολυμπιακή οικογένεια. Αυτό το γεγονός, από ελληνικής πλευράς θεωρείται η χρυσή ευκαιρία για την εμπλοκή της χώρας μας ως ηγέτη και διοργανωτή σε παγκόσμιο επίπεδο αφού οι πρώτοι επίσημοι αγώνες επί τροχού έγιναν στους Ολυμπιακούς του 680 π.Χ. Άλλωστε η υποψηφιότητά μας για διεξαγωγή αγώνων F1 στην Ελλάδα, στηρίζεται στη μυθολογία και στην ιστορία μας.
Τέλη Ιανουαρίου 2012: Ενημέρωση, αποδοχή και στήριξη της υποψηφιότητας από την ηγεσία του υφυπουργείου Ναυτιλίας (Άδωνις Γεωργιάδης). Η πρόταση θεωρήθηκε «αναπτυξιακό έργο», ιδανικό για την προβολή του λιμανιού και της ελληνικής νμαυτιλίας γενικότερα.
24 Ιανουαρίου 2012: Στο δημαρχείο του Κερατσινίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του δημάρχου της περιοχής κ. Λουκά Τζανή, του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε., κ. Γιώργου Ανωμερίτη και του DIELPISFORMULA1. Ο πρόεδρος του ΟΛΠ, κ. Γιώργος Ανωμερίτης, μετά την παρουσίαση της υποψηφιότητας διοργάνωσης αγώνων F1, δήλωσε ότι μετά από πολλά χρόνια και μεγάλο αριθμό προτάσεων επιτέλους γίνεται μια μελέτη για την ανάπτυξη της περιοχής, η οποία έχει τελείως διαφορετικό χαρακτήρα από τις μέχρι τώρα προτάσεις και επιβεβαιώθηκε η σύμφωνη γνώμη του ΟΛΠ, καθώς και η άμεση προώθηση από πλευράς του. Είναι μοναδική στιγμή για την προώθηση της υποψηφιότητας για ένταξη της χώρας μας στο παγκόσμιο καλεντάρι αγώνων F1, αφού υπάρχει από όλους τους αρμόδιους φορείς η σύμφωνη γνώμη.
Αρχές Φεβρουαρίου 2012: Ενημέρωση, αποδοχή και στήριξη της υποψηφιότητας από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (Μάκης Βορίδης). Ο υπουργός δήλωσε την συμπαράστασή του στο εγχείρημα για διοργάνωση αγώνων F1 στην Ελλάδα. Αυτή η διοργάνωση, εφόσον μας ανατεθεί, θα προβάλει παγκόσμια την χώρα μας σε μια κρίσιμη περίοδο κατά την οποία χρειάζεται μια ενίσχυση της εικόνας μας. Είναι ένα έργο καθαρά αναπτυξιακό, όχι μόνο για την περιοχή του μεγαλύτερου λιμανιού της Μεσογείου με 21.000.000 επιβάτες για το 2011 και του δήμου της Δραπετσώνας-Κερατσινίου, αλλά αναμφίβολα για ολόκληρη τη χώρα, την Ιστορία, τη μυθολογία, τον τουρισμό και τον αθλητισμό μας, αφού η προβολή και η διαφήμιση που θα λαμβάναμε θα ανερχόταν στους 600.000.000 τηλεθεατές ανά αγώνα, τουλάχιστον.
ΠΗΓΗ: 24h.gr
 
Top