Από τους δήμους φαίνεται ότι ξεκινά η κυβέρνηση τις (περίφημες) ιδιωτικοποιήσεις για τις οποίες έχει δεσμευθεί απέναντι στην τρόικα.
Αν και σχετική δέσμευση (απ' όσο τουλάχιστον γνωρίζουμε μέχρι τώρα) δεν υπάρχει στις σχετικές συμφωνίες με τους δανειστές μας, είναι πολλοί οι δήμοι της χώρας (κυρίως μικρότεροι σε μέγεθος) που λόγω έλλειψης προσωπικού αναγκάζονται να στρέφονται σε ιδιώτες, ώστε να λειτουργούν στοιχειωδώς και να μπορούν να ανταποκρίνονται στα αιτήματα των πολιτών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Δήμου Κιμώλου, όπου η αδιαφορία της πολιτείας για τα προβλήματα του νησιού εξαναγκάζουν το δήμαρχο Γεράσιμο-Θεόδωρο Μαγκανιώτη να συνεργαστεί για πολλές υπηρεσίες με ιδιώτες, προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετήσει τους 908 δημότες του.
Όπως λέει ο δήμαρχος, παρότι προβλέπονται από το οργανόγραμμα του δήμου, ηλεκτρολόγος και υδραυλικός δεν υπάρχουν για τις ανάγκες του, με αποτέλεσμα να έχει «παραχωρήσει» τις υπηρεσίες σε ιδιώτες, οι οποίοι προχωρούν στις αναγκαίες εργασίες «όποτε ευκαιρήσουν και όποτε μπορούν».
Όσο για το κόστος; Αυτό δεν μπορεί να το υπολογίσει, αλλά σίγουρα είναι πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με αυτό ενός υπαλλήλου.
Καθαριότητα
Ένας άλλος τομέας στον οποίο ο δήμαρχος θα αναγκαστεί οσονούπω -λόγω της κρατικής αδιαφορίας και σε αυτό το σημείο- να «παραχωρήσει» σε ιδιώτες είναι αυτός της καθαριότητας:
Ήδη έχει στην υπηρεσία του δύο εργάτες καθαριότητας, έναν μόνιμο και ένα συμβασιούχο, αλλά και ένα απορριμματοφόρο χωρίς ουσιαστικά... οδηγό. Ο άνθρωπος που οδηγεί σήμερα το απορριμματοφόρο είναι τ. συμβασιούχος του δήμου (δεν του ανανεώνεται η σύμβαση, καθώς έχει ήδη στην «πλάτη» του τρεις συμβάσεις και η τέταρτη θα σήμαινε άμεσα μονιμοποίηση, πράγμα που απαγορεύεται), και πληρώνεται με απόδειξη πληρωμής από το δήμο.
Αυτό σήμερα και μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη• γιατί από εκεί και πέρα -όπως έχει πει ο επίτροπος/ελεγκτής στο δήμαρχο- δε θα του δικαιολογήσει καμία δαπάνη για τον οδηγό, με αποτέλεσμα ο κ. Μαγκανιώτης να αναγκαστεί να προχωρήσει, όπως σημειώνει στην aftodioikisi.gr, σε απευθείας ανάθεση έργου για την εξεύρεση οδηγού. Και αυτό, «τουλάχιστον για περίπου ένα πεντάμηνο μέχρι να του δοθεί», όπως ελπίζει, «μέσω ΑΣΕΠ ένας οδηγός απορριμματοφόρου».
Κλειστό το ΚΕΠ
Ωστόσο, πρόβλημα στη σωστή λειτουργία του δήμου του δεν αντιμετωπίζει ο δήμαρχος Κιμώλου μόνο στους προαναφερόμενους τομείς. Ήδη, εδώ και περίπου 10 ημέρες έχει «κατεβάσει» τα ρολά στο ΚΕΠ του νησιού, καθώς η σύμβαση που είχε η υπάλληλος και απασχολούταν εκεί έληξε.
Και ποιος εξυπηρετεί τους κατοίκους όταν χρειάζονται ένα πιστοποιητικό ή κάποιο έγγραφο που εμείς, οι προνομιούχοι του αθηνοκεντρικού κράτους, απευθυνόμαστε για να πάρουμε φυσιολογικά από κάποιο ΚΕΠ;
Τη δουλειά αυτή πλέον την κάνει στην Κίμωλο η μοναδική διοικητική υπάλληλος που υπάρχει στο δημαρχείο - η οποία αξίζει συγχαρητηρίων εάν σκεφθεί κανείς πως είναι ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές: κάνει γραμματειακή υποστήριξη, κρατάει τα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου, κάνει τις εισπράξεις από το νερό, έχει το δημοτολόγιο, σηκώνει το τηλέφωνο και απαντά, και τόσα άλλα...
Τι θέλει ο δήμαρχος
Ο δήμαρχος Κιμώλου, μιλώντας στην aftodioikisi.gr προκειμένου να μπορέσει να κάνει τη δουλειά του και να μειώσει τις λειτουργικές δαπάνες του δήμου ζητεί κάτι απλό και ευνόητο: την κάλυψη των 8 θέσεων που προβλέπονται στο οργανόγραμμα του δήμου• ήδη έχει 3 υπαλλήλους και ζητεί 1 υπάλληλο-οδηγό απορριμματοφόρου, έναν υδραυλικό, 1 ηλεκτρολόγο και 1 λογιστή (δουλειά που κάνει μέχρι σήμερα η... ηρωίδα διοικητική υπάλληλος), καθώς επίσης και 1 υπάλληλο για το κλειστό ΚΕΠ της νήσου.
Διαφορετικά, στην περίπτωση που η ηρωϊκή υπάλληλος καταρρεύσει (και φαίνεται ότι η η στιγμή αυτή δεν είναι και τόσο μακρυά), τότε είναι προφανές πως ο δήμαρχος Κιμώλου θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με ιδιώτη λογιστή, με εταιρεία για τις εισπράξεις στο νερό και εντέλει να παραχωρήσει το ΚΕΠ σε ιδιώτη...
http://www.kykladesnews.gr
Αν και σχετική δέσμευση (απ' όσο τουλάχιστον γνωρίζουμε μέχρι τώρα) δεν υπάρχει στις σχετικές συμφωνίες με τους δανειστές μας, είναι πολλοί οι δήμοι της χώρας (κυρίως μικρότεροι σε μέγεθος) που λόγω έλλειψης προσωπικού αναγκάζονται να στρέφονται σε ιδιώτες, ώστε να λειτουργούν στοιχειωδώς και να μπορούν να ανταποκρίνονται στα αιτήματα των πολιτών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Δήμου Κιμώλου, όπου η αδιαφορία της πολιτείας για τα προβλήματα του νησιού εξαναγκάζουν το δήμαρχο Γεράσιμο-Θεόδωρο Μαγκανιώτη να συνεργαστεί για πολλές υπηρεσίες με ιδιώτες, προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετήσει τους 908 δημότες του.
Όπως λέει ο δήμαρχος, παρότι προβλέπονται από το οργανόγραμμα του δήμου, ηλεκτρολόγος και υδραυλικός δεν υπάρχουν για τις ανάγκες του, με αποτέλεσμα να έχει «παραχωρήσει» τις υπηρεσίες σε ιδιώτες, οι οποίοι προχωρούν στις αναγκαίες εργασίες «όποτε ευκαιρήσουν και όποτε μπορούν».
Όσο για το κόστος; Αυτό δεν μπορεί να το υπολογίσει, αλλά σίγουρα είναι πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με αυτό ενός υπαλλήλου.
Καθαριότητα
Ένας άλλος τομέας στον οποίο ο δήμαρχος θα αναγκαστεί οσονούπω -λόγω της κρατικής αδιαφορίας και σε αυτό το σημείο- να «παραχωρήσει» σε ιδιώτες είναι αυτός της καθαριότητας:
Ήδη έχει στην υπηρεσία του δύο εργάτες καθαριότητας, έναν μόνιμο και ένα συμβασιούχο, αλλά και ένα απορριμματοφόρο χωρίς ουσιαστικά... οδηγό. Ο άνθρωπος που οδηγεί σήμερα το απορριμματοφόρο είναι τ. συμβασιούχος του δήμου (δεν του ανανεώνεται η σύμβαση, καθώς έχει ήδη στην «πλάτη» του τρεις συμβάσεις και η τέταρτη θα σήμαινε άμεσα μονιμοποίηση, πράγμα που απαγορεύεται), και πληρώνεται με απόδειξη πληρωμής από το δήμο.
Αυτό σήμερα και μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη• γιατί από εκεί και πέρα -όπως έχει πει ο επίτροπος/ελεγκτής στο δήμαρχο- δε θα του δικαιολογήσει καμία δαπάνη για τον οδηγό, με αποτέλεσμα ο κ. Μαγκανιώτης να αναγκαστεί να προχωρήσει, όπως σημειώνει στην aftodioikisi.gr, σε απευθείας ανάθεση έργου για την εξεύρεση οδηγού. Και αυτό, «τουλάχιστον για περίπου ένα πεντάμηνο μέχρι να του δοθεί», όπως ελπίζει, «μέσω ΑΣΕΠ ένας οδηγός απορριμματοφόρου».
Κλειστό το ΚΕΠ
Ωστόσο, πρόβλημα στη σωστή λειτουργία του δήμου του δεν αντιμετωπίζει ο δήμαρχος Κιμώλου μόνο στους προαναφερόμενους τομείς. Ήδη, εδώ και περίπου 10 ημέρες έχει «κατεβάσει» τα ρολά στο ΚΕΠ του νησιού, καθώς η σύμβαση που είχε η υπάλληλος και απασχολούταν εκεί έληξε.
Και ποιος εξυπηρετεί τους κατοίκους όταν χρειάζονται ένα πιστοποιητικό ή κάποιο έγγραφο που εμείς, οι προνομιούχοι του αθηνοκεντρικού κράτους, απευθυνόμαστε για να πάρουμε φυσιολογικά από κάποιο ΚΕΠ;
Τη δουλειά αυτή πλέον την κάνει στην Κίμωλο η μοναδική διοικητική υπάλληλος που υπάρχει στο δημαρχείο - η οποία αξίζει συγχαρητηρίων εάν σκεφθεί κανείς πως είναι ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές: κάνει γραμματειακή υποστήριξη, κρατάει τα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου, κάνει τις εισπράξεις από το νερό, έχει το δημοτολόγιο, σηκώνει το τηλέφωνο και απαντά, και τόσα άλλα...
Τι θέλει ο δήμαρχος
Ο δήμαρχος Κιμώλου, μιλώντας στην aftodioikisi.gr προκειμένου να μπορέσει να κάνει τη δουλειά του και να μειώσει τις λειτουργικές δαπάνες του δήμου ζητεί κάτι απλό και ευνόητο: την κάλυψη των 8 θέσεων που προβλέπονται στο οργανόγραμμα του δήμου• ήδη έχει 3 υπαλλήλους και ζητεί 1 υπάλληλο-οδηγό απορριμματοφόρου, έναν υδραυλικό, 1 ηλεκτρολόγο και 1 λογιστή (δουλειά που κάνει μέχρι σήμερα η... ηρωίδα διοικητική υπάλληλος), καθώς επίσης και 1 υπάλληλο για το κλειστό ΚΕΠ της νήσου.
Διαφορετικά, στην περίπτωση που η ηρωϊκή υπάλληλος καταρρεύσει (και φαίνεται ότι η η στιγμή αυτή δεν είναι και τόσο μακρυά), τότε είναι προφανές πως ο δήμαρχος Κιμώλου θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με ιδιώτη λογιστή, με εταιρεία για τις εισπράξεις στο νερό και εντέλει να παραχωρήσει το ΚΕΠ σε ιδιώτη...
http://www.kykladesnews.gr